celkt skriver:
vi ligger på mellem 800-1000 kr for en uge, incl. kattemad, bleer, fredagsguf og alt det andet løse. Jeg hæver 4 gange 1000 kr og putter i kuverter, (når jeg ellers husker det,) og så skal det bare slå til!!
Vi er 2 voksne og 2½ barn, altså to hjemmeboende plus min grovædende weekend søn 
Jeg handler næsten udelukkende i Lidl, da det er ultimativt det billigste sted. Og så køber jeg stort ind af køb i f.eks. Bilka når de har tilbud og fryser ned i mindre portioner.
Herhjemme er vi 2 voksne og 1 barn (2½) og vi bruger ca. 2.000-2.500 kr pr mdr til mad, bleer, husholdning mv. Det er dog kun den ene af os, der skal have morgenmad/madpakke med, så hvis frokostordningen skal tælles med, er det 350 kr oveni pr mdr.
Vi køber næsten alt ind i Netto - opnær kød - det henter vi i Føtex.
Vi køber alt ind på dankort og kan således se, hvor vi bruger pengene.
Et godt råd (hvis man kan overskue det og har tid til det) så prøv, at del indkøbet op, sådan at alt der hedder slik, kage, kiks, is, sodavand/øl osv - altså alt det man ikke har brug for, det køber man for sig. Enten på et ekstra dankort eller kontant (bare husk at gemme bonnerne).
Efter et par mdr. kan man så prøve, at se, hvor mange penge man faktisk bruger på det og det er tit her, der kan spares en del.
Vi har gjort det herhjemme og sammenlignet med forskellige vennepar og det var helt sikkert på de usundesager, at den store forskel lå og der var flere 100 kr pr mdr. i forskel (faktisk 850 kr. på højeste og laveste par pr. mdr).
Vi spiser/køber ikke ret meget af den slags og når vi og vores venner tog den del ud af budgetterne, lå vi allesammen på nogenlunde det samme niveau.