Sæd forstyrrer balancen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2012

Papillon

Carl-Emil's mor skriver:

nu er det ikke fordi jeg har haft 1 millions mænds haletudser svømmende rundt i mig men han er den eneste eneste eneste af dem jeg har været sammen med så intimt jeg ikke kunne tåle, hans eks havde samme problem men troede ikke det var ham så hun prøvede al verdens ting uden held

Jeg ville spørge lægen til rods lige så vel som vores underlivt kan have for højt Ph-værdi er der noget ala det samme hos mænd

Haha - ja undskyld, var ikke ment på den måde Har bare ikke selv haft noget at sammenligne med.

Vil da prøve at få ham lokket til læge så, ville være vidunderligt, hvis der kunne gøres noget ved det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

lycly

Kitkat92 skriver:

Tak for svar

Dejligt hvis de selv har fundet vej, inden jeg forsøger at skylle resten ud

Ja, det lyder som en god idé at begrænse til det tidspunkt, i hvert fald den sidste udgave, med at undgå at han kommer i mig Heldigvis er han meget forstående på det område, da han jo ikke synes, det er fedt, jeg har ondt pga. det.

Ja der er jo ingen grund til KUN at have sex de 2-3 dage på måneden ved ægløsningen
Godt han er forstående, nu er der jo også andre lige så gode måder han kan "afslutte" det på, uden at komme I dig, som I jo så kan benytte jer af de øvrige gange

Anmeld

14. november 2012

Papillon

Lige præcis
Det vil vi også hellere end kondom, da det bare ikke fungerer for os. Han har mindre følelse, og jeg tørrer ud og får rifter 

Åh hvor er sex dog bare besværligt nogle gange!

Anmeld

14. november 2012

SussieThyssen

Kitkat92 skriver:

Tak 

Må se efter intim stikpiller, når muligheden byder sig. Føler mig lidt malplaceret, da mange af de produkter, der skulle hjælpe balancen, er beregnet til kvinder i menopausen - jeg har kun haft menstruation i fem år, og er altså kun 20

Og øv øv, hvis det virkelig aldrig bliver rigtig godt

Intim...er til alle aldre

Anmeld

14. november 2012

Holbæktrunten

Jeg har desværre jævnligt haft skedesvamp, og for dælen det er ubehageligt! Har forsøgt at forebygge med bomuldstrusser, ingen g-strenge, ingen trusseindlæg, bind ved menstruation, ingen sæbe og så bruger jeg mælkesyre vaginaltabletter, når jeg kan mærke, der er noget på vej.

Men alligevel får jeg det stadig fra tid til anden, og har tit problemer efter samleje, hvor kæresten har haft sædafgang inden i mig. Som regel hjælper det at få sæden ud og skylle sig, dog ikke altid.

Min tanke er: Hvad gør man, når man gerne vil være gravid, og bare ikke kan "tåle" den basiske sæd? Forringes mulighederne for befrugtning, når man skyller efter? Nogle der har gode råd til deling?

Når det er der, behandler jeg med brentan, canesten eller fluconazol (receptpligtig). Har været hos to læger og en gynækolog, og de kan ikke gøre andet end udskrive medicin. Er blevet testet for kønssygdomme - negativt.

Øv øv, håber på gode råd, det er rigtig træls 

Har også i perioder problemer med svamp. Da det er "indvendigt" (indre skamlæber og skeden), der bliver angrebet, har jeg ikke kunnet se noget belæg for at se nærmere på mit valg af undertøj...

Jeg har hver gang jeg har haft en ny partner, fået svamp. Der er som hovedregel gået et halvt års tid, og så har vi "vænnet" os til hinanden (eller også er kanin-perioden aftagende herefter, haha).

Anyway, da min Mand og jeg skulle lave baby gik det også galt med understellet. Herefter sexede vi som hovedregel kun hver anden dag (nogen gange mere, andre mindre), hvorefter vi lå og puttede 15-20 min inden jeg gik ud og klemte sæden ud og vaskede mig udvendigt.

Inden vi startede på PB var jeg på pillen, og valgte altid også at skylle invendigt, men turde simpelthen ikke da jeg var bange for at det ville forringe vores chancer for at lave baby. Var godt klar over at det ikke ville være umuligt, men jeg ville have bedst mulige odds.

Mit forslag er som følger: Sex ca hver anden dag, og klem sæden ud og skyld udvendigt (kan evt gentages efterhånden som sæden løber ud). Kom evt en forebyggende vaginal mælkesyre tbl op i skeden ved sengetid - denne gør miljøet i skeden mere surt, og mindsker risikoen for svamp.
En kost hvor du minimerer sukkerholdige fødevarer og drikke skulle ligeledes have gavnlig effekt på både svampeproblemer samt fertilitet.

OG - her bruger jeg altså BRENTAN (creme OG vaginal kapsel på recept) ved mindste optræk til noget... Men er også helt invalid når det først går galt...

Anmeld

15. november 2012

Papillon

Holbæktrunten skriver:

Har også i perioder problemer med svamp. Da det er "indvendigt" (indre skamlæber og skeden), der bliver angrebet, har jeg ikke kunnet se noget belæg for at se nærmere på mit valg af undertøj...

Jeg har hver gang jeg har haft en ny partner, fået svamp. Der er som hovedregel gået et halvt års tid, og så har vi "vænnet" os til hinanden (eller også er kanin-perioden aftagende herefter, haha).

Anyway, da min Mand og jeg skulle lave baby gik det også galt med understellet. Herefter sexede vi som hovedregel kun hver anden dag (nogen gange mere, andre mindre), hvorefter vi lå og puttede 15-20 min inden jeg gik ud og klemte sæden ud og vaskede mig udvendigt.

Inden vi startede på PB var jeg på pillen, og valgte altid også at skylle invendigt, men turde simpelthen ikke da jeg var bange for at det ville forringe vores chancer for at lave baby. Var godt klar over at det ikke ville være umuligt, men jeg ville have bedst mulige odds.

Mit forslag er som følger: Sex ca hver anden dag, og klem sæden ud og skyld udvendigt (kan evt gentages efterhånden som sæden løber ud). Kom evt en forebyggende vaginal mælkesyre tbl op i skeden ved sengetid - denne gør miljøet i skeden mere surt, og mindsker risikoen for svamp.
En kost hvor du minimerer sukkerholdige fødevarer og drikke skulle ligeledes have gavnlig effekt på både svampeproblemer samt fertilitet.

OG - her bruger jeg altså BRENTAN (creme OG vaginal kapsel på recept) ved mindste optræk til noget... Men er også helt invalid når det først går galt...

Mange tak for det grundige svar og de gode råd

I det hele taget tak for jeg svar, jeg har fået mere mod på det nu. Det er egentlig også rart at høre, at man ikke er den eneste med de problemer. Jeg tager Jeres råd til mig og håber det en dag ikke længere generer mit sexliv

Anmeld

18. november 2012

Tona

Jeg har desværre jævnligt haft skedesvamp, og for dælen det er ubehageligt! Har forsøgt at forebygge med bomuldstrusser, ingen g-strenge, ingen trusseindlæg, bind ved menstruation, ingen sæbe og så bruger jeg mælkesyre vaginaltabletter, når jeg kan mærke, der er noget på vej.

Men alligevel får jeg det stadig fra tid til anden, og har tit problemer efter samleje, hvor kæresten har haft sædafgang inden i mig. Som regel hjælper det at få sæden ud og skylle sig, dog ikke altid.

Min tanke er: Hvad gør man, når man gerne vil være gravid, og bare ikke kan "tåle" den basiske sæd? Forringes mulighederne for befrugtning, når man skyller efter? Nogle der har gode råd til deling?

Når det er der, behandler jeg med brentan, canesten eller fluconazol (receptpligtig). Har været hos to læger og en gynækolog, og de kan ikke gøre andet end udskrive medicin. Er blevet testet for kønssygdomme - negativt.

Du gør jo ellers alt det rigtige lyder det til. Husker du også at vaske undertøj og håndklæder og sådan ved min. 60 grader? Ellers kan svampen nemlig overleve. Husker din partner også at blive behandlet når du har haft svamp? For han kan nemlig sagtens have det uden at have nogen symptomer og så bare smitte dig igen.

Nå men ellers, så er det jo rigtigt det med at sæd forstyrrer balancen i underlivet. Ud over at skylle det væk som du gør, så har jeg haft rigtig gode erfaringer med Vivags 2i1 gel. Det er en kombineret fugtighedscreme og glidecreme i et. Ifm sex så kan man lige smøre området ind i en lille smule af det og det hjælper så med de gode forebyggende mælkesyrebakterier. Efter sex når man har skyllet sæden væk kan man smøre et rigtig godt lag på underlivet og det hjælper faktisk rigtig godt til at forebygge

EDIT: tror ikke at det forringer mulighederne at skylle. Jeg er blevet gravid 4 gange trods skylning efter sex.

Anmeld

18. november 2012

quindelist

Svampe elsker sukker så prøv evt at skære grundigt ned i dit kulhydrat indtag -Hvidt brød, ris og pasta mv

Det er ikke et ukendt fænomen at det kan hjælpe ved gentagne svampeinfektioner.

Anmeld

18. november 2012

Mimic

Kitkat92 skriver:

du er ikke alene

jeg har altid døjet med det og har det især op til og efter mens, jeg har, som du, forsøgt alle de gængse midler uden held.

min læge foreslog mig at bruge intimsæbe hver morgen og desuden sætte mit forbrug af hvidt sukker ned.

i kvindens underliv er der en svamp (naturligt) der hedder candida, hos nogle kvinder er den dog hyperaktiv og giver problemer, problemer der KAN forværres hvis man spiser meget hvidt sukker (også det skjulte), det har hjulpet meget for mig at gøre de to ting, selvom jeg stadig bøvler med det af og til

Anmeld

19. november 2012

Papillon

Amandas-mor skriver:

Du gør jo ellers alt det rigtige lyder det til. Husker du også at vaske undertøj og håndklæder og sådan ved min. 60 grader? Ellers kan svampen nemlig overleve. Husker din partner også at blive behandlet når du har haft svamp? For han kan nemlig sagtens have det uden at have nogen symptomer og så bare smitte dig igen.

Nå men ellers, så er det jo rigtigt det med at sæd forstyrrer balancen i underlivet. Ud over at skylle det væk som du gør, så har jeg haft rigtig gode erfaringer med Vivags 2i1 gel. Det er en kombineret fugtighedscreme og glidecreme i et. Ifm sex så kan man lige smøre området ind i en lille smule af det og det hjælper så med de gode forebyggende mælkesyrebakterier. Efter sex når man har skyllet sæden væk kan man smøre et rigtig godt lag på underlivet og det hjælper faktisk rigtig godt til at forebygge

EDIT: tror ikke at det forringer mulighederne at skylle. Jeg er blevet gravid 4 gange trods skylning efter sex.

Får desværre ikke vasket undertøj og håndklæder ved 60 grader, da der så kommer til at gå lang tid mellem vaskende, eftersom vi ikke har så meget, der skal vaskes ved den temperatur. Men jeg sørger altid for at tørre mig dernede med toiletpapir efter bad i håb om, at det ikke giver helt samme risiko for selvsmitte

Tak for rådet - skal også være bedre til at bruge min intimgel (matas eget mærke, men skulle kunne det samme).

Og dejligt at høre, at det fint lader sig gøre at blive gravid alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.