2skønnebørn skriver:
så må din kæreste ganske enkelt på banen - du skal ikke acceptere at han er med til du bliver holdt uden for. Han må sige til dem at de skal acceptere dig og at i hører sammen.
Det er lidt svært at råde når vi ikke kender årsagen til jeres skænderi - og det er helt ok, du ikke fortæller det, men situationen er ikke holdbar for jer og du kan ikke holde til at blive holdt uden for.
jeg kan godt fortælle om vores barnlige skænderi. eller, det jeg kan huske af det. for jeg husker ikke starten. jeg husker kun, da min svigermor blandede sig.
min kæreste og jeg bor ikke sammen, men vi var på vej hjem til ham, men ville smutte forbi svigermor og sige hej. vi går lidt for os selv i huset, imens svigermor snakker i telefon. og så husker jeg faktisk ikke, hvad der sker indenfor, men vi bliver meget uvenner, og jeg vil have mine ting, da han står og råber af mig. mine ting er i bilen, og han blockere for dem, ved at sætte sig i bilen, og nægte at flytte sig. så jeg fortæller ham, at jeg vil have mine ting, og det skal være nu. vi er ved at gå fra hinanden på det tidspunkt. men vi bliver enige om, at vi skal sætte os ned som voksne mennesker og tale om tingene, i stedet for at være så barnlige. det er aften ved 21-tiden, og jeg står kun i en top og bukser. så jeg siger, jeg gerne vil have en jakke på, og den ligger i bilen, så om han ikke vil flytte sig, så jeg kan få den og vi kan få snakket. der er vi gode venner igen, så han griner, tager pis på mig og siger "næ, det må du ikke" (for sjov), så jeg siger "neeeej, hold nu, giv mig min jakke" ..
så kommer min svigermor ud, og siger, hun har overhørt hele samtalen (åbenbart pånær det sidste, med at vi skal tale sammen som voksne mennesker?) , råber af mig, siger jeg skal tage mig sammen, at jeg er barnlig, uduelig, hun troede jeg var mere voksen end det, hun går fuldstændig amok på mig.