Min søn vil kun ligge op af en, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. november 2012

Ønskebarnet12

Her på tirsdag er min søn allerede 3 uger, hold (kæft) det gået stærkt, han er mors lille guldklump! Vi har et problem at han ligger i mig og min mands seng, imens min mand lægger sig i stuen. Problemet er at han overhovedet ikke gider at hverken sove i sin egen seng eller i vores, han vil kun ligge på mit skød eller mave.. Hvordan får jeg ham til at sove i sin egen seng så stakkels farmand kan komme op til mig og sove igen :-p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Tulle28

Få en større seng Han er jo kun lige kommet ud af din mave og har brug for masser af tryghed og kropskontakt

Anmeld

11. november 2012

Faith

Sådan foregik det også herhjemme de første 5 uger af Jonathans liv. Han ville kun sove op af mig. Men vi accepterede bare at sådan var det.

Din søn er jo så ny endnu. Han har brug for din hjertelyd, din duft og din stemme. Verden er jo stor og overvældende for sådan et lille menneske. Han skal nok lære at sove i sin egen seng. Men giv ham lidt tid.

Anmeld

11. november 2012

Ønskebarnet12

Tulle28 skriver:

Få en større seng Han er jo kun lige kommet ud af din mave og har brug for masser af tryghed og kropskontakt

Hehe vi har en ret lille bolig og vores seng kan knap være der i soveværelset, hvis vi køber en større så kan vi ikke åbne skabet :-p 

Jeg er bare bange for det bliver en dårlig vane 

Anmeld

11. november 2012

Faith

Ønskebarnet12 skriver:

Hehe vi har en ret lille bolig og vores seng kan knap være der i soveværelset, hvis vi køber en større så kan vi ikke åbne skabet :-p 

Jeg er bare bange for det bliver en dårlig vane 

Hans hjerne er slet ikke i stand til at være beregnende endnu. Ting kan endnu ikke blive en vane endnu. Han er udelukkende behovsstyret. Det eneste der betyder noget for ham er dig. Du er lig med mad og tryghed. Ergo er du overlevelse. Så enkelt kan det siges

Anmeld

11. november 2012

TaAsJu

Faith skriver:

Hans hjerne er slet ikke i stand til at være beregnende endnu. Ting kan endnu ikke blive en vane endnu. Han er udelukkende behovsstyret. Det eneste der betyder noget for ham er dig. Du er lig med mad og tryghed. Ergo er du overlevelse. Så enkelt kan det siges

Kunne ikke have skrevet det beder!!! Held og lykke med ham og med og få far i seng igen

Anmeld

11. november 2012

-Sigrid-

Ønskebarnet12 skriver:

Her på tirsdag er min søn allerede 3 uger, hold (kæft) det gået stærkt, han er mors lille guldklump! Vi har et problem at han ligger i mig og min mands seng, imens min mand lægger sig i stuen. Problemet er at han overhovedet ikke gider at hverken sove i sin egen seng eller i vores, han vil kun ligge på mit skød eller mave.. Hvordan får jeg ham til at sove i sin egen seng så stakkels farmand kan komme op til mig og sove igen :-p

Agnethe lå i vores seng på 140 cm i 5 mrd før HUN var klar til ikke at ligge tæt på mor Og er hun utryg en aften/nat ligger hun ved mig igen

Selvom hun sov så tæt på mig det første næsten halve år var det slet ikke noget problem for hende at komme i tremmeseng, børn som er så små kan slet ikke være beregnene, hvis de gerne vil noget (være ved mor, spise mos men ikke grød osv), er det aldrig for at genere nogen, det er bare deres behov

Mon ikke din pus stadig er for lille til at ligge selv?

Anmeld

11. november 2012

-Sigrid-

Faith skriver:

Anmeld

11. november 2012

Kay

de første 5 uger lå elna og sov på min mave... hun havde brug for kropskontakt og tryghen  så begynte vi at svøbe hende og det bliver hun stadig... svøbt og sover i liften... vi har også en 140 seng og der var sagtens plada til min mand også

Anmeld

11. november 2012

Guldimaven

Lad ham sove ved dig, så længe han har behov.. Så længe han er så lille er trygheden meget vigtig..  Her sover han stadigvæk i vores seng, der er dog også plads til farmand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.