Mere i kontanthjælp ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

Wimmie

mea skriver:

Prøv nu og forstå,at det aldrig har været meningen,at man skulle kunne leve alene på SU,det er KUN et tilskud,fordi folk på SU,skal arbejde med studierelevant jobs ved siden af.

En på KH må IKKE tjene nogle penge ved siden af,der i ligger forskellen.

Nogle folk  vil bare ikke forstå det - de har set sig sure og misundelige på KH-modtagere...I stedet for bare at være glad for at man ikke selv er dér 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Wimmie skriver:

Nogle folk  vil bare ikke forstå det - de har set sig sure og misundelige på KH-modtagere...I stedet for bare at være glad for at man ikke selv er dér 

Til jer begge

Anmeld

13. november 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Lahn11 skriver:

Ja nu må jeg altså lige spørge , er det rigtigt at man får mere i kontanthjælp under graviditet 

Hvis ja, HVORFOR??? Man får da ikke flere udgifter bare fordi man bliver gravid ?? 

Synes virkelig ikke det er fair når dem på su, og dem med job ikke får nogen økonomisk hjælp når man bliver gravid .. 

Spørger kun fordi at jeg på ingen måde kan se logikken ??  

kan sagtens forstå det når babyen er født / barsel.. Men fra 12 graviditetsuge ?? Så meget mere bruger man altså ikke når man er gravid ... 

Det er kun hvis man er under 25 og derfor for den lave kontanthjælp. Og det synes jeg nu er helt i orden. Det er for at der kan købes babyudstyr, så det er sådan set til barnet og ikke moderen. Forhen kunne man få babypakker med stofbleer osv, det er afskaffet og i stedet må man selv ud og købe udstyr.

Det er ikke noget at blive harm over. Det er de fleste på kontanthjælp som lever på en sten og har ikke meget at gøre med.

Det har man heller ikke på su nej, men det er som kh noget der er midlertidigt, problemet er at der ikke findes alternativer til dem som ikke KAN arbejde men er for raske til pension.

Synes det er lidt træls at befolkningen bliver ved med at hakke på folk på kontanthjælp og tro de er forkælede, selvfølgeligt er det heldiggt vi har muligheden i vores land, og det ville alle, også du, synes er fantastisk hvis man pludselig stod uden arbejde og stod til at miste alt uden penge. Forstil dig hvordan vores land så ville se ud? Samfundet i helhed har bedre af kløften mellem rig og fattig ikke er større, og der er hjælp at hente, at ingen skal leve på gaden. Og hvis man er under 25 er det ligefør man er nød til det på kh. Så HURRA for højere ydelse til gravide under 25!

Anmeld

13. november 2012

4xGreve

K&S skriver:

Man får jo så også dobbelt så meget i KH som på SU - det giver jo ingen mening  

Nej men når vi så skal tag den så giver det jo heller ingen mening at studerende uden børn får det samme som studerende med børn og forsøger pligt, jo vist du kan tag ekstra lån (hurra det ende også med at ramme barnet og familie på længer sigt når det skal tilbagebetales - og det er da rigtig surt man skal sætte sig i gæld for at gennemføre en uddannelse) også er der den del med at man må tjene mere ved siden af SU'en men hvornår søren skal man have tid til det når man har en(flere) lille derhjemme der også har brug for at se sin mor engang imellem og hvis man evt. ingen pasningsmuligheder har og vuggestue, DP'er, BH lukker jo også på et tidspunkt.

jo det virker undelrigt at gravide får mere i KH fra uge 12 men det er jo af den simpel grund at alle de nødvendige ting til baby, bleer, tøj, barnevog, seng, mm. koster jo mange penge og det skal der jo spares op til mm.

også vil jeg gerne gøre det klart en gang for alle det er IKKE luksus at være på KH tværdigmod. Vi er ikke forkælet, vi nyder det ikke ( ihvertfald ikke os alle sammen så lad vær med at skære os over en kam) der er flere gunde til hvorfor man er på KH og man kan ikke dømme før man kender hver enkels grund og jo der er nogle nasser derude men det er langt fra alle!!!!!!!

i ¨må alle have en god aften

Anmeld

13. november 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
4xGreve skriver:

Nej men når vi så skal tag den så giver det jo heller ingen mening at studerende uden børn får det samme som studerende med børn og forsøger pligt, jo vist du kan tag ekstra lån (hurra det ende også med at ramme barnet og familie på længer sigt når det skal tilbagebetales - og det er da rigtig surt man skal sætte sig i gæld for at gennemføre en uddannelse) også er der den del med at man må tjene mere ved siden af SU'en men hvornår søren skal man have tid til det når man har en(flere) lille derhjemme der også har brug for at se sin mor engang imellem og hvis man evt. ingen pasningsmuligheder har og vuggestue, DP'er, BH lukker jo også på et tidspunkt.

jo det virker undelrigt at gravide får mere i KH fra uge 12 men det er jo af den simpel grund at alle de nødvendige ting til baby, bleer, tøj, barnevog, seng, mm. koster jo mange penge og det skal der jo spares op til mm.

også vil jeg gerne gøre det klart en gang for alle det er IKKE luksus at være på KH tværdigmod. Vi er ikke forkælet, vi nyder det ikke ( ihvertfald ikke os alle sammen så lad vær med at skære os over en kam) der er flere gunde til hvorfor man er på KH og man kan ikke dømme før man kender hver enkels grund og jo der er nogle nasser derude men det er langt fra alle!!!!!!!

Anmeld

13. november 2012

nielsen80

Wimmie skriver:

Men spørgsmålet her er jo ikke, hvor meget man generelt får i kontanthjælp, men hvorfor man skal have mere som gravid, når man ikke får mere som gravid på andre ydelser.

Jeg synes ikke vores kontanthjælp skal sættes ned overhovedet, men kunne faktisk helt objektivt godt tænke mig at få begrundelsen for, hvorfor man fra 12 graviditets uge skal have mere. Er det fordi chancerne for arbejde og derved højere indtægt sænkes gevaldigt, eller er det stigende omkostninger? Hvis det er det sidstnævnte, bør SU modtager efter min mening også have mere.

Anmeld

13. november 2012

K&S

4xGreve skriver:

Jeg har intet sagt om, at det er "luksus" at være på KH (for det tror jeg bestemt ikke det er) og hele systemet med offentlige ydelser og SU er efter min mening skruet helt forkert sammen  

Anmeld

13. november 2012

Den lykkelige

Man får KUN flere penge når man er over 12 uger henne og det er kun hvis man er under 25 år.. Så får man den samme sats som hvis man var over 25 år.. Man kan læse det inde på borger.dk

Anmeld

13. november 2012

Camilla..

mea skriver:

Prøv nu og forstå,at det aldrig har været meningen,at man skulle kunne leve alene på SU,det er KUN et tilskud,fordi folk på SU,skal arbejde med studierelevant jobs ved siden af.

Anmeld

13. november 2012

K&S

mea skriver:

Men der er jo stadig en grænse for, hvor meget man må tjene udover SU og fribeløbet ligger på omkring 7.000 kroner FØR skat (hvis du ingen børn har).

Her skal du jo så vælge om du vil betale FULD skat af enten SU eller arbejdet ved siden af og det giver (efter min udregning) nogenlunde samme beløb som det en KH-modtager får udbetalt (inden gravidiet) - så hvorfor skal KH men ikke SU hæves efter 12. graviditetsuge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.