Har slået en flig af tanden.... What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.948 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. november 2012

Muhmi

Silas har slået en flig af nummer 3 tand fra midten, øverst (Vampyrtanden) og er rigtig pylret... Jeg tror lidt det er sket nede i dp i går hvor ham og én af pigerne dernede har leget fange og hvor de begge lavede et hovedstyrt... Hvad skal vi gøre? Akut tandlæge eller vente til mandag? Hvad gør de ved sådan noget??

Frygter virkelig at han skal i fuld bedøvelse, det har jeg bare ikke lyst til... Har i nogle erfaringer i har lyst til at dele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

Pikku Myy

Når du siger en flig, hvor meget drejer det sig så om?

Som jeg forestiller mig det, tror jeg ikke der skal gøres noget. Det er kun en mælketand, og hvis tanden under ikke har taget skade (og det lyder det ikke som om), tror jeg bare din dreng er kommet til at se lidt frækkere ud

Edit: Har lige læst dit indlæg igen, og havde overset at han var pyldret. Du kan jo altid ringe og høre ad ...

Anmeld

10. november 2012

HeidiØ

Muhmi skriver:

Silas har slået en flig af nummer 3 tand fra midten, øverst (Vampyrtanden) og er rigtig pylret... Jeg tror lidt det er sket nede i dp i går hvor ham og én af pigerne dernede har leget fange og hvor de begge lavede et hovedstyrt... Hvad skal vi gøre? Akut tandlæge eller vente til mandag? Hvad gør de ved sådan noget??

Frygter virkelig at han skal i fuld bedøvelse, det har jeg bare ikke lyst til... Har i nogle erfaringer i har lyst til at dele

Av av stakkels Silas!

Jeg har ingen erfaringer - men jeg tænker, at hvs han har ondt og er pylret, ville jeg vælge akut tandlæge.. mere fordi det kan VIRKELIG giver frygtelige isninger, sådan en flig. Har selvprøvet at slå en flig af... især kulde gjorde meget værre. Og tænker det nok er det samme i den størrelse..

Anmeld

10. november 2012

DLM

hvis det gør ondt på ham skal i selvfølgelig gøre noget. min har også slået et mikrohjørne af en af hans, men det genere ham heldigvis ikke så den sidder der til den engang bliver rokketand og bliver skiftet.

Anmeld

10. november 2012

Muhmi

Fælles svar

Det er sådan halvdelen af spidsen og sådan lidt op af tanden, så jeg frygter måske lidt at det kan være sådan lidt i narverne...

Han piller sig rigtig meget i munden og drikker ikke rigtig, han hælder bare vandet ud på gulvet når vi tilbyder ham... (Vi har snart indbygget svømmepool herhjemme )

Men er bare i tvivl om de overhovedet gør noget ved det, når det er en mælketand.....?

Anmeld

10. november 2012

Nettemor

Ring til tandlægen hellere en gang for meget. Du skal også ha meldt det til forsikringen for hvis der sket noget på de blivene skal I ha meldt det for at de vil dække det til den tid. Det er noget med at det offentlige ikke dækker hvis det er sket inden de bliver 2.

God bedring med ham

Anmeld

10. november 2012

HeidiØ

Muhmi skriver:

Fælles svar

Det er sådan halvdelen af spidsen og sådan lidt op af tanden, så jeg frygter måske lidt at det kan være sådan lidt i narverne...

Han piller sig rigtig meget i munden og drikker ikke rigtig, han hælder bare vandet ud på gulvet når vi tilbyder ham... (Vi har snart indbygget svømmepool herhjemme )

Men er bare i tvivl om de overhovedet gør noget ved det, når det er en mælketand.....?

Så sys jeg du sku ringe til en tandlæge. Det kunne godt lyde som om det isner helt vildt, når han ik vil ha vand ..

Anmeld

10. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Havde nok ringet til den der akut tandlæge (hvilket jeg slet ikke vidste fandtes, men godt at vide!)  

Stakkels Silas... Han er da ikke ret heldig, hva?

Anmeld

10. november 2012

Muhmi

Mor til Ida <3 skriver:

Havde nok ringet til den der akut tandlæge (hvilket jeg slet ikke vidste fandtes, men godt at vide!)  

Stakkels Silas... Han er da ikke ret heldig, hva?

Det ved jeg heller ikke om der gør hehe... Fandt selv på ordet

Men ja jeg tænker da at der må være en tandlæge der har åben og som har lyst til at se ham...

Ej ja, han er en ret uheldig fyr... Men sådan er det når man har børn der springer ud fra højder de ikke burde, og løber rundt som om de er 3..

Anmeld

10. november 2012

Muhmi

Nettemor skriver:

Ring til tandlægen hellere en gang for meget. Du skal også ha meldt det til forsikringen for hvis der sket noget på de blivene skal I ha meldt det for at de vil dække det til den tid. Det er noget med at det offentlige ikke dækker hvis det er sket inden de bliver 2.

God bedring med ham

Åh gawd... Troede ikke det ville komme til koste os noget når de er så små... Puha... December bliver hårdere end nogensinde mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.