skrivemaskine skriver:
Jeg har back packet et par gange rundt i USA, dog før børn og på total lowbudget, så jeg har ikke rigtig noget at tilføje, til jeres budget. Men prisniveauet er lavere end herhjemme, især benzin er billigere. Men altså, så meget billigere er det heller ikke.
I Californien vil jeg helt klart anbefale jer, at tage til Yosemite national park. Vi vandrede i en uge i den mest fantastiske storslåede natur, sammen med bjørnene
Det var ret krævende, så jeg ville ikke gøre det med børn før omkring teenagealderen. Men der boede mange børnefamilier på parkens campingplads i mobilhomes, og som så tog på kortere ture/dagsture. Det er uden samligning den største naturoplevelse i mit liv, og jeg har rejst rigtig rigtig meget som yngre. Derudover er Santa Cruz og Santa Barbara virkelig og et besøg værd, fine kystbyer med god stemning. Vi drømte om at slå os ned og blive gamle der
De ligger mellem San Fransisco og Los Angeles
Tak for input, vi har overvejet Yosemite rigtig meget, men risikoen for sne og længden dertil fra det øvrige vi skal se, gør nok at vi vælger lige nøjagtig den nationalpark fra. Vi vil dog stadig gerne ind og se nogle nationalparker.
Det største problem lige nu er dog min store (MEGET store) frygt for vilde dyr i naturen...
Vi er vandrer, og har vandret rigtig meget i Danmark og en lille smule i Sverige, vores børn er vant til at vandre (Den mindste var med på 12-15 km. turer fra han var 3½ år).
Jeg håber at vi finder en mindre nationalpark hvor vi kan få vandret lidt, og så håber jeg at min frygt for at møde bjørne eller andre "spændende" dyr aftager i takt med vi kommer afsted....
(Vi mødte engang en hugorm på en vandretur i Danmark, jeg var meget tæt på at besvime, og vi endte med at måtte skynde os hjem, da jeg blev meget dårlig og skulle kaste op samtidig med jeg hyperventilerede)
Anmeld