Har du venner af det modsatte køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har stemt på 3 Ja'er. Den øverste og de 2 nederste af Ja'erne.

Fordi, jeg synes de tre passer bedst. Jeg har en ven, som jeg kan omgås med alene, og med min kæreste. Og det er meget forskelligt om vi ses sammen, eller alene.

Og jeg fortæller min kæreste alt hvad vi snakker om. Medmindre, det er noget han fortæller som jeg ikke skal sige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

L&V

Karla skriver:

Hello Ladies og få mænd

Inspireret lidt af, at der har været et par tråde oppe omkring det at ens partner omgåes det modsatte køn, og at man selv gør det, fik jeg lyst til lige at lave en lille afstemning, for lidt at undersøge "normen"

Jeg har selv ikke rigtig nogen venner af det modsatte køn, da jeg ikke har behovet for det. Men snakker da med drenge/mænd i sociale sammenhænge og på studiet

Jeg har næsten kun venner som er han køns væsner.. Det passer bedre til mig som person og ville blive tosset hvis en partner ville gå ind og sætte regler for hvad vi måtte og ikke måtte.. Jeg er voksen og skal nok selv styre hvem jeg ser og hvad vi laver og sådan har jeg det os mht min partner og jeg forventer heller ikke en detaljeret forklaring om hvad de har lavet..

Jeg syntes det er respektløst hvis man ikke stoler på at den anden "opføre sig ordentligt" og at man sætter regler

Anmeld

10. november 2012

Muhmi

Ja jeg har venner af det modsatte køn, som jeg sagtens kan sidde og hygge med alene og se en film eller tage hjem til... Fortæller min mand hvad han vil vide og hvad jeg har lyst til at fortælle om det... Det samme kan han... Hans veninder bor dog lidt længere væk, men han har da været sammen med hans veninder til fester og alt muligt... Vi ses også med vores fælles venner, som er mine drengevenner...

Her er der ingen jalousi hvad sådan noget angår... Eller, det var der i starten af vores forhold, fra min side af... Men jeg har lært at stole 100% på min mand, fordi jeg ikke kan holde ud at skulle sidde og bekymre mig hele tiden... Og desuden så bekræfter min mand hans kærlighed til mig virkelig meget og rigtig tit, så jeg føler ingen grund til bekymring som jeg ellers har gjort med mine ekskærester, som så til gengæld også har bollet alt med en puls samtidig med at de har været sammen med mig...

Men jeg tror meget det kommer an på partneren man finder... Hvis de ikke giver anledning til at føle jalousi, hvorfor skulle man så være jaloux??

Anmeld

10. november 2012

-Sigrid-

Karla skriver:

Hello Ladies og få mænd

Inspireret lidt af, at der har været et par tråde oppe omkring det at ens partner omgåes det modsatte køn, og at man selv gør det, fik jeg lyst til lige at lave en lille afstemning, for lidt at undersøge "normen"

Jeg har selv ikke rigtig nogen venner af det modsatte køn, da jeg ikke har behovet for det. Men snakker da med drenge/mænd i sociale sammenhænge og på studiet

Min bedste ven er en fyr, jeg kunne sove med ham inden jeg fik Nethe - også kun i trusser. 

Vi ser film sammen, ligger i ske, fortæller hinanden alt osv - og min mand er ikke den mindste smule jaloux!

Og den anden vej rundt hvis min mand havde en veninde ;b

Anmeld

10. november 2012

Karla

Tusind tak for alle jeres input det er fedt at læse, at der er så mange der kan få det til at fungere med at have gode venner af det modsatte køn. Det burde jo også skulle kunne fungere i et forhold, hvor man stoler på hinanden

Anmeld

10. november 2012

Weber

Jeg er en drenge pige og har altid været det. Jeg lagde kortene på bordet fra starten af forholdet og i dag har vi begge vores venner både af samme og modsatte køn. Vi laver ting alle sammen , men kan også hver for sig (nok mest mig der gør det med mine drenge venner.

Anmeld

10. november 2012

sne190810

Ja, jeg har venner af begge køn.

Jeg kan sagtens finde på at gå i byen, drikke øl, sove sammen, se film og videre i den dur med mine drenge-venner.
Jeg ville ikke rigtig kunne acceptere hvis jeg en dag fik en kæreste som begyndte at forbyde mig ting såsom overstående. Det ville være ret grænseoverskridende for mig, ikke så meget fordi det omhandler det andet køn/jalousi, men fordi det tænder mig direkte af at skulle leve i sådan et kontrolleret forhold. Har set flere forskellige sørgelige tilfælde i omgangskredsen på sådanne forhold, det er ikke særlig sundt syntes jeg.

Der skal være gensidig respekt i et forhold selvfølgelig, men tillid til hinanden er lige så vigtigt. Jalousi kan opstå og det skal der handles på, hvor man må finde en løsning evt med lidt komprimis.

.... Sidst men ikke mindst JA, for silvan jeg snakker om ting med mine drengevenner som jeg ikke deler derhjemme. Jeg ville dælme også blive lidt stram i betrækket hvis noget af det jeg fortalte i fortrolighed til mine venner (piger som drenge) og de så fortalte det videre til deres kæreste næste aften ved middagsbordet!

Anmeld

10. november 2012

modesty

To af mine fire bedste venner er mænd.

Og jeg kunne aldrig drømme at fortælle noget videre til min mand som en ven havde bedt mig om at holde for mig selv. Så ja - vi snakker om ting som jeg ikke deler med min mand.

M.h.t. mine egne følelser, er der ikke noget jeg ikke fortæller min mand, så dér får han pr. automatik det hele at vide.

Anmeld

10. november 2012

Fenja09

Karla skriver:

Hello Ladies og få mænd

Ja, jeg har venner af det modsatte køn. Min allerbedste kammerat er min x og idag bor vi begge med vores partner og har børn. Vi kan sagtens ses uden vores kærester og har også gjort det, men det er ikke så tit mere efter vi har fået børn. Min kæreste og ham er rigtig gode venner og det er jeg ligeledes med hans kæreste.

Synes faktisk at det nogle gange er mindre kompliceret at være venner med mænd, men har selvfølgelig også veninder.

Det er ikke altid at jeg fortæller min kæreste hvad jeg har talt med min kammerat om, det kommer helt an på hvad det er. Som regel er der ingen hemmeligheder, men beder min kammerat mig om at holde mund, så siger jeg ingenting til nogen. Jeg forventer det samme af/fra ham.

/Fenja

Anmeld

10. november 2012

Tullepoder

Har altid haft flere drengevenner end, veninder. da jeg ikke orker alt det hønsegård der kan gå i veninde kredsen

Har dog med tiden fået færrer, men tættere venner både drenge og piger, men en af dem jeg deler mest med, og ses med uden manden er en drengeven fra Efterskolen af. Vi har aldrig haft nogen følser i klemme, og tror også det er derfor det venskab fungere så godt

Manden har inden veninder (hans valg), og han stoler på mig, til at være alene med mine drengevenner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.