Har du været i USA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

Skouboe

Ina33 skriver:

Umiddelbart har vi ikke planer om at skulle forbi Las Vegas... Jeg vil egentlig gerne, men min kæreste har ikke den mindste lyst til at se Las Vegas, så jeg tror vi springer det over...

Las Vegas er en totalt fed by og virkelig et besøg værd, men jeg ville ikke tage dertil med børn. De må intet, der er ingen børnevenlig underholdning og de må dårligt komme på hotellerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Ina33

Skouboe skriver:

Las Vegas er en totalt fed by og virkelig et besøg værd, men jeg ville ikke tage dertil med børn. De må intet, der er ingen børnevenlig underholdning og de må dårligt komme på hotellerne.

Jeg tror faktisk heller ikke Las Vegas er et sted for os, selvfølgelig kunne det være sjovt at se det, men det er nu ikke en stor drøm vi har. Tak for input.

Anmeld

7. november 2012

Studerendemor

Ina33 skriver:

Tak for input, vi har overvejet Yosemite rigtig meget, men risikoen for sne og længden dertil fra det øvrige vi skal se, gør nok at vi vælger lige nøjagtig den nationalpark fra. Vi vil dog stadig gerne ind og se nogle nationalparker.

Det største problem lige nu er dog min store (MEGET store) frygt for vilde dyr i naturen...  Vi er vandrer, og har vandret rigtig meget i Danmark og en lille smule i Sverige, vores børn er vant til at vandre (Den mindste var med på 12-15 km. turer fra han var 3½ år).

Jeg håber at vi finder en mindre nationalpark hvor vi kan få vandret lidt, og så håber jeg at min frygt for at møde bjørne eller andre "spændende" dyr aftager i takt med vi kommer afsted....

(Vi mødte engang en hugorm på en vandretur i Danmark, jeg var meget tæt på at besvime, og vi endte med at måtte skynde os hjem, da jeg blev meget dårlig og skulle kaste op samtidig med jeg hyperventilerede)

Ahh, så er Yosemite måske en anelse for vild, for der er Bjørne og de kommer dagligt TÆT på. På vandreturen så vi et par stykker, men de forsvandt hurtigt. (vi havde en sød lille vaskebjørn som følgesvend et par dage) Men på campingpladsen vrimlede det med brune bjørne om natten. Vi sov i telt, og min kæreste sad vågen med en latterligt lille lommekniv og rystede hele natten. Han kunne høre at de gik rundt og åd det mad, som folk ikke fik lukket forsvarligt inde. Om morgenen fandt vi savl på teltets yderside. Heldigvis var jeg så sindsygt træt, at jeg  sov fra det hele. De har store tavler, hvor man kan se hvor mange gange en bjørn er brudt ind i biler og mobilhomes hver eneste dag... Og det er ikke så få. Men kun hvis folk lader mad være fremme, hvilket jo er noget af det dummeste.

Men rigtig meget held og lykke med at finde en national park og turen. Jeg er sikker på I får en fantastisk tur.  

Anmeld

7. november 2012

Ina33

skrivemaskine skriver:

Ahh, så er Yosemite måske en anelse for vild, for der er Bjørne og de kommer dagligt TÆT på. På vandreturen så vi et par stykker, men de forsvandt hurtigt. (vi havde en sød lille vaskebjørn som følgesvend et par dage) Men på campingpladsen vrimlede det med brune bjørne om natten. Vi sov i telt, og min kæreste sad vågen med en latterligt lille lommekniv og rystede hele natten. Han kunne høre at de gik rundt og åd det mad, som folk ikke fik lukket forsvarligt inde. Om morgenen fandt vi savl på teltets yderside. Heldigvis var jeg så sindsygt træt, at jeg  sov fra det hele. De har store tavler, hvor man kan se hvor mange gange en bjørn er brudt ind i biler og mobilhomes hver eneste dag... Og det er ikke så få. Men kun hvis folk lader mad være fremme, hvilket jo er noget af det dummeste.

Men rigtig meget held og lykke med at finde en national park og turen. Jeg er sikker på I får en fantastisk tur.  

Tusinde tak, men du gør mig da helt bekymret nu, puhaaa de bjørne der, dem kan jeg slet slet ikke håndtere...  Er de over alt eller er det primært i nationalparkerne?

Anmeld

8. november 2012

Studerendemor

Ina33 skriver:

Tusinde tak, men du gør mig da helt bekymret nu, puhaaa de bjørne der, dem kan jeg slet slet ikke håndtere...  Er de over alt eller er det primært i nationalparkerne?

Det er jeg ked af. De er kun i "kontrollerede" områder, fx i bjergene. Så det skal du SLET ikke være bekymret for. Og i Yosemite er der KUN brune bjørne, der kun i yderst sjældne tilfælde angriber, og kun hvis de bliver provokeret. De er menneskesky, men det sker altså desværre. Ellers er de på jagt efter mad, og det er derfor de bryder ind, hvis folk ikke opbevarer mad korrekt. Man låner nogle bokse til opbevaring, som bjørnene ikke kan lugte, og så er der altså ingen fare på færde. Grunden til, at der er bjørne på campingpladsen er, at der er fjolser der ikke følger reglerne. Der arbejder en hel masse rangers i parken, som hjælper de bjørne der bevæger sig for tæt på pladsen, til at komme op i bjergene igen, og hvis de viser tegn på agressiv adfærd, bliver de skudt. En mulighed kunne være, at I bor lidt uden for parken, og så tager på en eller flere guidede ture, sammen med en ranger... 

Jeg mener der er sorte bjørne i Redwood national park, brune i Sequoia national park, men ingen i Joshua tree national park og heller ingen i Channel Island. Så sidst nævnte kan I måske tjekke ud.  

Anmeld

8. november 2012

Ina33

skrivemaskine skriver:

Det er jeg ked af. De er kun i "kontrollerede" områder, fx i bjergene. Så det skal du SLET ikke være bekymret for. Og i Yosemite er der KUN brune bjørne, der kun i yderst sjældne tilfælde angriber, og kun hvis de bliver provokeret. De er menneskesky, men det sker altså desværre. Ellers er de på jagt efter mad, og det er derfor de bryder ind, hvis folk ikke opbevarer mad korrekt. Man låner nogle bokse til opbevaring, som bjørnene ikke kan lugte, og så er der altså ingen fare på færde. Grunden til, at der er bjørne på campingpladsen er, at der er fjolser der ikke følger reglerne. Der arbejder en hel masse rangers i parken, som hjælper de bjørne der bevæger sig for tæt på pladsen, til at komme op i bjergene igen, og hvis de viser tegn på agressiv adfærd, bliver de skudt. En mulighed kunne være, at I bor lidt uden for parken, og så tager på en eller flere guidede ture, sammen med en ranger... 

Jeg mener der er sorte bjørne i Redwood national park, brune i Sequoia national park, men ingen i Joshua tree national park og heller ingen i Channel Island. Så sidst nævnte kan I måske tjekke ud.  

ok, tak for det meget uddybende svar, jeg må kigge lidt på hvad vi gør

Anmeld

8. november 2012

aarhusmor

Jeg har ikke lige nogen kommentarer til det med priser osv. Men vil sige at et motorhome på Rute 1, nok er lidt for vildt. vejene er smalle ligesom på landet og når man kigger til højre (hvis man kører nedad) så går det lodret ned 100 meter nogen steder.

Men jeg har også kun prøvet at køre for stærkt på strækningen i en Porche og var lige ved at ryge ud over kanten. Det er muligt strækningen er bedre efter Monterey Bay.

God tur, der er vidunderligt derovre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.