Har du været i USA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
26 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Ina33

Vi påtænker en rejse til USA om ca. 1 år. Vi forestiller at køre langs vestkysten i Californien. Vi vil starte i San Francisco og slutte i Los Angeles. Vi regner med at gøre det på 2 uger og i motorhome.

Vi er to voksne og to børn, det ene barn er 12 år, og går derfor ind som voksen. Jeg har forsøgt at lave et budget, men jeg kan ikke helt finde ud af om det er realistisk?

Derfor går mit spørgsmål på om du har været afsted, og hvor mange penge jeres rejse kostede?

Envejsleje  1000
Rejsen (Fly+leje af camper) 29775
Overnatning 3500
Souveniers 4000
Forlystelser 5500
Brændstof 1500
Pasning hund 2380
Mad 3500
I alt 51155

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Wimmie

Ina33 skriver:

Vi påtænker en rejse til USA om ca. 1 år. Vi forestiller at køre langs vestkysten i Californien. Vi vil starte i San Francisco og slutte i Los Angeles. Vi regner med at gøre det på 2 uger og i motorhome.

Vi er to voksne og to børn, det ene barn er 12 år, og går derfor ind som voksen. Jeg har forsøgt at lave et budget, men jeg kan ikke helt finde ud af om det er realistisk?

Derfor går mit spørgsmål på om du har været afsted, og hvor mange penge jeres rejse kostede?

Envejsleje  1000
Overnatning 3500
Souveniers 4000
Forlystelser 5500
Brændstof 1500
Pasning hund 2380
Mad 3500
I alt 51155

Jeg har kørt rundt derovre i 5 mdr... Synes det meste ser fornuftigt ud. Dog synes jeg ikke I har sat så meget af til mad. Regner I med selv at lave det hele? (eller næsten det hele)

Anmeld

6. november 2012

Ina33

Wimmie skriver:

Jeg har kørt rundt derovre i 5 mdr... Synes det meste ser fornuftigt ud. Dog synes jeg ikke I har sat så meget af til mad. Regner I med selv at lave det hele? (eller næsten det hele)

Ja vi forestiller os at kunne lave det meste af maden selv i motorhome't. 

Var jeres rejse i motorhome? Kom endelig med tips og ideer

Anmeld

6. november 2012

EnGodMor

Ina33 skriver:

Envejsleje  1000
Overnatning 3500
Souveniers 4000
Forlystelser 5500
Brændstof 1500
Pasning hund 2380
Mad 3500
I alt 51155

Hvor fantastisk en rejse, det er os vores drøm herhjemme

Har dog ikke været afsted, men tænker på om 1500kr  er nok til benzin??

Anmeld

6. november 2012

Wimmie

Ina33 skriver:

Nej, vi havde købt en bil og overnattede på moteller

Men vil helt klart anbefale at gøre plads til at spise ude et par gange; USA har så mange lækre spisesteder at byde på - man skal slet ikke overveje McD, Burger King og alle de kæder; nej find noget rigtig lækkert 

Det er 10 år siden jeg rejste rundt derovre, men jeg husker i hvert fald turen San Francisco til LA som en meget smuk tur. Vi kørte langs kysten og det var så flot og nogle steder er stranden fyldt med sæler

Selve køreturen klarede vi med én overnatning, så jeg går ud fra at I vil tage længere ophold i storbyerne? SF var især en rigtig fed by, men LA har jo også meget at byde på - især forlystelsesparkerne. 

Anmeld

6. november 2012

Rockertand

Ina33 skriver:

Vi har taget turen - og vi nåede også at se Las Vegas, nordlige Mexico og mange andre ting på 3 uger, turen fra San Francisco til Los Angeles kan køres ret hurtigt, det er en flot tur.

Husk at booke de store seværdigheder hjemmefra - vi strandede 3 dage i San Francisco, hvor vi skulle vente på ledige billetter til Alcatraz, og vi fik ikke set Hearst Castle, da de var overbookede. Man skal også booke værelse i Las Vegas på forhånd, vi var heldige at få et værelse, og det var dyrt.

Vi havde lejet en lækker ny knaldrød Mustang convertible og boede på moteller og spiste alle måltider ude - med det store spisestedsudbud, der er i USA ville jeg aldrig overveje at lave mad selv, det er besværligt, der skal købes ind, og det tager for lang tid - altså det tager for meget af jeres dag, når I nu er der for at se noget.

Det vildeste var at køre gennem ørkenen i solnedgangen, siddende på ryglænet i åben sportsvogn med vind i håret, det glemmer jeg aldrig....

Vores tur kostede ca. 50.000-60.000 kr for 2 voksne. Bilen kostede pr. uge ca. 7.000 kr at leje.

Anmeld

6. november 2012

malenemusen

Vi har været derovre en del gange og har også taget turen langs Highway 1 - kystvejen fra SF til LA og det er bare den flotteste tur EVER!
Jeg tror du skal sætte lidt mere af til mad, for selvom i tænker at lave alt selv, så vil i komme til at handle ofte pga lille køleskab i camperen - og så ryger der bare lidt flere penge.
Derudover så er det dyrt når man er i forlystelsesparker og skal have noget at spise, det er sjældent de tillader at man selv må medbringe mad.

Et lille tip så kan det tit godt betale sig i forlystelsesparkerne at betale for Fast Track billetter = det betyder at man kan springe foran i alle køerne og på den måde er man næsten sikker på at kunne nå alle forlystelserne, hvilket ellers godt kan være svært.

Det vil også være en god ide at undersøge hvilke naturparker/reservater i kommer til at køre igennem, for der er sommetider gebyr for at køre igennem. (Naturbeskyttelsesafgift)

Hvis i overvejer at tage ud og opleve Alcatraz i SF, så kan det være en fordel at bestille plads i rigtig god tid, da der i højsæsonen ofte er udsolgt på afgange i mange dage, og det er bare en skam først at finde ud af når man står på kajen og tror man skal på tur.

Det var vidst lige det jeg kan komme i tanke om lige nu :-)

Anmeld

6. november 2012

malenemusen

Sig til hvis i overvejer at køre forbi Las Vegas, vi har været der en del gange og jeg kender en god hjemmeside hvor man kan booke hotel værelser på de store fede hoteller til meget lave priser :-)

Anmeld

6. november 2012

Wimmie

malenemusen skriver:

Sig til hvis i overvejer at køre forbi Las Vegas, vi har været der en del gange og jeg kender en god hjemmeside hvor man kan booke hotel værelser på de store fede hoteller til meget lave priser :-)

Las Vegas 

Anmeld

7. november 2012

malenemusen

Se evt min besvarelse ovenfor :-) jeg glemte at citere dig.

Ina33 skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.