Øjenbetændelse og nyfødt :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

kekp

piadas skriver:

Jeg fødte for en måned siden en dejlig dreng.

Han har fra dag 1 døjet med øjenbetændelse i det ene øje. Vi fik noget saltvand på sygehuset og har efterfølgende selv købt noget mere på apoteket. Vi fik at vide, at vi skulle dryppe øjet 3-4 gange dagligt.

Det er stadig ikke gået væk og er ikke blevet bedre, og det er bare træls. Jeg tænker, at det må være ubehageligt for ham, for hans øje klistrer jo helt sammen - specielt hvis han har sovet i lang tid. Han har meget lange øjenvipper, og det gør det jo ikke bedre, for de kan rigtig klistre sig fast i hinanden.

Hvad har I andre gjort, som har døjet med det samme?

Hvis jeg var dig ville jeg ringe og spørge lægen til råds, også selvom at du skal derned mandag. Det kan jo være at hun vil sende en recept til apoteket så du har nogle rigtige øjendråber til weekenden  Hvis det er øjenbetændelse er de langt mere effektive end saltvand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

piadas

SussieThyssen skriver:

Hvis du ammer...så hjælper det at dryppe modermælk i hans øjne..og ellers at bade med lunken kamillete.
Du drypper bare et lille skæt ned i hans øje, når han alligevel fodres
og ja...så kan du jo tage det op på mandag...men jeg tror såmænd ikke lægen vil se dig/ham, når det har stået på så længe, så mon ikke du kan få recepten direkte til apoteket inden, hvis du ringer til lægen i morgen tidlig.

Sjovt, du skriver det med at amme! Jeg har overvejet, om jeg måske skulle prøve at dryppe lidt modermælk i hans øje for at se, om det mon kan hjælpe.

Det må jeg prøve, når han vågner og skal ammes.

Anmeld

15. november 2012

piadas

CamillaSoefelt skriver:

Vi havde også mange problemer med det da Benjamin blev født og nogen mdr frem. Vi gav ham små bomuldsvanter på. De ligger jo med deres fingre alle vegne og bagefter i øjnene. Så det med vanter kan afhjælpe det hvis man skifter dem tit

Det har jeg ikke tænkt på! Tror du godt nok, det kan være problemet?

Jeg synes ikke, han tager fingrene op til øjnene...han kan knap nok styre hans hænder endnu!

Anmeld

15. november 2012

piadas

kekp skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg ringe og spørge lægen til råds, også selvom at du skal derned mandag. Det kan jo være at hun vil sende en recept til apoteket så du har nogle rigtige øjendråber til weekenden  Hvis det er øjenbetændelse er de langt mere effektive end saltvand.

Hmm, nu er det jo for sent at ringe idag, men jeg tror, jeg vil ringe imorgen for lige at høre ad. Det kan da godt ske, vi skal have fat i nogle rigtige øjendråber fremfor det saltvand, der ikke virker...

Anmeld

15. november 2012

piadas

morlinen skriver:

En fra min mødregruppe havde samme problem med sin søn. Han gik i forvejen til kiropraktor med noget andet, men kiropraktoren kunne simpelthen lige ordne det med et tryk inderst ved øjet mod næsen...

Bare lige til info Ville nok ikke turde selv at kaste mig ud i det, men måske kontakte en kiropraktor? Ved ikke hvor du bor, men den hun brugte ligger i Lyngby.

Smart! Det er skisme da effektivt!

Det var da værd at undersøge. Jeg tror, jeg prøver at kontakte lægen først for at få nogle øjendråber, og hvis det ikke hjælper, vil jeg da kontakte en kiropraktor.

Jeg må vist hellere finde en anden end den i Lyngby, for jeg bor i Nordjylland!

Anmeld

15. november 2012

piadas

Tranebaer skriver:

Skulle til at skrive det samme som de første: En tilstoppet tårekanal forekommer hyppigt hos nyfødte og giver øjenbetændelseslignende lysegult snask i øjet og ligner til forveksling! Hvis det er fra dag 1 af er jeg ret sikker på, at det er det. Det smitter (selvfølgelig) ikke, og går stort set altid over af sig selv inden for relativt kort tid (måneder), men lægerne plejer at give tårekanalen 2 år til at ordne sig selv før de blander sig, for indgrebet er ret stort i forhold til hvor store chancer der er for at den åbner sig selv (99% af gangene går det over af sig selv).

Så blev jeg da lidt klogere på, hvad det betyder at have en tilstoppet tårekanal!

Hmm, jeg MÅ altså vist hellere spørge lægen, for hvis det er en tilstoppet tårekanal, hjælper øjendråber, saltvand osv. vel ikke...andet end at det selvfølgelig renser og fjerner betændelsen for en stund?

Anmeld

15. november 2012

CamillaSoefelt

piadas skriver:

Det har jeg ikke tænkt på! Tror du godt nok, det kan være problemet?

Jeg synes ikke, han tager fingrene op til øjnene...han kan knap nok styre hans hænder endnu!

Tjae det ved jeg ikke? Men måske et forsøg værd at prøve?

Anmeld

15. november 2012

piadas

CamillaSoefelt skriver:

Tjae det ved jeg ikke? Men måske et forsøg værd at prøve?

Ja, det har du selvfølgelig ret i!

Jeg vil da lige prøve at holde øje med, hvor han gør af sine hænder!

Anmeld

15. november 2012

SussieThyssen

piadas skriver:

Sjovt, du skriver det med at amme! Jeg har overvejet, om jeg måske skulle prøve at dryppe lidt modermælk i hans øje for at se, om det mon kan hjælpe.

Det må jeg prøve, når han vågner og skal ammes.

Det er faktisk et gammelt trick, som jeg lærte af min sundhedsplejerske

Anmeld

15. november 2012

CamillaSoefelt

piadas skriver:

Ja, det har du selvfølgelig ret i!

Jeg vil da lige prøve at holde øje med, hvor han gør af sine hænder!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.