Skriver herinde i håb om at nogle måske har stået i samme situation som mig, og har mulighed for at svare på mine spørgsmå .
Jeg blev for ca. 6 måneder siden gravid med én mand som jeg kun havde kendt i meget kort tid . Vi så lidt til hinanden i ca. halvanden måned.
Da jeg informerede ham om at jeg ville beholde barnet gav han udtryk for, at han gerne ville være en del af barnets liv hvilket jeg blev glad for .
Vi har efterfølgende haft meget svært ved at snakke sammen, da vi er vidt forskellige og har forskellige holdninger til ALT.
I de 6 måneder jeg har været gravid er det meget begrænset hvad vi har haft af kontakt, men han informerede mig om, at han gerne ville have at jeg skrev under på at vi skulle have fælles forældremyndighed. Dette er jeg slet ikk interesseret i, da vi kommunikere meget dårligt og er meget uenige om altting. Han har truet med, at hvis jeg ikke skriver inder går han i retten med det, fordi han mener at vi skal have fælles forældremyndighed.
Er der nogle der ved, hvordan jeg skal forholde mig i denne situation ? Jeg ved jo, at jeg automatisk har den fulde forældremyndighed over vores barn som udgangspunkt, men vil han få medhold hvis han søger om fælles ? Er der nogle der har prøvet lignende.
Anmeld