Øjenbetændelse og nyfødt :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

Tranebaer

piadas skriver:

Så blev jeg da lidt klogere på, hvad det betyder at have en tilstoppet tårekanal!

Hmm, jeg MÅ altså vist hellere spørge lægen, for hvis det er en tilstoppet tårekanal, hjælper øjendråber, saltvand osv. vel ikke...andet end at det selvfølgelig renser og fjerner betændelsen for en stund?

Præcis, du finder nemt ud af om det er det hvis øjendråber osv ikke virker og hvis han ikke smitter nogen Øjenbetændelse smitter jo nemt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

piadas

Tranebaer skriver:

Præcis, du finder nemt ud af om det er det hvis øjendråber osv ikke virker og hvis han ikke smitter nogen Øjenbetændelse smitter jo nemt!

Ja, jeg har faktisk også undret mig over, at han ikke har smittet sig selv, så det også er kommet i det andet øje...selvom vi selvfølgelig kun bruger vattet med saltvand i det ene øje...

Anmeld

15. november 2012

kiwiol

Du skal bede lægen om at pode hans øjne. For er det øjenbetændelse skal han have nogle dråber mod det.

Min søn havde forsnævret tårekanaler de første måneder af hans liv. Han blev podet, men der var intet. Da han var til 5 mdrs. undersøgelse insisterede jeg på at de lavede en ny podning, fordi det slet ikke var blevet bedre.. tværdigmod.

Det viste sig at han havde stafylokker så han skulle have nogle dråber. Efter få dage var det helt væk.

Anmeld

16. november 2012

piadas

kiwiol skriver:

Du skal bede lægen om at pode hans øjne. For er det øjenbetændelse skal han have nogle dråber mod det.

Min søn havde forsnævret tårekanaler de første måneder af hans liv. Han blev podet, men der var intet. Da han var til 5 mdrs. undersøgelse insisterede jeg på at de lavede en ny podning, fordi det slet ikke var blevet bedre.. tværdigmod.

Det viste sig at han havde stafylokker så han skulle have nogle dråber. Efter få dage var det helt væk.

Tak for tippet!

Var han blevet smittet af dig under fødslen? Jeg tror jo ikke, jeg fejler noget, men det er måske ikke noget, man mærker noget til?

Anmeld

16. november 2012

dola

piadas skriver:

Jeg fødte for en måned siden en dejlig dreng.

Han har fra dag 1 døjet med øjenbetændelse i det ene øje. Vi fik noget saltvand på sygehuset og har efterfølgende selv købt noget mere på apoteket. Vi fik at vide, at vi skulle dryppe øjet 3-4 gange dagligt.

Det er stadig ikke gået væk og er ikke blevet bedre, og det er bare træls. Jeg tænker, at det må være ubehageligt for ham, for hans øje klistrer jo helt sammen - specielt hvis han har sovet i lang tid. Han har meget lange øjenvipper, og det gør det jo ikke bedre, for de kan rigtig klistre sig fast i hinanden.

Hvad har I andre gjort, som har døjet med det samme?

Hej
Willy havde det samme, og jeg brugte kogt koldt vand på en vatrundel når der var noget snask og med tiden gik det væk..

Knus

Håber det går væk!

Anmeld

16. november 2012

merle2010

da min datter blev født havde hun øjenbetændelse..

lægen blev ved med at sige at det var en tilstoppet tårekanal, og vi dryppede og dryppede med saltvand,,

det var så voldsomt, hendes øjne var klistret sammen hele tiden..

da hun var 6 mdr sagde jeg stop og bad om at få noget mod øjenbetændelse, var prøvede 2 forskellige præprerater og tilsidst gik det væk...

Anmeld

16. november 2012

Hemmeligpigeendnu

ved min moster vaskede min kusines øjne med kamillethe, x antal gange om dagen, det virkede super godt på hende..

Anmeld

16. november 2012

kiwiol

Tak for tippet!

Var han blevet smittet af dig under fødslen? Jeg tror jo ikke, jeg fejler noget, men det er måske ikke noget, man mærker noget til?

Nej, han havde fået podet hans øjne tidligere, og der var intet..

Alle mennesker har stafylokokker på huden og i næse og mund osv. Så han havde nok fået gnedet næsen og så i øjet.

Så i starten var det bare tilstoppet tårekanaler, men det udviklede sig så til mere. Han fik også alm. dråber til alm. øjenbetændelse 2 gange, hvor vi ventede på svar på nogle podninger, men det hjalp ikke.. Men det var jo så fordi det var stafylokokker i stedet for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.