Mad-budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Nadia&Daniel

Laulund87 skriver:

Jeg tror jeg er nærig og det viser sig på madbudgettet

Jeg køber discount pålæg, brød, mælk osv. Altså det billige alternativ og så når kødet bliver sat ned pga holdbarhed, køber vi stort til fryseren

Selv hvis vi havde råd i budgettet til 4000 kr til mad, ville jeg have det helt dårligt med at bruge så meget på lige mad

Ved du hvad det VÆRESTE er  At jeg går hjemme, og jeg spiser hverken morgenmad eller frokost, og vi har ingen gang et fyldt køleskab.. Det er bare alle småhandlerne der æder vores penge op  Kæmper meget med dårlig samvittighed - vist jeg f.eks. bruger 9.95 på en pose nødder (vist jeg er sulten efter det), så har jeg dårlig samvittighed over at jeg har brugt de 10.- på det. 

Har sat mål - og synes vi gør små skridt hver uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Fenja09

Laulund87 skriver:

Vi er 2 voksne og et barn på 3 år. Vi bruger omkring 500 kr om ugen.

Vi går meget efter tilbud, nedsatte varer.. Så enkelt og jeg forstår ikke man kan bruge 4000+ om måneden 

Vi kan uden problemer bruge 4000 + om måneden, men synes også vi får lige det mad og husholdning vi har lyst til, hvis vi bruger så meget. Hvis man ikke altid vælger lavprismarkeder, men f.eks går til slagter for rigtig godt kød, og næsten altid køber økologisk, ja så bliver budgettet automatisk højere

Anmeld

12. november 2012

Laulund87

Nadia&Daniel skriver:

Ved du hvad det VÆRESTE er  At jeg går hjemme, og jeg spiser hverken morgenmad eller frokost, og vi har ingen gang et fyldt køleskab.. Det er bare alle småhandlerne der æder vores penge op  Kæmper meget med dårlig samvittighed - vist jeg f.eks. bruger 9.95 på en pose nødder (vist jeg er sulten efter det), så har jeg dårlig samvittighed over at jeg har brugt de 10.- på det. 

Har sat mål - og synes vi gør små skridt hver uge

Det er da godt der er fremskridt

Jeg kan egentlig godt handle næsten hver dag, vi laver ikke ugeplaner. Men vi har næsten altid kød i fryseren der er købt billigt, så det kan vi jo mærke i hverdagen

Anmeld

12. november 2012

Laulund87

Fenja09 skriver:

Vi kan uden problemer bruge 4000 + om måneden, men synes også vi får lige det mad og husholdning vi har lyst til, hvis vi bruger så meget. Hvis man ikke altid vælger lavprismarkeder, men f.eks går til slagter for rigtig godt kød, og næsten altid køber økologisk, ja så bliver budgettet automatisk højere

Jamen så er det jo også fint hvis I har det godt med at bruge det beløb

Det handler jo om prioteringer og ja det er tydeligt der ikke er økologisk i vores køleskab og alt andet står der BUDGET på fra Føtex, som eksempel.

Anmeld

12. november 2012

Troldemommi

Nu er vi igeng med nr 2 måned hvor vi har 2500 til mad og husholdning, vi er to voksne, en 1 årig og en kat og vi klarer os fint, det har været en stor øjenåbner for os og vi ærgrer os over vi ikke gjorde det har for længe siden, før i tiden brugte vi omkring 4000 kr om måneden.

Jeg lyver ikke men vi har stadig råd til junk food, slik i weekenderne og lidt økologiske varer dog kun æg, da jeg ikke kan spise buræg

For de 2500 kr skal vi købe MAD, shampoo, vaskepulver, affaldsposer, vådservietter og alt andet man bruger i en husholdning med undtagelse af bleer.

Her er mine bedste spareråd

Bag selv jeres brød

Lav madplan

Sørg for at få spist alt inden det bliver for gammelt

Køb kun ind få gange om ugen

Gå efter tilbud eller nedsatte varer og frys dem ned

Store mængder af en vare giver en langt mindre kilopris

Køb ind i Rema, fakta eller Lidl og de få varer de ikke har kan til nød skaffes i Føtex eller et andet af de dyre steder

Monica

indtil videre i denne måned har vi brugt 1088 kroner og pt. sidder jeg og gnasker wasabiærter som var på tilbud i Rema

Anmeld

12. november 2012

Camilla..

Det forstår jeg heller ikke.

Vi er 2 voksne og 1 barn.

og bruger 4000-5000,- kroner

Anmeld

12. november 2012

EnGodMor

Laulund87 skriver:

Jeg tror jeg er nærig og det viser sig på madbudgettet

Jeg køber discount pålæg, brød, mælk osv. Altså det billige alternativ og så når kødet bliver sat ned pga holdbarhed, køber vi stort til fryseren

Selv hvis vi havde råd i budgettet til 4000 kr til mad, ville jeg have det helt dårligt med at bruge så meget på lige mad

Altså vi brugers os 4000 på en månede på mad, husholdning, ( kattemad af 400 kr. )

Bleér er det eneste som ikke er i regnet  i de 4000.

Vi har os altid købt så billigt som muligt, men efter vi har fået børn, så er der en stor del af fødevarer vi køber økologisk.

Pålæg har vi os altid købt mega billigt, men igen efter vi har fået børn, så nægter jeg simpelthend, og købe pålæg der er fra Polen af, der kommer SÅ mange ting i, som jeg simpelthend ikke vil fylde i mine børn, så derfor handler vi kun pålæg som er fra danmark

men 4000 på en månede herfra, og vi lever ikke af røde bøffer osv  -den er der sgu lange udsigter det

Vi bruger os en stor del af penge på friake økologiske grøntsager og frugt.

Anmeld

12. november 2012

EnGodMor

Nadia&Daniel skriver:

Den kan vi snilt  

os her

Anmeld

12. november 2012

EnGodMor

I bund og grund, så er jeg rimelig ligeglad med hvor meget vi bruger på mad og diverse ting, vi lever en gang, og jeg gider simpelthende ikke og ha levet mit/vores liv, med netop og spare på fødevarer

Så må der spares andre steder.

Mad nægter jeg og spare på efter vi har fået to dejlige børn

Anmeld

13. november 2012

Silas&Mille

engodmor skriver:

SåSå I bund og grund, så er jeg rimelig ligeglad med hvor meget vi bruger på mad og diverse ting, vi lever en gang, og jeg gider simpelthende ikke og ha levet mit/vores liv, med netop og spare på fødevarer

Så må der spares andre steder.

Mad nægter jeg og spare på efter vi har fået to dejlige børn

Sådan en økonomi gad jeg godt at have.
Ja vi lever kun en gang, men vi har simpelthen ikke råd til bare at købe det mad vi lyster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.