Har du været i USA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

HelleBelle

Følger lige med her. Vi regner med at tage afsted sommer 2014, der skal jo lige spares riiiigeligt med lommepenge op ;0) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Ina33

HelleBelle skriver:

Følger lige med her. Vi regner med at tage afsted sommer 2014, der skal jo lige spares riiiigeligt med lommepenge op ;0) 

Hyggeligt, forventer i også at tage til Californien?

Anmeld

7. november 2012

Ina33

engodmor skriver:

Hvor fantastisk en rejse, det er os vores drøm herhjemme

Har dog ikke været afsted, men tænker på om 1500kr  er nok til benzin??

Det er længe siden jeg lavede udregningen, men jeg tror det er nok. Vi vil "kun" kører fra San Francisco til San Diego, så jeg tror ikke vi kommer til at køre så meget, som man måske normalt ville vælge at gøre når man tager til USA.

Anmeld

7. november 2012

Ina33

Wimmie skriver:

Nej, vi havde købt en bil og overnattede på moteller

Men vil helt klart anbefale at gøre plads til at spise ude et par gange; USA har så mange lækre spisesteder at byde på - man skal slet ikke overveje McD, Burger King og alle de kæder; nej find noget rigtig lækkert 

Det er 10 år siden jeg rejste rundt derovre, men jeg husker i hvert fald turen San Francisco til LA som en meget smuk tur. Vi kørte langs kysten og det var så flot og nogle steder er stranden fyldt med sæler

Selve køreturen klarede vi med én overnatning, så jeg går ud fra at I vil tage længere ophold i storbyerne? SF var især en rigtig fed by, men LA har jo også meget at byde på - især forlystelsesparkerne. 

Ja vi regner med at tage en del stop undervejs, således vi får set en masse langs kysten, og når vi kører i motorhome, regner vi også med det vil være nemt lige at holde ind på en campingplads og tage en overnatning eller to.

Vores tur kommer formentlig til at se nogenlunde således ud:

Dag   1: Ankomst San Francisco, sove på hotel.  
  Dag   2: Hente autocamper, overnatte i San Francisco.  
  Dag 3: Køre til Monterey,   overnatte her.    
  Dag   4: Køre til San Luis Obispo, overnatte her.  
  Dag   5: Køre til Santa Barbara, overnatte her.  
  Dag 6: Overnatte i Santa   Barbara.      
  Dag 7: Køre til Palm   Springs, overnatte her.    
  Dag 8: Køre til San   Diego, overnatte her.    
  Dag 9: Overnatte i San   Diego.      
  Dag 10: Overnatte i San   Diego.      
  Dag 11: Køre til Los   Angeles, overnatte her.    
  Dag 12: Overnatte i Los   Angeles      
  Dag 13: Overnatte i Los   Angeles      
  Dag 14: Afgang til   Danmark.       

Anmeld

7. november 2012

Ina33

Rockertand skriver:

Vi har taget turen - og vi nåede også at se Las Vegas, nordlige Mexico og mange andre ting på 3 uger, turen fra San Francisco til Los Angeles kan køres ret hurtigt, det er en flot tur.

Husk at booke de store seværdigheder hjemmefra - vi strandede 3 dage i San Francisco, hvor vi skulle vente på ledige billetter til Alcatraz, og vi fik ikke set Hearst Castle, da de var overbookede. Man skal også booke værelse i Las Vegas på forhånd, vi var heldige at få et værelse, og det var dyrt.

Vi havde lejet en lækker ny knaldrød Mustang convertible og boede på moteller og spiste alle måltider ude - med det store spisestedsudbud, der er i USA ville jeg aldrig overveje at lave mad selv, det er besværligt, der skal købes ind, og det tager for lang tid - altså det tager for meget af jeres dag, når I nu er der for at se noget.

Det vildeste var at køre gennem ørkenen i solnedgangen, siddende på ryglænet i åben sportsvogn med vind i håret, det glemmer jeg aldrig....

Vores tur kostede ca. 50.000-60.000 kr for 2 voksne. Bilen kostede pr. uge ca. 7.000 kr at leje.

Tak for input.

Anmeld

7. november 2012

Ina33

malenemusen skriver:

Vi har været derovre en del gange og har også taget turen langs Highway 1 - kystvejen fra SF til LA og det er bare den flotteste tur EVER!
Jeg tror du skal sætte lidt mere af til mad, for selvom i tænker at lave alt selv, så vil i komme til at handle ofte pga lille køleskab i camperen - og så ryger der bare lidt flere penge.
Derudover så er det dyrt når man er i forlystelsesparker og skal have noget at spise, det er sjældent de tillader at man selv må medbringe mad.

Et lille tip så kan det tit godt betale sig i forlystelsesparkerne at betale for Fast Track billetter = det betyder at man kan springe foran i alle køerne og på den måde er man næsten sikker på at kunne nå alle forlystelserne, hvilket ellers godt kan være svært.

Det vil også være en god ide at undersøge hvilke naturparker/reservater i kommer til at køre igennem, for der er sommetider gebyr for at køre igennem. (Naturbeskyttelsesafgift)

Hvis i overvejer at tage ud og opleve Alcatraz i SF, så kan det være en fordel at bestille plads i rigtig god tid, da der i højsæsonen ofte er udsolgt på afgange i mange dage, og det er bare en skam først at finde ud af når man står på kajen og tror man skal på tur.

Det var vidst lige det jeg kan komme i tanke om lige nu :-)

Tusinde tak for de gode tip, dem kan vi sagtens bruge til noget.

Ja jeg tænker også at vi nok skal have sat noget mere af til mad, faktisk tror jeg 5000 til 14 dage er mere passende...

Anmeld

7. november 2012

Ina33

malenemusen skriver:

Sig til hvis i overvejer at køre forbi Las Vegas, vi har været der en del gange og jeg kender en god hjemmeside hvor man kan booke hotel værelser på de store fede hoteller til meget lave priser :-)

Umiddelbart har vi ikke planer om at skulle forbi Las Vegas... Jeg vil egentlig gerne, men min kæreste har ikke den mindste lyst til at se Las Vegas, så jeg tror vi springer det over...

Anmeld

7. november 2012

Benjamins'mor

Jeg ville gerne til USA.

Men jeg ville gerne til la/Hollywood/Beverly Hills og new York.

Men ville ikke på tur rundt i USA.

Men lyder som en fed ferie. Og synes da det ser fornuftigt ud, også mes benzin, for det er jo mega billigt derovre.

Anmeld

7. november 2012

Studerendemor

Ina33 skriver:

Vi påtænker en rejse til USA om ca. 1 år. Vi forestiller at køre langs vestkysten i Californien. Vi vil starte i San Francisco og slutte i Los Angeles. Vi regner med at gøre det på 2 uger og i motorhome.

Vi er to voksne og to børn, det ene barn er 12 år, og går derfor ind som voksen. Jeg har forsøgt at lave et budget, men jeg kan ikke helt finde ud af om det er realistisk?

Derfor går mit spørgsmål på om du har været afsted, og hvor mange penge jeres rejse kostede?

Envejsleje  1000
Rejsen (Fly+leje af camper) 29775
Overnatning 3500
Souveniers 4000
Forlystelser 5500
Brændstof 1500
Pasning hund 2380
Mad 3500
I alt 51155

Jeg har back packet et par gange rundt i USA, dog før børn og på total lowbudget, så jeg har ikke rigtig noget at tilføje, til jeres budget. Men prisniveauet er lavere end herhjemme, især benzin er billigere. Men altså, så meget billigere er det heller ikke. 

I Californien vil jeg helt klart anbefale jer, at tage til Yosemite national park. Vi vandrede i en uge i den mest fantastiske storslåede natur, sammen med bjørnene  Det var ret krævende, så jeg ville ikke gøre det med børn før omkring teenagealderen. Men der boede mange børnefamilier på parkens campingplads i mobilhomes, og som så tog på kortere ture/dagsture. Det er uden samligning den største naturoplevelse i mit liv, og jeg har rejst rigtig rigtig meget som yngre. Derudover er Santa Cruz og Santa Barbara  virkelig og et besøg værd, fine kystbyer med god stemning.  Vi drømte om at slå os ned og blive gamle der  De ligger mellem San Fransisco og Los Angeles

Anmeld

7. november 2012

Ina33

skrivemaskine skriver:

Jeg har back packet et par gange rundt i USA, dog før børn og på total lowbudget, så jeg har ikke rigtig noget at tilføje, til jeres budget. Men prisniveauet er lavere end herhjemme, især benzin er billigere. Men altså, så meget billigere er det heller ikke. 

I Californien vil jeg helt klart anbefale jer, at tage til Yosemite national park. Vi vandrede i en uge i den mest fantastiske storslåede natur, sammen med bjørnene  Det var ret krævende, så jeg ville ikke gøre det med børn før omkring teenagealderen. Men der boede mange børnefamilier på parkens campingplads i mobilhomes, og som så tog på kortere ture/dagsture. Det er uden samligning den største naturoplevelse i mit liv, og jeg har rejst rigtig rigtig meget som yngre. Derudover er Santa Cruz og Santa Barbara  virkelig og et besøg værd, fine kystbyer med god stemning.  Vi drømte om at slå os ned og blive gamle der  De ligger mellem San Fransisco og Los Angeles

Tak for input, vi har overvejet Yosemite rigtig meget, men risikoen for sne og længden dertil fra det øvrige vi skal se, gør nok at vi vælger lige nøjagtig den nationalpark fra. Vi vil dog stadig gerne ind og se nogle nationalparker.

Det største problem lige nu er dog min store (MEGET store) frygt for vilde dyr i naturen...  Vi er vandrer, og har vandret rigtig meget i Danmark og en lille smule i Sverige, vores børn er vant til at vandre (Den mindste var med på 12-15 km. turer fra han var 3½ år).

Jeg håber at vi finder en mindre nationalpark hvor vi kan få vandret lidt, og så håber jeg at min frygt for at møde bjørne eller andre "spændende" dyr aftager i takt med vi kommer afsted....

(Vi mødte engang en hugorm på en vandretur i Danmark, jeg var meget tæt på at besvime, og vi endte med at måtte skynde os hjem, da jeg blev meget dårlig og skulle kaste op samtidig med jeg hyperventilerede)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.