Mad-budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.448 visninger
38 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Muhko

Jeg kan simpelthen ikke forstå at mange af jer kan bruge for 3000 om mdr på husholdnig/mad.

Jeg bruger det dobbelte og kunne sagtens bruge mere.

Vi har ikke overflod af mad eller af andre ting.

Vi spiser rester men alligevel kan det dårligt løbe rundt.

Jeg tror ikke på at 2 voksne og 2 børn kan leve af 3000 kr. Jo hvis det kun er aftensmad. Men hvad så med frokost, morgenmad og mellemmåltider og ja toiletpapir, staniol osv ?

Jer der siger I lever for de penge Jeg vil så gerne se jeres bonner for jeg tror ikke på jer. Jeg vil overbevises.

Hjælp mig med at se fidusen, TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Frøken J.

Muhko skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstå at mange af jer kan bruge for 3000 om mdr på husholdnig/mad.

Jeg tror ikke på at 2 voksne og 2 børn kan leve af 3000 kr. Jo hvis det kun er aftensmad. Men hvad så med frokost, morgenmad og mellemmåltider og ja toiletpapir, staniol osv ?

Jer der siger I lever for de penge Jeg vil så gerne se jeres bonner for jeg tror ikke på jer. Jeg vil overbevises.

Det er måske lige groft nok at kræve at se bonner og ikke tro på folk!!!

Vi har også haft problemer med at holde udgifterne nede, men denne måned har vi virkelig kæmpet for det, og vi kommer til at holde os på 3000 for måneden 2 mand og en grovædende tumling. Det er inklusive husholdning, bleer, vådservietter osv. Vi har endda kunne få takeaway én gang, en biftur og en tur på McD.

Hver uge har vi mindst én restedag og 1 rugbrødsdag. Og så spiser vi gerne ude hos familie en gang om ugen, fordi det er en dejlig måde at komme ud at se dem på. Vi handler kun i Netto, vi køber billigt og på tilbud.. Er sikker på der er mange piger herinde der kan komme med gode råd, de har hjulpet mig. Men ikke det fedeste udgangspunkt at anklage folk for at lyve

Anmeld

12. november 2012

henh01

Jeg prøver også - vi bruger min 1000 kr om ugen og jeg kan simpelthen ikke se hvordan vi kan gøre det billigere..

Anmeld

12. november 2012

Silas&Mille

Muhko skriver:

Nu vil jeg ikke smide alle mine bonner her ind.

Men det handler bl.a. om at handle de billige steder og købe discount produkterne fx Xtra fra Coop, Budget fra Dansk Supermarked, First Price fra SuperBest osv.
Der ud over kan der spares RIGTIG MEGET ved at bage selv.

Det kan være svært at holde det på 3000 kr, men det går og vi sulter bestemt ikke.

At du ikke tror på det er jo dit problem
Men vi har ikke mere end 3000kr at handle for, så for os kan det ikke være anderledes, da vi ikke kan lave overtræk på kontoen

Anmeld

12. november 2012

MinNoah

Hehe Det kan nu sagtens lade sig gøre.. Vi er 2 voksne og 1 barn på 3 år som skal have madpakke med i børnehave..

vi bruger 3000 kr om måneden på ALT - altså både aftensmad, morgenmad, frokost, toiletpapir, sæbe, osv. osv.

Vi spiser nok aftensmad ude ca 3-4 gange om måneden, hos bedsteforældre fx.

Vores madpakker består af; rugbrød med pålæg, som fx. leverpostej, spegepølse, kyllingepølse, figenpålæg, pålægschokolade, æg (som vi får gratis af min far). Så altså ikke noget fint og fancy... Min søn har dog altid ostehaps,rosiner, figenstang, grønt (som fx gulerødder, agurk eller peberfrugt) med også. Hans eftermiddagsmadpakke er fx en lille youghurt, en bolle, noget frugt osv.

Men min mands og min madpakke er kedelige Rugbrød med pålæg, slut prut! ;-)

Morgenmad består primært af youghurt med crusli til os alle tre, eller havregryn med mælk.

Aftensmad er meget blandet, men igår fik vi fx hamberryg med brunkartofler og ærter (ca. 90 kr at handle ind til dette måltid) idag fik vi så biksemad af resterne fra hamberryggen m. nye kartofler og ærter (altså kostede maden os idag en pose kartofler til 10 kr). I morgen skal vi have risengrød = billigt men vores søn elsker det.

Ellers får vi fx fiskefilet m. pommes, spaghette m. kødsovs (kødsovsen holder også 2 dage af 500 gram oksekød), frikadeller osv. osv. Ganske almindelig nem hverdagsmad.

Toiletpapir, sæbe, vaskepulver osv. køber vi altid billig mærket eller ting på udsalg.

Jeg har ikke lige nogle boner jeg kan scanne ind -  men jeg lyver altså ikke - vi bruger 3000 på mad hver måned os tre. Og vi lever ikke dårligt, vi spiser også (alt) for ofte slik/chips/kage om aftenen når lillemanden er puttet.... Og manden drikker for meget cola!!

Men dte hele løber altså rundt på 3000 kr, - bare handl i rema fx! :-)

Anmeld

12. november 2012

Muhko

Tak for svar.

Jeg siger ikke I lyver men jeg har bare meget svært ved at se det kan lade sig gøre og det har jeg virkeligt.

Jeg ville ønske jeg selv kunne bruge så lidt men har nu prøvet forgæves i flere mdr og kan bare ikke komme ret meget ned.

Jeg ved godt at jeg skal handle hvor det er billigst og vi skal spise rester og det gør jeg også men har bare meget meget svær at gøre jer kunsten efter

Anmeld

12. november 2012

Papillon

Vi er to personer og har et husholdningsbudget på 2000 kr., og det slår også kun lige til. Måske skal det tilføjes, at vi er unge, fysisk aktive og af en vis størrelse (177 og 193 cm).

Vi spiser morgenmad som havregryn, müsli, yoghurt eller brød med pålæg. Frokost består af rugbrød med pålæg og grønt (typisk gulerødder). Aftensmaden er planlagt udfra, hvad der er på tilbud af kød. Vi køber gerne store mængder og fryser portioner ned, hvis det kan betale sig. 1-2 gange om ugen har vi kødfri dag, hvor vi gerne får grøntsagssuppe af hvad køleskabet indeholder eller grød (risengrød er meget populært hos kæresten). 2-3 gange om måneden spiser vi hos forældre eller til arrangement. Jeg sørger også for, at resterne bliver brugt så godt det nu lader sig gøre - hader madspild.
Mellemmåltider er typisk frugt, brød, yoghurt eller frugtstænger.

Vi har så også plads i budgettet til fisk (dog mest frost) 1-2 gange om ugen og lidt lækkert til om aftenen

Vi handler typisk i Netto eller Rema1000.

Anmeld

12. november 2012

Fenja09

Muhko skriver:

Hvis man vælger at handle i lavprissupermarkeder, sørger for at handle ind når der er tilbud, sammenligne priser, købe kødpakker, selv bage brød, lave kødfrie dage, spise rester, og evt skære ned på "luksusvarer", så tror jeg nu ikke at 3000 kr er et umuligt budget at holde.

Noget andet er også, at hvis man ved at man har mere at bruge end f.eks 3000 kr, så skal der nok en del mere til at holde sådan et budget end hvis man f.eks er på SU og SKAL holde det. Har man ikke mere på kontoen end det ovenstående beløb, ja så skal det jo række til en måned.

Vi er to voksne og 1 barn på 14 måneder, vi bruger omkring 4000-5000 på mad, men har jeg lavet madplaner, så kan jeg sagtens få det til at løbe rundt for 500-700 kr om ugen. Det kræver bare noget mere planlægning.

/Fenja

Anmeld

12. november 2012

bøllen

Altså vi er 5 personer - 2 voksne, 2 halvstore knægte på 11 og en på 3.

Vi har et budget der hedder 1000 kr pr uge til husholdning ( ALT INKL)

Vi prøver så vidt muligt at holde det, da vi spare op til køkken Men det sker da vi få brugt lidt ekstra men ville sagtens kunne holde os på 1000 kr om ugen, hvis vi ikke købte unødvendige ting.

Her har det hjulpet at lave madplaner, handle i de billige butikker. Bruge rester isetdet for at smide ud. Bager rugbrød 1 gang om ugen, den da er det rugbrødsdag.

Vi lever ikke anderledes end vi plejer, er bare blevet mere bevidste om hvad der ryger i vognen

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

Vi har haft et par dyre gave og transport poster i starten af denne måned, så skal vi holde budgettet, skal vi leve for 500kr om ugen, de sidste uger her i november.

Jeg søger for at bruge de kødpakker jeg har i fryseren, og en masse grønt som er billigt for tiden. (Rodfrugter, hvidkål, porre osv.) også prøver jeg at strække det så vi f.eks. i dag får wok, imorgen for jordskoksuppe, og så onsdag får rester fra begge dage.

Idag handlede jeg så vi har til og med onsdag for 225kr i rema1000 (det er incl. nogle ting til fryseren som ikke nødvendigvis bliver brugt lige nu). Lørdag og søndag skal vi ud til venner så der er 225kr tilbage til torsdag og fredag.

Hvis jeg ellers skal spare en måned så sørger vi også for at spise hos min mor en gang imellem, plus jeg får afleveret flaskepanten som aligevel bare hober sig op i kælderen det giver lidt ekstra til snolder. Men ja, rugbrødsdage, dage med rester, udnyttelsen af årstidens grønt, og de billige morgenprodukter (havregryn, hjemmebagt brød osv.) kan få det hele til at blive meget billigere.

Men Rema1000 kan klart anbefales - jeg synes Netto og fakta er blevet dyre så vælger så vidt muligt altid rema1000.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.