Hehe
Det kan nu sagtens lade sig gøre.. Vi er 2 voksne og 1 barn på 3 år som skal have madpakke med i børnehave..
vi bruger 3000 kr om måneden på ALT - altså både aftensmad, morgenmad, frokost, toiletpapir, sæbe, osv. osv.
Vi spiser nok aftensmad ude ca 3-4 gange om måneden, hos bedsteforældre fx.
Vores madpakker består af; rugbrød med pålæg, som fx. leverpostej, spegepølse, kyllingepølse, figenpålæg, pålægschokolade, æg (som vi får gratis af min far). Så altså ikke noget fint og fancy... Min søn har dog altid ostehaps,rosiner, figenstang, grønt (som fx gulerødder, agurk eller peberfrugt) med også. Hans eftermiddagsmadpakke er fx en lille youghurt, en bolle, noget frugt osv.
Men min mands og min madpakke er kedelige
Rugbrød med pålæg, slut prut! ;-)
Morgenmad består primært af youghurt med crusli til os alle tre, eller havregryn med mælk.
Aftensmad er meget blandet, men igår fik vi fx hamberryg med brunkartofler og ærter (ca. 90 kr at handle ind til dette måltid) idag fik vi så biksemad af resterne fra hamberryggen m. nye kartofler og ærter (altså kostede maden os idag en pose kartofler til 10 kr). I morgen skal vi have risengrød = billigt men vores søn elsker det.
Ellers får vi fx fiskefilet m. pommes, spaghette m. kødsovs (kødsovsen holder også 2 dage af 500 gram oksekød), frikadeller osv. osv. Ganske almindelig nem hverdagsmad.
Toiletpapir, sæbe, vaskepulver osv. køber vi altid billig mærket eller ting på udsalg.
Jeg har ikke lige nogle boner jeg kan scanne ind - men jeg lyver altså ikke - vi bruger 3000 på mad hver måned os tre. Og vi lever ikke dårligt, vi spiser også (alt) for ofte slik/chips/kage om aftenen når lillemanden er puttet.... Og manden drikker for meget cola!!
Men dte hele løber altså rundt på 3000 kr, - bare handl i rema fx! :-)