Øjenbetændelse og nyfødt :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.464 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. november 2012

piadas

Jeg fødte for en måned siden en dejlig dreng.

Han har fra dag 1 døjet med øjenbetændelse i det ene øje. Vi fik noget saltvand på sygehuset og har efterfølgende selv købt noget mere på apoteket. Vi fik at vide, at vi skulle dryppe øjet 3-4 gange dagligt.

Det er stadig ikke gået væk og er ikke blevet bedre, og det er bare træls. Jeg tænker, at det må være ubehageligt for ham, for hans øje klistrer jo helt sammen - specielt hvis han har sovet i lang tid. Han har meget lange øjenvipper, og det gør det jo ikke bedre, for de kan rigtig klistre sig fast i hinanden.

Hvad har I andre gjort, som har døjet med det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

AnneL

piadas skriver:

Han har fra dag 1 døjet med øjenbetændelse i det ene øje. Vi fik noget saltvand på sygehuset og har efterfølgende selv købt noget mere på apoteket. Vi fik at vide, at vi skulle dryppe øjet 3-4 gange dagligt.

Det er stadig ikke gået væk og er ikke blevet bedre, og det er bare træls. Jeg tænker, at det må være ubehageligt for ham, for hans øje klistrer jo helt sammen - specielt hvis han har sovet i lang tid. Han har meget lange øjenvipper, og det gør det jo ikke bedre, for de kan rigtig klistre sig fast i hinanden.

Er du sikker på, at der ikke blot er tale om en tilstoppet tårekanal? Det havde min datter ved fødslen, vi troede også det var øjenbetændelse, men nej
Vi tørrede øjet med saltvand på vat, og pludselig var det væk

Anmeld

14. november 2012

EnGodMor

AnneL skriver:

Er du sikker på, at der ikke blot er tale om en tilstoppet tårekanal? Det havde min datter ved fødslen, vi troede også det var øjenbetændelse, men nej

skulle lige til at skrive det samme

Anmeld

14. november 2012

SussieThyssen

piadas skriver:

Jeg ville tage ham til lægen med det samme og få nogle rigtige øjendråber til ham.

Lider du af forkølelsessår??

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. november 2012

piadas

AnneL skriver:

Jeg har tænkt tanken, men ved egentlig ikke, hvad en tilstoppet tårekanal kan betyde ift. betændelsen.

Vi bruger som sagt også saltvand - også på vat, men det hjælper ikke.

Anmeld

14. november 2012

piadas

SussieThyssen skriver:

Jeg ville tage ham til lægen med det samme og få nogle rigtige øjendråber til ham.

Lider du af forkølelsessår??

Kærligst
Sussie

Ja, måske er det det, der skal til. Jeg har ikke ringet til lægen, for vi skal til 5 ugers undersøgelse på mandag, så jeg tænkte, jeg vil spørge hende der...hvis jeg ringer imorgen, får jeg sikkert at vide, at jeg ikke kan få en tid før alligevel.

Nej, jeg har ikke forkølelsessår...jeg har da også tænkt, om jeg kan have smittet ham med et eller andet, da jeg fødte ham, men så vidt jeg ved, fejler jeg ikke noget.

Anmeld

14. november 2012

SussieThyssen

piadas skriver:

Ja, måske er det det, der skal til. Jeg har ikke ringet til lægen, for vi skal til 5 ugers undersøgelse på mandag, så jeg tænkte, jeg vil spørge hende der...hvis jeg ringer imorgen, får jeg sikkert at vide, at jeg ikke kan få en tid før alligevel.

Nej, jeg har ikke forkølelsessår...jeg har da også tænkt, om jeg kan have smittet ham med et eller andet, da jeg fødte ham, men så vidt jeg ved, fejler jeg ikke noget.

Hvis du ammer...så hjælper det at dryppe modermælk i hans øjne..og ellers at bade med lunken kamillete.
Du drypper bare et lille skæt ned i hans øje, når han alligevel fodres
og ja...så kan du jo tage det op på mandag...men jeg tror såmænd ikke lægen vil se dig/ham, når det har stået på så længe, så mon ikke du kan få recepten direkte til apoteket inden, hvis du ringer til lægen i morgen tidlig.

Anmeld

14. november 2012

CamillaSoefelt

piadas skriver:

Vi havde også mange problemer med det da Benjamin blev født og nogen mdr frem. Vi gav ham små bomuldsvanter på. De ligger jo med deres fingre alle vegne og bagefter i øjnene. Så det med vanter kan afhjælpe det hvis man skifter dem tit

Anmeld

14. november 2012

morlinen

En fra min mødregruppe havde samme problem med sin søn. Han gik i forvejen til kiropraktor med noget andet, men kiropraktoren kunne simpelthen lige ordne det med et tryk inderst ved øjet mod næsen...

Bare lige til info Ville nok ikke turde selv at kaste mig ud i det, men måske kontakte en kiropraktor? Ved ikke hvor du bor, men den hun brugte ligger i Lyngby.

Anmeld

14. november 2012

Tranebaer

Skulle til at skrive det samme som de første: En tilstoppet tårekanal forekommer hyppigt hos nyfødte og giver øjenbetændelseslignende lysegult snask i øjet og ligner til forveksling! Hvis det er fra dag 1 af er jeg ret sikker på, at det er det. Det smitter (selvfølgelig) ikke, og går stort set altid over af sig selv inden for relativt kort tid (måneder), men lægerne plejer at give tårekanalen 2 år til at ordne sig selv før de blander sig, for indgrebet er ret stort i forhold til hvor store chancer der er for at den åbner sig selv (99% af gangene går det over af sig selv).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.