Min søn vil kun ligge op af en, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Guldimaven

Faith skriver:

Hans hjerne er slet ikke i stand til at være beregnende endnu. Ting kan endnu ikke blive en vane endnu. Han er udelukkende behovsstyret. Det eneste der betyder noget for ham er dig. Du er lig med mad og tryghed. Ergo er du overlevelse. Så enkelt kan det siges

og nyd det så længe han vil, for når de ikke vil mere.. savner man det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Ønskebarnet12 skriver:

Her på tirsdag er min søn allerede 3 uger, hold (kæft) det gået stærkt, han er mors lille guldklump! Vi har et problem at han ligger i mig og min mands seng, imens min mand lægger sig i stuen. Problemet er at han overhovedet ikke gider at hverken sove i sin egen seng eller i vores, han vil kun ligge på mit skød eller mave.. Hvordan får jeg ham til at sove i sin egen seng så stakkels farmand kan komme op til mig og sove igen :-p

Måske ikke et godt råd, meeeen - NYD DET! Så længe det varer .. Savner sgu at min lille pige (8mdr) ikke gider det mere

Anmeld

11. november 2012

Faith

Guldimaven skriver:

og nyd det så længe han vil, for når de ikke vil mere.. savner man det!

Præcis!

Anmeld

11. november 2012

MortilElias2010

Elias sov hos os indtil han som 4 mrd gammel ikke havde behov for det mere og vi havde også en 140 seng og min mand er en kleppert men han sov også i sengen. Elias lå ved siden af os, i midten, ovenpå en af os skiftevis, i den tid og hvordan kan det nogensinde blive en dårlig vane? Syntes personligt det er langt ude at kalde det det og jeg græmmes hver gang jeg læser et oplæg herinde hvor det står sådan beskrevet. Vi har lige købt en 180x200 seng da Elias som snart 3 årig stadig fra tid til anden har brug for os, vores dufte og vores nærhed i løbet af natten og det skal han da simpelthen have dækket det behov - også selvom det ikke altid er lige let at sove med en roterende tumling men nej hvor vil jeg savne det når han engang stopper og vokser fra det! 

Anmeld

11. november 2012

Frk.S

Jeg vil  give de andre ret i, at hvis han har brug for trygheden, så lad ham sove ved dig. 

Men jeg kan da fortælle hvad vi gjorde ved Freja når vi havde problmer med bare at putte hende. Vi svøbte hende i dynen og lod hende falde i søvn hos os. Så sad vi med hende til hun var i den dybe søvn (ca. 20 min.) og derefter lagde vi hende over i vuggen. Fordi hun var svøbt i dynen (og var i den dybe søvn når hun blev flyttet) opdagede hun ikke at hun kom væk fra den trygge favn.

Nogen mener dog at børnene kan blive kede når de vågner, fordi de vågner et andet sted end hvor de faldt i søvn. 
Det synes jeg nu ikke vi har oplevet - og Freja blev ret hurtigt god til at falde i søvn selv.
Kun ganske få nætter har hun sovet i vores seng..... 

Anmeld

11. november 2012

Dorthe1986

MortilElias2010 skriver:

Elias sov hos os indtil han som 4 mrd gammel ikke havde behov for det mere og vi havde også en 140 seng og min mand er en kleppert men han sov også i sengen. Elias lå ved siden af os, i midten, ovenpå en af os skiftevis, i den tid og hvordan kan det nogensinde blive en dårlig vane? Syntes personligt det er langt ude at kalde det det og jeg græmmes hver gang jeg læser et oplæg herinde hvor det står sådan beskrevet. Vi har lige købt en 180x200 seng da Elias som snart 3 årig stadig fra tid til anden har brug for os, vores dufte og vores nærhed i løbet af natten og det skal han da simpelthen have dækket det behov - også selvom det ikke altid er lige let at sove med en roterende tumling men nej hvor vil jeg savne det når han engang stopper og vokser fra det! 

Kunne ikke være mere enig Emil på 18 måneder kommer stadig ind til os om natten når han vågner, for trygheden skal han have og igår sov han hele natten inde ved os, fordi han ikke kunne sove selv

Anmeld

11. november 2012

Ønskebarnet12

MortilElias2010 skriver:

Jeg elsker min søn over alt på jorden og har intet problem ved at han skal ligge på mig men er bare bange for jeg pludselig vender mig og skader ham, Selvom jeg er meget bevidst om når jeg sover pg har ham på mig, så ved man jo aldrig hvad der kan ske når man ligger og sover. Min mand bevæger sig meget i sengen og derfor ligger han i stuen på skum madras, jeg fik bare at vide at hvis vores søn skal sove i vores seng skal han have lige så meget plads som en voksen, det sagde vores sundhedsplejsk. Og hun anbefalede at farmand desværre ikke skal ligge i sengen da hun så vores seng. Men nu når vores søn Elias ligger på min mave gør d jo ikke så meget kender bare nogle hvor deres børn aldrig igen ville sove i deres egen seng, derfor skriver jeg. 

Anmeld

11. november 2012

CaWi

Vores dreng på 6 mdr sover stadig mellem os fra tid til anden. Vores seng er kun 140 bred og manden fylder mindst det halve, men det går fint.
Dit barn har brug for din duft, hjertelyd osv.
Hvis det virkelig er et problem, så svøb ham i dynen. Eller varm liften så madrassen ik er kold når du lægger ham.

Anmeld

11. november 2012

Ønskebarnet12

Tak allesammen for svar  

Så må lille manden ligge på mors mave når han vil, intet i dette indlæg er skrevet negativt, jeg er ny mor og spørg bare af ren nysgerrighed for at se om det kun er min søn som ligger på min mave, jeg troede babyer lå i deres egen tremmeseng eller generalt bare i en seng, men ja de vil have tryghed og det giver jeg ham fuldt ud. 

Jeg må vente og se hvor længe det vare, så må farmand jo bare ligge ved min side og vores dreng på min mave <3

Anmeld

11. november 2012

MortilElias2010

Ønskebarnet12 skriver:

Tak allesammen for svar  

Så må lille manden ligge på mors mave når han vil, intet i dette indlæg er skrevet negativt, jeg er ny mor og spørg bare af ren nysgerrighed for at se om det kun er min søn som ligger på min mave, jeg troede babyer lå i deres egen tremmeseng eller generalt bare i en seng, men ja de vil have tryghed og det giver jeg ham fuldt ud. 

Jeg må vente og se hvor længe det vare, så må farmand jo bare ligge ved min side og vores dreng på min mave <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.