jeg er anonym, da jeg ikke synes, mit indlæg skal kunne findes frem til via google.
men sagen er den, at min svigerinde er blevet svend idag (frisør) .. jeg har siddet hårmodel for hende en del gange i de 3 år, jeg har været sammen med hendes lillebror.
jeg kunne se på facebook i sidste uge, at deres anden brors nye kæreste (været sammen i en måneds tid) er inviteret med til svendemiddagen på skolen idag, og det er min svigerinde selv, der har inviteret hende med - altså henvendt sig personligt. tænkte ikke videre over det, og gættede på, min kæreste snart inviterede mig til det, da min svigerinde aldrig har henvendt sig personligt til mig og inviteret mig - sådan gør de ikke rigtig i deres familie. og min kæreste er så langsom til at huske at invitere mig med til familieting i deres familie. får tit sådan noget at vide et par dage før.
for 1½ måneds tid siden spurgte min kæreste mig, om jeg ville med til åben hus/svendegilde hos min svigerinde, og det foregår imorgen eftermiddag. jeg sagde ja tak til at deltage. efter det, så havde min kæreste og jeg et stort skænderi, som hele hans familie hørte om, men vi blev gode venner igen, dog begyndte min svigermor at hade mig, selvom hun altid har elsket mig, og vi har været på shoppingture sammen, taget sol sammen, ja - vi har været som et rigtig venindepar! men nu har hun forbudt mig adgang til sit hjem, pga et skænderi min kæreste og jeg havde..
for et par uger siden var min kæreste og jeg på besøg hos min svigerfar (skilt fra svigermor), hvor min svigerinde kom, og hun ænsede mig ikke engang og ville ikke snakke med mig. hun ignorerede mig fuldstændig.
jeg har stadigvæk ingen invitation fået til svendemiddagen, og det er nok heller ikke meningen, da svendemiddagen jo er igang nu. men hvorfor skal brorens nye kæreste, som de knapt nok kender, har mødt et par gange, så med, hvis jeg ikke skal?
nu tænker jeg lidt, om jeg skal tage afsted imorgen? der er oprettet en begivenhed på facebook, hvor jeg var inviteret til. jeg trykkede 'deltager' i begivenheden, i samråd med min kæreste. han synes, jeg skulle tage med, til trods for, jeg ville respektere hans mor og ikke ødelægge min svigerindes dag, når nu hans mor nægter at se på mig og tale til mig.
havde i taget afsted imorgen, når i ikke blev inviteret til svendemiddagen, men en "fremmed" kæreste af deres bror blev inviteret? og når min svigermor hader mig som pesten, til trods for, jeg har skrevet adskillige beskeder til hende, om, hvor ked af det, jeg er, at hende og jeg er uvenner. har prøvet at tage så meget kontakt til min svigermor, har villet tale med hende, men hun har afvist hver gang - ja, hun har ikke engang svaret mig.
er jeg helt ude i høet, når jeg ikke rigtig har lyst til at deltage til åben hus/svendegildet imorgen? er det forkert af mig, når jeg føler mig overset og tilsidesat - måske glemt og/eller hadet? er det forkert, at jeg føler, jeg ikke er velkommen i familien mere?
-skal lige siges, jeg har været med til samtlige familietamtam i deres familie, også selvom jeg fik det at vide et par dage før det blev afholdt, og jeg havde planer. har altid ændret mine planer for dagen, for at kunne deltage i deres familietamtam, da jeg ved, det har betydet meget for dem, at jeg har deltaget. og deres familie tamtam er alle fødselsdage, børn som ældre, julefrokoster, påskefrokoster, alm familiesammenkomster m.m.
frkanonym