Sæd forstyrrer balancen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.313 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Papillon

Jeg har desværre jævnligt haft skedesvamp, og for dælen det er ubehageligt! Har forsøgt at forebygge med bomuldstrusser, ingen g-strenge, ingen trusseindlæg, bind ved menstruation, ingen sæbe og så bruger jeg mælkesyre vaginaltabletter, når jeg kan mærke, der er noget på vej.

Men alligevel får jeg det stadig fra tid til anden, og har tit problemer efter samleje, hvor kæresten har haft sædafgang inden i mig. Som regel hjælper det at få sæden ud og skylle sig, dog ikke altid.

Min tanke er: Hvad gør man, når man gerne vil være gravid, og bare ikke kan "tåle" den basiske sæd? Forringes mulighederne for befrugtning, når man skyller efter? Nogle der har gode råd til deling?

Når det er der, behandler jeg med brentan, canesten eller fluconazol (receptpligtig). Har været hos to læger og en gynækolog, og de kan ikke gøre andet end udskrive medicin. Er blevet testet for kønssygdomme - negativt.

Øv øv, håber på gode råd, det er rigtig træls 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

AnneBJ

Desværre ingen gode råd, vil bare sige du ikke er alene! 

Hos mig er problemet dog først opstået efter jeg fødte min søn... Jeg følger alle de gængse råd ligesom du gør, men må også af og til ty til noget receptpligtigt, for at få has på det!

Anmeld

14. november 2012

Papillon

Tak 

Jeg håber bare, at mine slimhinder bliver mere modstandsdygtige på et tidspunkt.

Anmeld

14. november 2012

Carl-Emil's mor

Kitkat92 skriver:

Tak 

Jeg håber bare, at mine slimhinder bliver mere modstandsdygtige på et tidspunkt.

få din mands sæd undersøgt...

Har aldrig haft problemet indtil jeg mødte min forrige kæreste, fy for satan for den lede rødbede!! Det gjort direkte ondt og var smertefuldt og det stank af helveds til...

jeg kunne ikke tåle ham, så han fik nogle piller for at skabe balance hos ham og det hjalp meget

Anmeld

14. november 2012

Papillon

Carl-Emil's mor skriver:

få din mands sæd undersøgt...

Har aldrig haft problemet indtil jeg mødte min forrige kæreste, fy for satan for den lede rødbede!! Det gjort direkte ondt og var smertefuldt og det stank af helveds til...

jeg kunne ikke tåle ham, så han fik nogle piller for at skabe balance hos ham og det hjalp meget

Hold da op, det lyder sært Ja undskyld, troede bare ikke, det kunne være ham, den var gal med. Har aldrig før haft sæd oppe i mig, før jeg fandt sammen med ham, så troede bare det var mig?

Det er da en mulighed, så mange tak Hvorfor og hvordan opstår ubalancen hos mænd?

Anmeld

14. november 2012

SussieThyssen

Kitkat92 skriver:

Jeg har desværre jævnligt haft skedesvamp, og for dælen det er ubehageligt! Har forsøgt at forebygge med bomuldstrusser, ingen g-strenge, ingen trusseindlæg, bind ved menstruation, ingen sæbe og så bruger jeg mælkesyre vaginaltabletter, når jeg kan mærke, der er noget på vej.

Men alligevel får jeg det stadig fra tid til anden, og har tit problemer efter samleje, hvor kæresten har haft sædafgang inden i mig. Som regel hjælper det at få sæden ud og skylle sig, dog ikke altid.

Min tanke er: Hvad gør man, når man gerne vil være gravid, og bare ikke kan "tåle" den basiske sæd? Forringes mulighederne for befrugtning, når man skyller efter? Nogle der har gode råd til deling?

Når det er der, behandler jeg med brentan, canesten eller fluconazol (receptpligtig). Har været hos to læger og en gynækolog, og de kan ikke gøre andet end udskrive medicin. Er blevet testet for kønssygdomme - negativt.

Øv øv, håber på gode råd, det er rigtig træls 

Jeg kan desværre ikke sige andet, end at du nok må leve med det. 

Det har været sådan for mig altid.

Jeg har aldrig kunne tåle mine mænds sæd, og det skyldes ren allergi.
Men efter jeg er begyndt at bruge "Intim" stikpiller fra apoteket er det helt forsvundet.
Der er også nogle kvinder der med årene bliver lidt mere emune, det oplevde jeg også..og så har det noget at gøre med, hvor basisk den enkelte mands sæd er, for det varierer også.

Så du må leve med pinen, når du vil være gravid, og så ellers bruge kondom, når du ikke vil være det.

Trøsteknus

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. november 2012

lycly

Chancerne for graviditet burde ikke forringes af at du skylder dig bagefter, sæden er jo kommet derop inden da, og når at "svømme" længere op inden du får skyllet. Det vil jeg da tro i hvert fald.

Hvad med at du bruger ægløsnings teste og så begrænset i mængden af sex til omkring det tidspunkt? Eller i hvertfald begrænser det til at det kun er der omkring han kommer i dig

Anmeld

14. november 2012

Papillon

SussieThyssen skriver:

Jeg kan desværre ikke sige andet, end at du nok må leve med det. 

Det har været sådan for mig altid.

Jeg har aldrig kunne tåle mine mænds sæd, og det skyldes ren allergi.
Men efter jeg er begyndt at bruge "Intim" stikpiller fra apoteket er det helt forsvundet.
Der er også nogle kvinder der med årene bliver lidt mere emune, det oplevde jeg også..og så har det noget at gøre med, hvor basisk den enkelte mands sæd er, for det varierer også.

Så du må leve med pinen, når du vil være gravid, og så ellers bruge kondom, når du ikke vil være det.

Trøsteknus

Kærligst
Sussie

Tak 

Må se efter intim stikpiller, når muligheden byder sig. Føler mig lidt malplaceret, da mange af de produkter, der skulle hjælpe balancen, er beregnet til kvinder i menopausen - jeg har kun haft menstruation i fem år, og er altså kun 20

Og øv øv, hvis det virkelig aldrig bliver rigtig godt

Anmeld

14. november 2012

Carl-Emil's mor

Kitkat92 skriver:

Hold da op, det lyder sært Ja undskyld, troede bare ikke, det kunne være ham, den var gal med. Har aldrig før haft sæd oppe i mig, før jeg fandt sammen med ham, så troede bare det var mig?

Det er da en mulighed, så mange tak Hvorfor og hvordan opstår ubalancen hos mænd?

nu er det ikke fordi jeg har haft 1 millions mænds haletudser svømmende rundt i mig men han er den eneste eneste eneste af dem jeg har været sammen med så intimt jeg ikke kunne tåle, hans eks havde samme problem men troede ikke det var ham så hun prøvede al verdens ting uden held

Jeg ville spørge lægen til rods lige så vel som vores underlivt kan have for højt Ph-værdi er der noget ala det samme hos mænd

Anmeld

14. november 2012

Papillon

LuLy skriver:

Chancerne for graviditet burde ikke forringes af at du skylder dig bagefter, sæden er jo kommet derop inden da, og når at "svømme" længere op inden du får skyllet. Det vil jeg da tro i hvert fald.

Hvad med at du bruger ægløsnings teste og så begrænset i mængden af sex til omkring det tidspunkt? Eller i hvertfald begrænser det til at det kun er der omkring han kommer i dig

Tak for svar

Dejligt hvis de selv har fundet vej, inden jeg forsøger at skylle resten ud

Ja, det lyder som en god idé at begrænse til det tidspunkt, i hvert fald den sidste udgave, med at undgå at han kommer i mig Heldigvis er han meget forstående på det område, da han jo ikke synes, det er fedt, jeg har ondt pga. det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.