update:
jeg gik derover ved 18.30 tiden med et positivt sind. da jeg kommer derop, kan jeg ikke få fat på min kæreste, så jeg tror, at de spiser aftensmad. så jeg står ud ryger færdig udenfor, da en af gæsterne kommer ned. spørger ham så, om de spiser, hvilket de ikke gør. så jeg tager mod til mig, og går op til dem.
da jeg kommer ind, sidder hele familien + venner der, samt min svigermors bedste veninde og hendes mand, bedsteforældre, forældre, min svigerinde, min kæreste og nogle venner der. jeg siger tillykke til min svigerinde, og hun siger tak. min svigermor får øje på mig og kigger den anden vej. hun ignorerer mig fuldstændig. jeg gik over imod hende, for at hilse pænt på hende, men da hun opdagede, jeg var på vej over imod hende, skulle hun tilfældigvis lige ordne noget i den anden ende af lejligheden. jeg får hilst på min kærestes bedsteforældre.
jeg sætter mig i sofaen ved "de unge" mennesker. heldigvis er en af mine gamle skolekammerater der, så ham snakker jeg ganske kort med. jeg sidder for det meste bare og kigger ud i luften og ikke snakker med nogen som helst.
da min kærestes morfar og hans kæreste ville hjemad, kom de begge pænt hen og sagde farvel til mig - så de er heldigvis ikke sure på mig. min svigermor kørte dem hjem, så hun tog også afsted, men ville komme tilbage. da min svigermors bedste veninde og hendes mand ville hjem, kom de også hen og sagde pænt farvel. så til trods for, de også ved, min svigermor hader mig, var de høflige overfor mig og "begejstret" for at se mig.
min kæreste kom derefter hen og satte sig ved siden af mig, men han snakkede jo mest med de andre så jeg sad igen for mig selv.
min svigerinde snakkede meget lidt til mig, men hun virkede ikke sur på mig. det kunne nemt ske, det var for ikke at skabe dårlig stemning.
efter jeg havde været der ca 1½ time, ville jeg hjem. så jeg sagde farvel til min svigerinde, og tak fordi jeg måtte komme, og så gik jeg.
jeg følte mig på ingen måde velkommen der. slet ikke af min svigermor. følte bare, hun tænkte "hvad fanden laver hun her?!" .. så jeg tror desværre, jeg har mistet min svigermor helt