Ina33 skriver:
Tusinde tak, men du gør mig da helt bekymret nu, puhaaa de bjørne der, dem kan jeg slet slet ikke håndtere...
Er de over alt eller er det primært i nationalparkerne?
Det er jeg ked af. De er kun i "kontrollerede" områder, fx i bjergene. Så det skal du SLET ikke være bekymret for. Og i Yosemite er der KUN brune bjørne, der kun i yderst sjældne tilfælde angriber, og kun hvis de bliver provokeret. De er menneskesky, men det sker altså desværre. Ellers er de på jagt efter mad, og det er derfor de bryder ind, hvis folk ikke opbevarer mad korrekt. Man låner nogle bokse til opbevaring, som bjørnene ikke kan lugte, og så er der altså ingen fare på færde. Grunden til, at der er bjørne på campingpladsen er, at der er fjolser der ikke følger reglerne. Der arbejder en hel masse rangers i parken, som hjælper de bjørne der bevæger sig for tæt på pladsen, til at komme op i bjergene igen, og hvis de viser tegn på agressiv adfærd, bliver de skudt. En mulighed kunne være, at I bor lidt uden for parken, og så tager på en eller flere guidede ture, sammen med en ranger...
Jeg mener der er sorte bjørne i Redwood national park, brune i Sequoia national park, men ingen i Joshua tree national park og heller ingen i Channel Island. Så sidst nævnte kan I måske tjekke ud.
Anmeld