Mere i kontanthjælp ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

4xGreve

K&S skriver:

Jeg har intet sagt om, at det er "luksus" at være på KH (for det tror jeg bestemt ikke det er) og hele systemet med offentlige ydelser og SU er efter min mening skruet helt forkert sammen  

fuldstændig enig.

jeg er nærmest misundelig på folk der har et job, det anser jeg i disse dage for at være luksus jeg er glad for det er muligt at få KH så man har en eller anden for for indkomst så man kan bidrage med at forsørge familien, men nøj hvor er det ikke en sjov ting at være på, glæder mig til at være kommet vider herfra og det første jeg gør er at melde mig ind i en a-kasse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

K&S

4xGreve skriver:

fuldstændig enig.

jeg er nærmest misundelig på folk der har et job, det anser jeg i disse dage for at være luksus jeg er glad for det er muligt at få KH så man har en eller anden for for indkomst så man kan bidrage med at forsørge familien, men nøj hvor er det ikke en sjov ting at være på, glæder mig til at være kommet vider herfra og det første jeg gør er at melde mig ind i en a-kasse

Jeg er også meget misundelig på folk, der har et job - jeg er selv på dagpenge og er glad for muligheden for at kunne blive "forsørget" af det offentlige

Anmeld

13. november 2012

Papillon

mea skriver:

Prøv nu og forstå,at det aldrig har været meningen,at man skulle kunne leve alene på SU,det er KUN et tilskud,fordi folk på SU,skal arbejde med studierelevant jobs ved siden af.

En på KH må IKKE tjene nogle penge ved siden af,der i ligger forskellen.

Men alle har jo svært ved at finde job i øjeblikket - også dem på SU. Når man så ikke kan få job, så bliver SU'en jo selvsagt eneste indkomst, og det er godt nok ikke meget at leve for.

Personligt er jeg på SU og har efter alle udgifter til bolig, transport og husholdning 900 kr. Denne måned skulle så indkøbes bøger til studiet for samlet 907 kr.

Mvh Julie, der stadig søger job...

Anmeld

13. november 2012

Mom2

K&S skriver:

Man får jo så også dobbelt så meget i KH som på SU - det giver jo ingen mening  

Ja man får dobbelt så meget hvis man er over 25. unge under 25 får det samme som dem der får su efter 6måneder på kontanthjælp!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.