Må man sætte tapet op i en lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Dinna88

AnnaKJ skriver:

Jeg har det på præcis samme måde!

Og jeg er også omgivet at hvide vægge OVER ALT! 

Det er forfærdeligt  Så jeg forstår dig virkelig godt! Og hvis ikke vi måtte male, når vi flytter, så ville jeg sgu gøre det alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Det er forfærdeligt  Så jeg forstår dig virkelig godt! Og hvis ikke vi måtte male, når vi flytter, så ville jeg sgu gøre det alligevel

Hehe nemlig  

Hmm kigger lige en ekstra gang om jeg har overset noget i kontrakten

For mig er det bare så vigtigt at sove værelset oser at afslapning og hygge og det gør det bare slet ikke med alt det hvide! 

Anmeld

11. november 2012

bøllen

AnnaKJ skriver:

Altså bare på en væg?

Man skal vel bare male når man flytter eller?

De fleste steder må man gerne sætte tapet op. Men vil tro når lejligheden fra flyttes skal den tilbage i oprindelig stand.

nu ved jeg ikke hvor i bor, men i den lejlighed vi boede i inden huskøb var der en såkaldt b ordning. Dvs at der var en vedligeholdelse konto hvor der blev sat penge over på hver månede og dem havde næste indflytter til renovering.

den anden boligforeningen har en anden ordning, hvor alt skal males ved fra flytning

og private kan have deres egne regler.

så kontakt udlejer og forhør inden

Anmeld

11. november 2012

bøllen

Dinna88 skriver:

Øh. Nej, hvad? Det er forresten ikke så mærkeligt - sådan er det mange steder.  

Den lejlighed vi bor i NU skal vi renovere - og vi må ikke male den andre farver end 100 % hvid. Når vi flytter skal alt være lige så den næste kan flytte ind. Dvs. vi skal skifte gulvtæppe/gulve, vi skal male alt, køleksabet skal skiftes osv. Hvis alt er OK, så får vi desuden en masse penge tilbage.

Den vi flytter til må vi renovere alt det vi vil. Og vi skal blot efterlade den rengjort og uden større skader, såsom ødelagt inventar. 

Sådan er det forskelligt efter hvad udlejer mener er nemmest.

Pu ha lyd er til det kan blive en dyr omgang ved fraflytning 

Nye gulve, køleskab er da en større investering.

bor i privat ?? Eller boligforeningen der har så skrappe regler ?

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

AnnaKJ skriver:

Hehe nemlig  

Hmm kigger lige en ekstra gang om jeg har overset noget i kontrakten

For mig er det bare så vigtigt at sove værelset oser at afslapning og hygge og det gør det bare slet ikke med alt det hvide! 

Ja, prøv da det

HELT enig! Føj, hvor kan jeg ikke klare alt det hvide der bare skriger i ens øjne. Jeg bryder mig faktisk generelt heller ikke om naturligt lys i mit hjem, det synes jeg nemlig heller ikke er hyggeligt. Nu er jeg bare besværlig. 

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

bøllen skriver:

Pu ha lyd er til det kan blive en dyr omgang ved fraflytning 

Nye gulve, køleskab er da en større investering.

bor i privat ?? Eller boligforeningen der har så skrappe regler ?

Det siger du ikke Det er en boligforening. Køleskabet var limet sammen da vi flyttede ind, hvilket vi ikke så før det var for sent. Og det knækkede jo selvfølgelig!! Og det vil de bare ikke hjælpe med. Så har dem før os, selvfølgelig, lagt det billigste af det billigeste lenoleum på i køkkenet, så det skal helt sikkert skiftes. Og så var jeg en spade den dag, hvor jeg spildte hårfarve på det MEGET billige gulvtæppe. 

Men selvom jeg ikke havde tabt hårfarven, så skulle det skiftes, fordi det er sådan noget billigt noget der er lagt. Derudover så skal vi også skifte alle lister, dørtrin osv hvis der er bare det mindste at se på dem 

Vi har, foruden de tre måneders husleje, smidt 4700 kr. Så dem skulle vi jo gerne få igen, hvis renoveringen går som den skal. Men jeg kan love for at vi finder et billigt køleskab og tæppe til 40 kr. pr. kvm  

Anmeld

11. november 2012

bøllen

Dinna88 skriver:

Det siger du ikke Det er en boligforening. Køleskabet var limet sammen da vi flyttede ind, hvilket vi ikke så før det var for sent. Og det knækkede jo selvfølgelig!! Og det vil de bare ikke hjælpe med. Så har dem før os, selvfølgelig, lagt det billigste af det billigeste lenoleum på i køkkenet, så det skal helt sikkert skiftes. Og så var jeg en spade den dag, hvor jeg spildte hårfarve på det MEGET billige gulvtæppe. 

Men selvom jeg ikke havde tabt hårfarven, så skulle det skiftes, fordi det er sådan noget billigt noget der er lagt. Derudover så skal vi også skifte alle lister, dørtrin osv hvis der er bare det mindste at se på dem 

Vi har, foruden de tre måneders husleje, smidt 4700 kr. Så dem skulle vi jo gerne få igen, hvis renoveringen går som den skal. Men jeg kan love for at vi finder et billigt køleskab og tæppe til 40 kr. pr. kvm  

hold da op, sådan et sted ville jeg næsten ikke turde bo med børn. Gisp

Ej hvor trælst , lyder ikke til at være den skønneste boligforeningen. Det er godt nok med at være vågen ved ind flytning i sådan en lejlighed.

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

bøllen skriver:

hold da op, sådan et sted ville jeg næsten ikke turde bo med børn. Gisp

Ej hvor trælst , lyder ikke til at være den skønneste boligforeningen. Det er godt nok med at være vågen ved ind flytning i sådan en lejlighed.

Netop derfor kan vi ikke komme herfra hurtigt nok! Så vi kan få lavet nogle små babyer Og nå ja, så er der jo også  GENNEMFUGTIGT her. Men nej - det kan meget hurtigt blive utroligt dyrt at bo her. Min kæreste flyttede ind alene før han mødte mig. Og det skulle bare gå hurtigt, da han meget uplanlagt måtte forlade militæret, så han stod uden hjem. 

Det er en værre møgboligforening. Men den er til unge menneske (den hedder ungbo) og det må være forbeholdsregler som de tager. Det er bare ærgeligt, at de ikke er klar over, at ikke ALLE unge smadrer deres hjem totalt 

Anmeld

11. november 2012

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Ja, prøv da det

HELT enig! Føj, hvor kan jeg ikke klare alt det hvide der bare skriger i ens øjne. Jeg bryder mig faktisk generelt heller ikke om naturligt lys i mit hjem, det synes jeg nemlig heller ikke er hyggeligt. Nu er jeg bare besværlig. 

Hehe

Jeg må se hvad jeg finder på Og hvis ikke jeg må sætte noget tapet op, så kan man altid være kreativ med maling

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

AnnaKJ skriver:

Hehe

Jeg må se hvad jeg finder på Og hvis ikke jeg må sætte noget tapet op, så kan man altid være kreativ med maling

Hvis du da må måle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.