Forældremyndighed ?HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Anonym trådstarter

Skriver herinde i håb om at nogle måske har stået i samme situation som mig, og har mulighed for at svare på mine spørgsmå .

Jeg blev for ca. 6 måneder siden gravid med én mand som jeg kun havde kendt i meget kort tid . Vi så lidt til hinanden i ca. halvanden måned.
Da jeg informerede ham om at jeg ville beholde barnet gav han udtryk for, at han gerne ville være en del af barnets liv hvilket jeg blev glad for .
Vi har efterfølgende haft meget svært ved at snakke sammen, da vi er vidt forskellige og har forskellige holdninger til ALT.
I de 6 måneder jeg har været gravid er det meget begrænset hvad vi har haft af kontakt, men han informerede mig om, at han gerne ville have at jeg skrev under på at vi skulle have fælles forældremyndighed. Dette er jeg slet ikk interesseret i, da vi kommunikere meget dårligt og er meget uenige om altting. Han har truet med, at hvis jeg ikke skriver inder går han i retten med det, fordi han mener at vi skal have fælles forældremyndighed.
Er der nogle der ved, hvordan jeg skal forholde mig i denne situation ? Jeg ved jo, at jeg automatisk har den fulde forældremyndighed over vores barn som udgangspunkt, men vil han få medhold hvis han søger om fælles ? Er der nogle der har prøvet lignende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

louise8723

Er faktisk nærmest 100% sikker på at så snart han underskriver papiret hvor han vedkender sig fadderskabet så bliver det fælles forældremyndighed.. Idag skal der ekstraordinære ting til før den ene part får fuld myndighed

Anmeld

13. november 2012

An&Jo

louise8723 skriver:

Er faktisk nærmest 100% sikker på at så snart han underskriver papiret hvor han vedkender sig fadderskabet så bliver det fælles forældremyndighed.. Idag skal der ekstraordinære ting til før den ene part får fuld myndighed

nej så længe de aldrig har delt adresse får man ikke bare automatisk fælles..

Det skal gå igennem statsamtet..

Men til ts
hvis han hiver dig i amtet er jeg ret sikker på at medmindre du har nogle yderst gode argumenter imod fælles, så bliver den fælles..

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Nej.

Jeg har læst mig frem til på statsforvaltningens hjemmeside, at så længe vi aldrig har været gift eller boet sammen inden for de sidste 10 måneder har jeg den fulde forældre myndighed.

Anmeld

13. november 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Nej.

Jeg har læst mig frem til på statsforvaltningens hjemmeside, at så længe vi aldrig har været gift eller boet sammen inden for de sidste 10 måneder har jeg den fulde forældre myndighed.

det er også rigtigt.. men hvis han hiver dig i amtet, så skal du have nogle virkelig gode argumenter iorden for at i ikke får fælles..

hvorfor vil du egentlg ikke have fælles??

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg mener bare, at efter de nye regler omkring forældremyndighed som trådte i kraft 1. oktober 2012 burde han vel ikke bare få fælles fordi han søger.

Anmeld

13. november 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg mener bare, at efter de nye regler omkring forældremyndighed som trådte i kraft 1. oktober 2012 burde han vel ikke bare få fælles fordi han søger.

det kommer jo altså an på begrundelsen for hvorfor i ikke skal have fælles??

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Det vil jeg ikke fordi at vi på ingen måde kan samarbejde om noget som helst.
Vi er uenige om alt og jeg føler at han skaber unødvendige problemer.
Han har blandt andet givet udtryk for, at han IKKE ønsker at bidrage økonomisk og vil gerne have at jeg skriver under på at han ikke skal betale børnebidrag. Det gør jeg selvfølgelig ikke, men jeg mener ikke at han har ret til fælles forældremyndighed med den holdning.

Anmeld

13. november 2012

Mink

Anonym skriver:

Skriver herinde i håb om at nogle måske har stået i samme situation som mig, og har mulighed for at svare på mine spørgsmå .

Jeg blev for ca. 6 måneder siden gravid med én mand som jeg kun havde kendt i meget kort tid . Vi så lidt til hinanden i ca. halvanden måned.
Da jeg informerede ham om at jeg ville beholde barnet gav han udtryk for, at han gerne ville være en del af barnets liv hvilket jeg blev glad for .
Vi har efterfølgende haft meget svært ved at snakke sammen, da vi er vidt forskellige og har forskellige holdninger til ALT.
I de 6 måneder jeg har været gravid er det meget begrænset hvad vi har haft af kontakt, men han informerede mig om, at han gerne ville have at jeg skrev under på at vi skulle have fælles forældremyndighed. Dette er jeg slet ikk interesseret i, da vi kommunikere meget dårligt og er meget uenige om altting. Han har truet med, at hvis jeg ikke skriver inder går han i retten med det, fordi han mener at vi skal have fælles forældremyndighed.
Er der nogle der ved, hvordan jeg skal forholde mig i denne situation ? Jeg ved jo, at jeg automatisk har den fulde forældremyndighed over vores barn som udgangspunkt, men vil han få medhold hvis han søger om fælles ? Er der nogle der har prøvet lignende.

først og fremmest lige et kram det må ikke være en rar situation at stå i som gravid..  ! 

Jeg har ikke selv stået i samme situation men kender en som har ... og det endte med fælles ! 

Det at i har interne problemer handler jo ikke om hvorvidt han er en dårlig eller go far?? 

jeg tror ikke at amtet vælger at se på jeres konflikter..  De ser jo på barnets tarv og han kan jo sagtens være en fantastisk far selvom i overhovedet ikke kan sammen... 

Ønsker det bedste og jeg håber at i kommer frem til en løsning som er god for jer alle sammen !  

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Hver gang vi prøver at snakke sammen sætter han den ene frustation i hovedet på mig efter den anden, hvilken er virkelig opslidende. Efter de udtalelser han kommer med, virker det egentlig ikke som om han er synderligt interesseret i barnet, men mere i vigtigheden ved at kunne bestemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.