Dagens mand med lebber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hvem? skriver:

Argh, det ved jeg nu ikke - det er vel også tilladt at tænke selv?

Kan selv ikke følge dit syn på udviklingen, men er der ikke bare en tedens til at sætte folk i kasser, uanset lebber, bøsser, tykke, tynde, høje, lave o.s.v.????

Jeg tror altså, at der ville lyde et ramaskrig, hvis man i et tilsvarende program castede unge, muslimske mænd, som alle var på kant med loven, talte grimt til og om danske kvinder og var på offentlig forsørgelse. Og jeg er ked af, at castingen til et program som DUM tilsyneladende går efter ressourcesvage, uuddannede unge mødre. Jeg er træt af, at ethvert realityprogram helst skal have en outreret og meget feminin bøsse blandt deltagerne. 

Og nej - jeg tror bestemt ikke, at alle "tænker selv". Mine børn kender flere homoseksuelle og ved, at de ikke alle minder om Gustav eller er betonlebber, men de har beklageligvis ingen kontakt til unge med muslimsk baggrund, og selvom de bliver præget til tolerance hjemmefra, så ville de være lette ofre for en unuanceret tankegang, hvis de så "det ukendte" præsenteret ved stereotyper. 

På samme måde er jeg ikke i tvivl om, at mange - både ældre og yngre - uden personligt kendskab til homoseksuelle får bestyrket deres fordomme og de eksisterende klicheer, hvis de gentagne gange præsenteres for et udvalg af ultrafeminine bøsser og brovtende lesbiske i TV. Der er så mange unuancerede og stereotyp-søgende teens - de elsker absolutter og det sort/hvide, fordi det er trygt i en uoverskuelig verden - og alle de bøsseforskrækkede teenagedrenge, som rask væk udnævner alle drenge, der går til dans, som bøsser, får blot styrket deres fordomme qua mediernes fremstilling. 

Jeg kæmper med det i hver eneste skoleklasse, og så kan jeg nok så meget fremvise et mere nuanceret billede, men jeg har ikke mediernes magt. Jeg synes sgu, det er forstemmende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carl-Emil's mor skriver:

kan kun fortælle hvad vi bliver fortalt som hetroer:

Vær ærlige, spidse og med kant for det er det som giver seertal

så er ret sikker på at sådan som de lesbiske snakker til hinanden er fordi de også er blevet bedt om det

Jeg duede slet ikke til at tale grimt så det grimmeste jeg fik sagt var " En mand der skal bruge en golfbane for at finde et godt hul bruger for mange huller ) det klippede de heldigvis fra men der skal virkelig bitch i den før de tager det med

Jeg fatter bare ikke, hvorfor de spiller med og gør, som de bliver bedt om - det er jo kun med til at fordreje billedet af eksempelvis lesbiske. 

Anmeld

7. november 2012

tankai

Mor og meget mere skriver:

Jeg fatter bare ikke, hvorfor de spiller med og gør, som de bliver bedt om - det er jo kun med til at fordreje billedet af eksempelvis lesbiske. 

Hvis de gør det, for de jo opmærksomhed.. Om de er homo eller hetero, så er der visse mennesker der gerne vil udstille sig selv, for at blive set i tv.. Tænker jeg..

Ud af dem jeg kender, der var med lebbe udsendelsen, ved jeg uden tvivl, at det er "se mig - hør mig" der gør, at de stiller op i programmet.. 

Desværre er der mange af dem, der også er sådan udenfor kameraets rækkevide.. 

Anmeld

7. november 2012

Carl-Emil's mor

Det er et valg man tager..

det er super sjovt at være med.. Nogle lever sig meget ind i det nogle af os gjorde det ikke, dem der levede sig mest ind i det er også dem der bliver vist på tv

Anmeld

7. november 2012

Hvem?

Jeg tror altså, at der ville lyde et ramaskrig, hvis man i et tilsvarende program castede unge, muslimske mænd, som alle var på kant med loven, talte grimt til og om danske kvinder og var på offentlig forsørgelse. Og jeg er ked af, at castingen til et program som DUM tilsyneladende går efter ressourcesvage, uuddannede unge mødre. Jeg er træt af, at ethvert realityprogram helst skal have en outreret og meget feminin bøsse blandt deltagerne. 

Og nej - jeg tror bestemt ikke, at alle "tænker selv". Mine børn kender flere homoseksuelle og ved, at de ikke alle minder om Gustav eller er betonlebber, men de har beklageligvis ingen kontakt til unge med muslimsk baggrund, og selvom de bliver præget til tolerance hjemmefra, så ville de være lette ofre for en unuanceret tankegang, hvis de så "det ukendte" præsenteret ved stereotyper. 

På samme måde er jeg ikke i tvivl om, at mange - både ældre og yngre - uden personligt kendskab til homoseksuelle får bestyrket deres fordomme og de eksisterende klicheer, hvis de gentagne gange præsenteres for et udvalg af ultrafeminine bøsser og brovtende lesbiske i TV. Der er så mange unuancerede og stereotyp-søgende teens - de elsker absolutter og det sort/hvide, fordi det er trygt i en uoverskuelig verden - og alle de bøsseforskrækkede teenagedrenge, som rask væk udnævner alle drenge, der går til dans, som bøsser, får blot styrket deres fordomme qua mediernes fremstilling. 

Jeg kæmper med det i hver eneste skoleklasse, og så kan jeg nok så meget fremvise et mere nuanceret billede, men jeg har ikke mediernes magt. Jeg synes sgu, det er forstemmende. 

Kan sagtens følge dig, men for mit vedkommende er jeg fuldstændig ligeglad med om personen er muslim, betonlebber eller bøsse - hvis jeg syntes mennesket er vidunderligt er baggrunden eller valget af en livsstil mig uvedkommende..

Jeg hader generalisering

Anmeld

7. november 2012

Carl-Emil's mor

tankai skriver:

Hvis de gør det, for de jo opmærksomhed.. Om de er homo eller hetero, så er der visse mennesker der gerne vil udstille sig selv, for at blive set i tv.. Tænker jeg..

Ud af dem jeg kender, der var med lebbe udsendelsen, ved jeg uden tvivl, at det er "se mig - hør mig" der gør, at de stiller op i programmet.. 

Desværre er der mange af dem, der også er sådan udenfor kameraets rækkevide.. 

du har helt ret .. SÅDAN er der nogle af dem der og det er 99% dem som bliver vist på tv også er der os andre der syntes det var en sjov og alternativ måde at date på indtil man fik besked om at gå til den.. Dem som er se og hør mig er jo også dem der deltager i undertøj

Anmeld

7. november 2012

tankai

Sådan burde det også være, men vi lever desværre i dag, i et samfund, hvor alt og alle bliver sat i en boks, og det er svært at komme ud af den igen.. 

Anmeld

7. november 2012

tankai

Carl-Emil's mor skriver:

du har helt ret .. SÅDAN er der nogle af dem der og det er 99% dem som bliver vist på tv også er der os andre der syntes det var en sjov og alternativ måde at date på indtil man fik besked om at gå til den.. Dem som er se og hør mig er jo også dem der deltager i undertøj

Jeg kan sagtens se det sjove i at skulle prøve at være med i sådan noget.. Ville ikke selv gøre det, men det er jo et personlig holdning.. 

Selvom jeg havde overvejet at tilmelde mig bigbrother, men nej nej nej, jeg skal ikke sidde på tv og snakke om sex og lignede, når jeg har en mor og en lillesøster, der uden tvivl ville snakke med.. 

Tv i dag skal handle om sex, skandaler eller overgeb gennem ord.. 

Hvad blev der af alt det gode tv??

Anmeld

7. november 2012

Carl-Emil's mor

tankai skriver:

Jeg kan sagtens se det sjove i at skulle prøve at være med i sådan noget.. Ville ikke selv gøre det, men det er jo et personlig holdning.. 

Selvom jeg havde overvejet at tilmelde mig bigbrother, men nej nej nej, jeg skal ikke sidde på tv og snakke om sex og lignede, når jeg har en mor og en lillesøster, der uden tvivl ville snakke med.. 

Tv i dag skal handle om sex, skandaler eller overgeb gennem ord.. 

Hvad blev der af alt det gode tv??

sådan var der jo flere af os der havde det og derfor blev vi heller ikke vist jeg dur ikke til det der med at " jeg er bedre end dig fordi at jada jada jada  mange grimme ord "

Men nej lige det der med at ens familie ser en der sætter jeg også grænsen det er for meget for mig...

Jeg ville heller ikke have min bartender og guide på tv for hvad det er bare ikke passende set med mine øjne så forstår dig fuldt ud

Se det er et rigtig godt spørgsmål.. men synes grundlæggende der er mange ting der er gået tabt i dagens samfund og det er da skræmmende at tænke på ens børn skal ud i sådan et samfund  Da jeg var barn kunne jeg handle med min mor og stille mit barn ude foran brugsen, nu er det mange steder utænkeligt at kunne gøre det

Anmeld

7. november 2012

SussieThyssen

tankai skriver:

Hvordan er det, de snakker til hinanden!?! 

De udstiller sig selv, og putter alle andre lesbiske i en bås! 

Sådan er JEG altså ikke! 

Jeg skammer mig over dem 

Nu er jeg ikke helt klar over, hvad du henviser til.
Kan du ikke forklare nærmere, for der må jo være en tråd eller artikel eller andet du ligesom føler, du vil kommentere

Eller mener du bare lesbiske sådan generelt??

Jeg kender en hel del lesbiske piger, faktisk er et par af mine bedste veninder lesbiske og et par af dem er også transkønnede, og ingen af dem taler grimt om sig selv og andre...heldigvis da.
De er dejlige gæve piger, som bare er verdens bedste venner, og som er dybt loyale.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.