Nu har jeg ikke læst de andre svar, men min klare holdning er helt klar:
AFSTED MED HAM! Vi snakker jo ikke om, at jeres barn skal afleveres kl. 7! Hvis det var tilfældet, kunne jeg måske forstå argumentet, meeeen at han ikke kan aflevere kl 9, især når du døjer med dit bækken, det synes jeg helt ærlig ikke han kan være bekendt!
Jeg har lige haft en ganske forfærdelig weekend, hvor jeg bare har haft så sindsygt ondt i maven, været så nervøs for baby og bare haft det træls, og det mest naturlige for min kæreste var altså, at så laver jeg ikke noget, og han henter og bringer gerne alt muligt til mig, så jeg bliver skånet mest muligt, og jeg er endda kun 16 uger henne! Da jeg havde vold meget kvalme det første lange stykke tid af graviditeten, lavede han da også mad, til trods for, at jeg går hjemme, og han har lange arbejdsdage... Hvis jeg ikke kunne holde det ud, så lavede han altså maden og de dage der var ok, lavede jeg mad!
Og så vil jeg lige indskyde, at inden det, havde jeg et halvt år, hvor jeg var sygemeldt med stress, og der tog han også bare over, og bebrejdede mig ikke en eneste gang, at jeg sad i hele uger bare og gloede ud i luften og ikke fik taget mig sammen til noget som helst herhjemme! Så jeg synes ikke ligefrem jeg har gjort det nemt for ham! Men han er der for mig, og jeg ville ikke tøve et sekund med at gøre det samme for ham, og sådan bør det være i min verden!
Det er jo hans barn du bærer rundt på, og den byrde kan han jo ikke bære, så må han altså tage sig sammen og hjælpe med resten!
Jeg håber du kan få ham i tale, og få ham til at forstå, hvor meget det vil betyde for dig, og din dag i forhold til at have overskud til alt mulig andet...
Og til sidst et stort

det trænger du vist til