Forældremyndighed ?HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

sne190810

Fordi dig og far ikke kan sammen, skal da ikke gå udover jeres FÆLLES barn?

Han skal være barnets far, som han IMO er i sin fulde ret til, men han skal jo ikke være din kæreste.

Jeg kender selvfølgelig ikke grundlaget helt konkret for hvad der stikker under, men umiddelbart læser jeg det det som samarbejdsproblemer og forskellige personligheder hver især, som ligger til grundlag for at du skal have denn fulde forældremyndighed.  Jeg undrer mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Anonym trådstarter

Ønsker ikke at hænge ham ud herinde, derfor jeg er anonym og ikke nævner præcis hvad der ligger til grund for mit valg .

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Mener nu heller ikke det ville gå udover vores fælles barn hvis jeg fortsat havde fuld forældremyndighed eftersom samværs reglerne er ens om der er fuld eller fælles forældremyndighed.
Mener at det er værre for vores barn hvis han skal overvære alle vores samarbejdsproblemer og konflikter og have en mor og far der er frustrerede.

Anmeld

13. november 2012

wamse

Anonym skriver:

Mener nu heller ikke det ville gå udover vores fælles barn hvis jeg fortsat havde fuld forældremyndighed eftersom samværs reglerne er ens om der er fuld eller fælles forældremyndighed.
Mener at det er værre for vores barn hvis han skal overvære alle vores samarbejdsproblemer og konflikter og have en mor og far der er frustrerede.

Helt enig med dig, og loven blev jo også lavet om, fordi man ikke ville tvinge 2 forældre til samarbejde, hvis det var meget konfliktfyldt, for så er det netop at barnet kommer i klemme

Jeg har den fulde fm over min datter, men faderen afgav selv fælles her.

Anmeld

13. november 2012

sne190810

Anonym skriver:

Åh, jeg læste det som om du ville have fuld forældremyndighed og faren bare skulle være ude af billedet. Men når du stiller det sådan helt firkantet op for mig, kan jeg godt se meningen med din handling.

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg ønsker helt bestemt at min søn skal se sin far og få et godt forhold til ham når han kommer til verden , men jeg ønsker ikke at han skal komme i klemme i vores problemer og det er jeg bekymret for kommer til at ske hvis vi får fælles forældremyndighed

Anmeld

13. november 2012

kesuh

Jeg ønsker helt bestemt at min søn skal se sin far og få et godt forhold til ham når han kommer til verden , men jeg ønsker ikke at han skal komme i klemme i vores problemer og det er jeg bekymret for kommer til at ske hvis vi får fælles forældremyndighed

Ja undskyld jeg siger det, men de to ting harmonere ikke rigtig så godt sammen.

Jeg ønsker helt bestemt at min søn skal se sin far og få et godt forhold til ham når han kommer til verden. 

og samtidig så siger du->

men jeg ønsker ikke at han skal komme i klemme i vores problemer og det er jeg bekymret for kommer til at ske hvis vi får fælles forældremyndighed

Du vil ikke kunne undgå konflikter med den indstilling til tingene ihvertfald.

Uanset hvad, så vil der altid komme små konflikter hen af vejen. Forstå mig ret her, men jeg kunne forestille mig at din daværende "kæreste" er bange for at du vil nægte al samvær for ham og det eneste han ser er et børnebidrag som flyver ud af vinduet til noget som han aldrig får at se?? 

Jeg forstår ham udemærket med fællesforældremyndighed, men hvis du får bopælen, så har du jo det meste og skulle have sagt alligevel?? Han får bare retten til samvær.

At han ligefrem melder ud at han gerne vil være far til barnet er sgu da kun et stort plus! Det var da værre hvis han sagde du kunne rende og hoppe..

Så hiv lige i bremsen og kig lige så stille på tingene, at få fælles betyder ikke i behøver at bo sammen under samme tag?? Jeg har fælles med min eks og 7/7, vi bor ikke under samme tag og kan samarbejde selv om vi har haft vores konflikter.

Det så min mening

-> Husk at samvær skal i jo blive enige om ellers må i igennem noget forhandlig, hvilke typer form for samvær det skal være, mødrehjælpen(forældrehjælpen) eller sfv. Vælg selv.. og husk alting skal på papir

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Min søn kan vel sagtens se sin far og få et godt forhold til sin far uden det kræver at han har del i forældremyndigheden ?!

Nu er der heldigvis regler for samvær så jeg ville aldrig kunne nægte ham at se sin søn , hvilket jeg da heller ikk ønsker eller på noget tidspunkt har givet udtryk for?
ALLE skal betale børnebidrag, OGSÅ ham .

Du skriver at du forstår ham godt med hensyn til fælles forældremyndighed fordi han så får retten til samvær.
Det har han da så sandelig også selvom han ikk har del i forældremyndigheden. Reglerne på dette område er ens.

For mig at se er det da en egoistisk holdning at have at gerne ville have del i forældremyndighed, men ikke ønsker at deltage økonomisk. Det er der åbenbart delte meninger om  

Anmeld

13. november 2012

FruK

Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle have del i forældremyndigheden. Det er de færreste ting I skal blive enige om, f.eks. skolevalg. Og jeres konflikter bliver nok ikke mindre af, at du får forældremyndigheden.
Som udgangspunkt ser jeg fælles som den mest rimelige løsning - og så kan man søge om fuld, hvis der skulle vise sig at være virkrlig god grund til det. At jeres kommunikation er dårlig er vist ikke en tungtvejende grund i følge STFV.

I forhold til børnebidrag, skal han selvfølgelig betale. Det søger du bare om, så går det af sig selv - så sig til ham, at det ikke er diskussion. Han vil gerne være en del af barnets liv - og det skal han da have lov til - men det indbefatter også at det koster penge at have børn. Til gengæld skal du jo betale institution, tøj til barnet osv som han slipper for.

Anmeld

13. november 2012

FruK

Anonym skriver:

For mig at se er det da en egoistisk holdning at have at gerne ville have del i forældremyndighed, men ikke ønsker at deltage økonomisk. Det er der åbenbart delte meninger om  

Det er jeg enig med dig i.
Men jeg synes det er lige så egoistisk at ville have pengene, men ikke ville give ham del i forældremyndigheden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.