Mere i kontanthjælp ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. november 2012

baby012

Ja nu må jeg altså lige spørge , er det rigtigt at man får mere i kontanthjælp under graviditet 

Hvis ja, HVORFOR??? Man får da ikke flere udgifter bare fordi man bliver gravid ?? 

Synes virkelig ikke det er fair når dem på su, og dem med job ikke får nogen økonomisk hjælp når man bliver gravid .. 

Spørger kun fordi at jeg på ingen måde kan se logikken ??  

kan sagtens forstå det når babyen er født / barsel.. Men fra 12 graviditetsuge ?? Så meget mere bruger man altså ikke når man er gravid ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det gør man så man bla. kan spare op til udstyr til den lille ny.

En der er på SU,har mulighed for at arbejde ved siden af,hvilket for øvrigt,var det der var til tænkt,i tiderens morgen,da man lavede SU.

Folk på KH må IKKE tjene nogle penge ved siden af,og 10.000 kr før skat,er omkring 8000 kr udbetalt,og langt de fleste i arbejde,har nu mere end det udbetalt,og der med mulighed for at spare op.

Anmeld

13. november 2012

Kief31

mea skriver:

En der er på SU,har mulighed for at arbejde ved siden af,hvilket for øvrigt,var det der var til tænkt,i tiderens morgen,da man lavede SU.

Folk på KH må IKKE tjene nogle penge ved siden af,og 10.000 kr før skat,er omkring 8000 kr udbetalt,og langt de fleste i arbejde,har nu mere end det udbetalt,og der med mulighed for at spare op.

Nej, man må ikke arbejde ved siden af. MEN man må MEGET gerne arbejde i stedet for.. Det er simpelthen svineri at en gravid skal have mere end andre..

Anmeld

13. november 2012

jydeinden

Kief31 skriver:

Nej, man må ikke arbejde ved siden af. MEN man må MEGET gerne arbejde i stedet for.. Det er simpelthen svineri at en gravid skal have mere end andre..

nu kan du jo som sådan ikke vide hvorfor en der er gravid er endt på kh, det er i mine øjne farligt at antage at hun altid er det fordi hun ønskede mere i indtægt.

Men gud hvor er jeg træt af at høre at bare fordi man er på kh så er man møgforkælet og har det i og åh så godt. for sådan er det sgu ikke for alle.

Anmeld

13. november 2012

K&S

mea skriver:

Man får jo så også dobbelt så meget i KH som på SU - det giver jo ingen mening  

Anmeld

13. november 2012

Lusi

K&S skriver:

Man får jo så også dobbelt så meget i KH som på SU - det giver jo ingen mening  

Anmeld

13. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
jydeinden skriver:

nu kan du jo som sådan ikke vide hvorfor en der er gravid er endt på kh, det er i mine øjne farligt at antage at hun altid er det fordi hun ønskede mere i indtægt.

Men gud hvor er jeg træt af at høre at bare fordi man er på kh så er man møgforkælet og har det i og åh så godt. for sådan er det sgu ikke for alle.

Anmeld

13. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Prøv nu og forstå,at det aldrig har været meningen,at man skulle kunne leve alene på SU,det er KUN et tilskud,fordi folk på SU,skal arbejde med studierelevant jobs ved siden af.

En på KH må IKKE tjene nogle penge ved siden af,der i ligger forskellen.

Anmeld

13. november 2012

morethanperfect

Jeg var selv på KH da jeg  blev gravid , og undrede mig virkelig også over det 

Man får jo som sagt ikke noget hjælp hvis man får SU , ELLER , har et alm. job .. Det gir absolut ingen mening 

Anmeld

13. november 2012

nielsen80

mea skriver:

Prøv nu og forstå,at det aldrig har været meningen,at man skulle kunne leve alene på SU,det er KUN et tilskud,fordi folk på SU,skal arbejde med studierelevant jobs ved siden af.

En på KH må IKKE tjene nogle penge ved siden af,der i ligger forskellen.

Er der ikke stadig et loft på hvor meget man må tjene på SU? mener dengang jeg studeret, kunne jeg tjene cirka 3000 kr udbetalt hver måned ekstra inden jeg skulle betale SU tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.