Mad-budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

roenlund

Noget af det vi har sparet meget på er for det første madplan, det gør at resterne bliver brugt, Hvis vi skal have hvidkål til noget for vi også noget andet med hvidkål så det bliver brugt.

Finde ud af hvad vi rent faktisk bruger til morgenmad og især frokost da vi før i tiden smed meget pålæg ud der ikke kunne holde sig.

Og så må jeg kun handle en gang om ugen aller højst to for der ender altid med at være kommet mere i kurven og det er det der er dyrt...

Jeg ved ikke præcist hvad vi bruger men mit gæt er omkring 3000-3500kr jeg handler stort ind for en 500-600kr om ugen og så de små køb ved siden af og vi er to voksne (der spiser morgenmad og skal have madpakke med) og en på 2 der ikke skal have mad med. og det er md bleer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

anja89

Muhko skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstå at mange af jer kan bruge for 3000 om mdr på husholdnig/mad.

Jeg bruger det dobbelte og kunne sagtens bruge mere.

Vi har ikke overflod af mad eller af andre ting.

Vi spiser rester men alligevel kan det dårligt løbe rundt.

Jeg tror ikke på at 2 voksne og 2 børn kan leve af 3000 kr. Jo hvis det kun er aftensmad. Men hvad så med frokost, morgenmad og mellemmåltider og ja toiletpapir, staniol osv ?

Jer der siger I lever for de penge Jeg vil så gerne se jeres bonner for jeg tror ikke på jer. Jeg vil overbevises.

Hjælp mig med at se fidusen, TAK

Alt jeg kan ikke vise bon på mine. Indkøb (gemmer den aldrig)

men her hjemme bruger vi ca 600 kr om ugen nogle gange 650kr så ialt 2400-2600kr om måneden og det er til 2 voksne og 2 børn.

jeg køber både til morgen, middag, aften og også så kæresten kan få mad med på arbejde.

køber frugt, fignestinger og andre små ting til mellem måltiderne..

inden i dette er alt husholdning også, samt bleer til den lille

Anmeld

12. november 2012

Bryndis

Vores madbudget ligger også på de 3000 kr og vi er to voksne og to på børn 2 -som bruger ble og 4 år og vi har også to hunde.

Vi handler altid kun i Lidl og går efter det billigste. Selvfølgelig skal kvaliteten også være god og det er den også altid

Men vi spiser også ganske almindelig mad, vi er tre der får madpakke med hver dag og vi spiser rester 1 gang i ugen og måske 1 gang hver anden uge spiser vi ved familie eller på MCD eller sådan noget.

Vi hverken sulter eller løber tør for penge

Anmeld

12. november 2012

Annette A

Her har vi også brug for ca. 1000 kr om ugen til to voksne og to børn og kan heller ikke gøre det for mindre. Har prøvet men synes det fungerer rimeligt  nu, så vi også kan spise og leve nogenlunde. Det er jo sindsygt dyrt at handle.. Men kan da godt være vi kunne skære lidt nogle steder men så er der til gengæld så mange ting vi ikke bruger penge på, så det er jo altid en prioritering..

Anmeld

12. november 2012

celkt

vi ligger på mellem 800-1000 kr for en uge, incl. kattemad, bleer, fredagsguf og alt det andet løse. Jeg hæver 4 gange 1000 kr og putter i kuverter, (når jeg ellers husker det,) og så skal det bare slå til!!

Vi er 2 voksne og 2½ barn, altså to hjemmeboende plus min grovædende weekend søn

Jeg handler næsten udelukkende i Lidl, da det er ultimativt det billigste sted. Og så køber jeg stort ind af køb i f.eks. Bilka når de har tilbud og fryser ned i mindre portioner.

Anmeld

12. november 2012

Autostol.dk

celkt skriver:

vi ligger på mellem 800-1000 kr for en uge, incl. kattemad, bleer, fredagsguf og alt det andet løse. Jeg hæver 4 gange 1000 kr og putter i kuverter, (når jeg ellers husker det,) og så skal det bare slå til!!

Vi er 2 voksne og 2½ barn, altså to hjemmeboende plus min grovædende weekend søn

Jeg handler næsten udelukkende i Lidl, da det er ultimativt det billigste sted. Og så køber jeg stort ind af køb i f.eks. Bilka når de har tilbud og fryser ned i mindre portioner.

Herhjemme er vi 2 voksne og 1 barn (2½) og vi bruger ca. 2.000-2.500 kr pr mdr til mad, bleer, husholdning mv. Det er dog kun den ene af os, der skal have morgenmad/madpakke med, så hvis frokostordningen skal tælles med, er det 350 kr oveni pr mdr.

Vi køber næsten alt ind i Netto - opnær kød - det henter vi i Føtex.

Vi køber alt ind på dankort og kan således se, hvor vi bruger pengene.

Et godt råd (hvis man kan overskue det og har tid til det) så prøv, at del indkøbet op, sådan at alt der hedder slik, kage, kiks, is, sodavand/øl osv - altså alt det man ikke har brug for, det køber man for sig. Enten på et ekstra dankort eller kontant (bare husk at gemme bonnerne).

Efter et par mdr. kan man så prøve, at se, hvor mange penge man faktisk bruger på det og det er tit her, der kan spares en del.

Vi har gjort det herhjemme og sammenlignet med forskellige vennepar og det var helt sikkert på de usundesager, at den store forskel lå og der var flere 100 kr pr mdr. i forskel (faktisk 850 kr. på højeste og laveste par pr. mdr).

Vi spiser/køber ikke ret meget af den slags og når vi og vores venner tog den del ud af budgetterne, lå vi allesammen på nogenlunde det samme niveau.

Anmeld

12. november 2012

Nadia&Daniel

Muhko skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstå at mange af jer kan bruge for 3000 om mdr på husholdnig/mad.

Jeg bruger det dobbelte og kunne sagtens bruge mere.

Vi har ikke overflod af mad eller af andre ting.

Vi spiser rester men alligevel kan det dårligt løbe rundt.

Jeg tror ikke på at 2 voksne og 2 børn kan leve af 3000 kr. Jo hvis det kun er aftensmad. Men hvad så med frokost, morgenmad og mellemmåltider og ja toiletpapir, staniol osv ?

Jer der siger I lever for de penge Jeg vil så gerne se jeres bonner for jeg tror ikke på jer. Jeg vil overbevises.

Hjælp mig med at se fidusen, TAK

Vi er 2 voksne og 1 barn (2 år) = vi bruger omkring 1000.- pr. uge.. Forsøger at være bedre..

Anmeld

12. november 2012

Laulund87

Vi er 2 voksne og et barn på 3 år. Vi bruger omkring 500 kr om ugen.

Vi går meget efter tilbud, nedsatte varer.. Så enkelt og jeg forstår ikke man kan bruge 4000+ om måneden 

Anmeld

12. november 2012

Nadia&Daniel

Laulund87 skriver:

Vi er 2 voksne og et barn på 3 år. Vi bruger omkring 500 kr om ugen.

Vi går meget efter tilbud, nedsatte varer.. Så enkelt og jeg forstår ikke man kan bruge 4000+ om måneden 

Den kan vi snilt  

Anmeld

12. november 2012

Laulund87

Nadia&Daniel skriver:

Den kan vi snilt  

Jeg tror jeg er nærig og det viser sig på madbudgettet

Jeg køber discount pålæg, brød, mælk osv. Altså det billige alternativ og så når kødet bliver sat ned pga holdbarhed, køber vi stort til fryseren

Selv hvis vi havde råd i budgettet til 4000 kr til mad, ville jeg have det helt dårligt med at bruge så meget på lige mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.