Gløgg og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

Victoria2013

Miss Kat skriver:

Nej, glögg må nemlig IKKE koge, eftersom alkoholen så fordamper. det skal varmes godt op, men ikke koge.

Til TS: Jeg står selv i samme situation. Jeg ELSKER glögg og min familie mobber mig med, jeg ikke kan få det i år. MEN man kan altså godt få alkoholfri glögg, så det regner jeg med at erhverve mig, så jeg kan sidde og hygge med det, når de andre drikker den rigtige vare. Det er nok noget sødt, saftevandsagtigt stads, men bare det smager lidt derhen af, er julen reddet. Alkohol er et absolut no-go under graviditet i mine øjne.

Glædelig jul!

Tror jeg vil undersøge alkoholfri gløgg lidt nærmere... måske jeg ka' slå mig sammen med den ene veninde, som godt ved jeg er gravid, som så kan holde med mig i at syntes det er en fantastisk idé at vi laver alkoholfri gløgg til julehyggen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Satans

M (: skriver:

Men hvis (stort set al) alkoholen fordamper, så forstår jeg ikke problematikken i denne artikel

Nej det kan jeg godt se at der skaber lidt forvirring

Men altså i denne fra BT skriver de det samme, at alkoholen fordamper ved kogningen..

http://www.bt.dk/foedevarer/parat-start-gloegg

Til TS

Under vin søgning på nettet fandt jeg dette på MM:

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-2027190.htm

Der er bland andet en opskrift på hjemmelavet alkoholfri glögg

Anmeld

13. november 2012

M (:

Nej det kan jeg godt se at der skaber lidt forvirring

Men altså i denne fra BT skriver de det samme, at alkoholen fordamper ved kogningen..

http://www.bt.dk/foedevarer/parat-start-gloegg

Til TS

Under vin søgning på nettet fandt jeg dette på MM:

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-2027190.htm

Der er bland andet en opskrift på hjemmelavet alkoholfri glögg

Hm, så er det vel "bare" fordi glöggen ikke skal koges, men varmes godt igennem? 

Anmeld

13. november 2012

M (:

Kia2013 skriver:

Tror jeg vil undersøge alkoholfri gløgg lidt nærmere... måske jeg ka' slå mig sammen med den ene veninde, som godt ved jeg er gravid, som så kan holde med mig i at syntes det er en fantastisk idé at vi laver alkoholfri gløgg til julehyggen

Man kan jo også drikke mere gløgg (OG køre hjem!), hvis den er alkoholfri..

Anmeld

13. november 2012

Miss Kat

Kia2013 skriver:

Ja jeg kan godt se problematikken i at holde det hemmeligt. Mon ikke nogen lugter lunten, hvis der bliver serveret alkoholfri glögg? Du kan evt. finde på en lille hvid løgn. Ala du er på antibiotika (det kan man jo få for hvad som helst) og derfor slet ikke må røre alkohol.

Hvide løgne er tilladte i storkens tegn.

Anmeld

13. november 2012

Satans

Hm, så er det vel "bare" fordi glöggen ikke skal koges, men varmes godt igennem? 

Tja, det ved jeg ikke helt.. Alle de steder jeg lige kiggede fordamper alkoholen allerede ved 70-80 grader, så allerede inden kogningen er der begyndt en fordamning ..

Anmeld

13. november 2012

Victoria2013

Miss Kat skriver:

Ja jeg kan godt se problematikken i at holde det hemmeligt. Mon ikke nogen lugter lunten, hvis der bliver serveret alkoholfri glögg? Du kan evt. finde på en lille hvid løgn. Ala du er på antibiotika (det kan man jo få for hvad som helst) og derfor slet ikke må røre alkohol.

Hvide løgne er tilladte i storkens tegn.

Foreløbig har jeg forklaret folk at jeg ikke drikker, fordi vi prøver på at få børn og alkohol er jo heller ikke vildt godt når man prøver at blive gravid

... at man kan drikke mere gløgg er også bestemt et plus i øvrigt, det må være endnu en god grund til at lave den alkoholfri

Anmeld

13. november 2012

M (:

Satans skriver:

Tja, det ved jeg ikke helt.. Alle de steder jeg lige kiggede fordamper alkoholen allerede ved 70-80 grader, så allerede inden kogningen er der begyndt en fordamning ..

Jeg mener også, at det var det vi lærte dengang i kemi..  Men jeg drikker slet ikke glögg, så har ikke overvejet problematikken før nu..

Anmeld

13. november 2012

M (:

Kia2013 skriver:

Foreløbig har jeg forklaret folk at jeg ikke drikker, fordi vi prøver på at få børn og alkohol er jo heller ikke vildt godt når man prøver at blive gravid

... at man kan drikke mere gløgg er også bestemt et plus i øvrigt, det må være endnu en god grund til at lave den alkoholfri

Ja, og endda med god samvittighed, fordi man sparer både kalorier og tømmermænd! (:

Anmeld

13. november 2012

Satans

Jeg mener også, at det var det vi lærte dengang i kemi..  Men jeg drikker slet ikke glögg, så har ikke overvejet problematikken før nu..

Heller ikke her Bryder mig ikke om varm rødvin med müsli

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.