Må man sætte tapet op i en lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Dinna88

rikkeregnbue skriver:

Hvad mener du med knækket hvid?

Det er hvid. Det er bare med en sindssygt minimal afvigelse fra hvid, der gør at den ikke er 100 % den hvid der normalt er malet med i lejligheden. Nogle kan se forskel, andre kan ikke. Jeg kan f.eks. ikke. Og så meget som blot dette må vi under ingen omstændigheder male med herhjemme, det står fremhævet med fed skrift i lejekontrakten Derudover er vi også nogle af dem der skal totalrenovere, når vi flytter, hvis det er nødvendigt. Men når vi så er flyttet, og om mange år skal flytte igen, så skal vi KUN sørge for at lejligheden er rengjort og at der ikke er større skader. Men vi skal ikke male

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Dinna88 skriver:

Det er hvid. Det er bare med en sindssygt minimal afvigelse fra hvid, der gør at den ikke er 100 % den hvid der normalt er malet med i lejligheden. Nogle kan se forskel, andre kan ikke. Jeg kan f.eks. ikke. Og så meget som blot dette må vi under ingen omstændigheder male med herhjemme, det står fremhævet med fed skrift i lejekontrakten Derudover er vi også nogle af dem der skal totalrenovere, når vi flytter, hvis det er nødvendigt. Men når vi så er flyttet, og om mange år skal flytte igen, så skal vi KUN sørge for at lejligheden er rengjort og at der ikke er større skader. Men vi skal ikke male

Okay, mærkeligt. Men hvis I maler lejligheden en anden hvid end den var, så forlader i den jo heller ikke som den var

Er ikke sikker på at jeg forstår rigtigt

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

Okay, mærkeligt. Men hvis I maler lejligheden en anden hvid end den var, så forlader i den jo heller ikke som den var

Er ikke sikker på at jeg forstår rigtigt

Øh. Nej, hvad? Det er forresten ikke så mærkeligt - sådan er det mange steder.  

Den lejlighed vi bor i NU skal vi renovere - og vi må ikke male den andre farver end 100 % hvid. Når vi flytter skal alt være lige så den næste kan flytte ind. Dvs. vi skal skifte gulvtæppe/gulve, vi skal male alt, køleksabet skal skiftes osv. Hvis alt er OK, så får vi desuden en masse penge tilbage.

Den vi flytter til må vi renovere alt det vi vil. Og vi skal blot efterlade den rengjort og uden større skader, såsom ødelagt inventar. 

Sådan er det forskelligt efter hvad udlejer mener er nemmest.

Anmeld

11. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Dinna88 skriver:

Øh. Nej, hvad? Det er forresten ikke så mærkeligt - sådan er det mange steder.  

Den lejlighed vi bor i NU skal vi renovere - og vi må ikke male den andre farver end 100 % hvid. Når vi flytter skal alt være lige så den næste kan flytte ind. Dvs. vi skal skifte gulvtæppe/gulve, vi skal male alt, køleksabet skal skiftes osv. Hvis alt er OK, så får vi desuden en masse penge tilbage.

Den vi flytter til må vi renovere alt det vi vil. Og vi skal blot efterlade den rengjort og uden større skader, såsom ødelagt inventar. 

Sådan er det forskelligt efter hvad udlejer mener er nemmest.

Når, på den måde.  Men det synes jeg stadig er mærkeligt. Det er da kedeligt med hvide vægge (siger en som har en rød væg )

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

rikkeregnbue skriver:

Når, på den måde.  Men det synes jeg stadig er mærkeligt. Det er da kedeligt med hvide vægge (siger en som har en rød væg )

Det er direkte forfærdeligt. Jeg H A D E R hvid. Det er den.... mest upersonlige farve man kan sætte på sine vægge. Jeg har direkte svært ved at føle mig afslappet og føle hygge når jeg er omgivet af hvide vægge! Så jeg er i overtalelsesprocessen til at vi skal have lysebrune vægge + mønstret tapet, når vi flytter

Anmeld

11. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Dinna88 skriver:

Det er direkte forfærdeligt. Jeg H A D E R hvid. Det er den.... mest upersonlige farve man kan sætte på sine vægge. Jeg har direkte svært ved at føle mig afslappet og føle hygge når jeg er omgivet af hvide vægge! Så jeg er i overtalelsesprocessen til at vi skal have lysebrune vægge + mønstret tapet, når vi flytter

Det lyder også dejligt varmt

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

rikkeregnbue skriver:

Det lyder også dejligt varmt

Jaaa, gør det ikke?! Jeg forstår godt at TS vil have tapet op i hvert fald! Så håber jeg bare at hun må

Anmeld

11. november 2012

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Inden du planlægger for meget, så læs lige din lejekontrakt igennem. Den fortæller dig alt om det. Herhjemme må vi så absolut ikke en gang male med den mindste afvigelse fra kridhvid

Okay, men synes ikke jeg kan finde noget deri

Må heller lige ringe til boligforeningen i morgen

Anmeld

11. november 2012

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Jeg har det på præcis samme måde!

Og jeg er også omgivet at hvide vægge OVER ALT! 

Anmeld

11. november 2012

Dinna88

AnnaKJ skriver:

Okay, men synes ikke jeg kan finde noget deri

Må heller lige ringe til boligforeningen i morgen

Det lyder underligt at det ikke er deri, men på den anden side, så kan lejekontrakter jo være et mareridt at læse igennem Men ja, de kan jo så helt sikkert svare dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.