Det kære vasketøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

oerbaek

jeg vasker også gerne hver dag, dog når jeg ikke altid at lægge det sammen og på plads hver dag da der er lektier der også lige skal passes hos både mig og min ene søn. men her er der altid masser af vasketøj selvom jeg prøver at vaske hver dag. vi er også 2 voksne og 3 små børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

henh01

Herhjemme er det heldigvis ikke noget problem. Jeg vasker 2 vaske hver søndag - ligger det sammen mandag - hvor jeg vasker den sidste. Og så vasker jeg to vaske igen torsdag som lægges sammen fredag. Vi prøver at bestræbe os på ikke at have tøj hængende til tørre da det står fremme - så det har vi kun søndag og torsdag Og vores kurv er stort set altid tom

Anmeld

6. november 2012

Clisolka

SecretMe skriver:

Er den evige dårlige samvittighed her hjemme.
Synes altid vi er bagefter, og når man endelig er i bund, kan man jo nærmest starte forfra.

Hvordan er jeres vasketøjsrutiner? kunne virkelig godt bruge lidt inspiration, så vi kan få styr på vores evige hængeparti

Jeg vasker et par maskiner om ugen - så jeg er heldig hvis jeg når at se vasketøjsfeen i bunden af kurven 

Jeg ville gerne sætte en maskine over om dagen (vi har vores egen) meeeeeen vi bor kun i en 2 vær. lejlighed og lige pt. larmer den (tror lejerne er gået i den), så for ikke at vække Isabella kan jeg sagtens vente med at vaske. 

I hverdagene når jeg det simpelthen ikke. Jeg er afsted fra 6.20-17.00 og hun bliver lagt 18-18.30, så jeg prioriterer tiden med hende  Til gengæld kan jeg sagtens finde på at give den fuld skrue når jeg har hjemmearbejde 

Anmeld

6. november 2012

Nea85

Vi har ikke egen vaskemaskine, men derimod et dejligt vaskeri med tørretumbler og tørrerum.
Vi vasker "stort" hver anden weekend (5-6 store maskiner) og så er der næsten altid en maskine i ugens løb.

Jeg er rigtig glad for den måde vi gør det på, for her til vinter er det ikke så hensigtsmæssigt at have vasketøj hængende i lejligheden

Anmeld

6. november 2012

Pallemor

Vasker også hver dag - og i denne mdr får jeg tørretumbler så bliver det lidt nemmere

Anmeld

6. november 2012

Skouboe

Jeg vasker løbende og hænger til tørre med det samme (jeg bruger meget sjældent tørretumbleren da den er meget hård ved tøjet og desuden er rigtig dyr at bruge).

2-3 gange om ugen sætter jeg mig med vasketøjet foran fjernsynet og lægger det sammen og pakker det i store blå IKEA poser og så lægger jeg det på plads en af de følgende dage.

Jeg vasker nok 6-8 vaske om ugen. Vi er 2 voksne og 2 børn.

Jeg køber Änglamark vaskepulver i store mængder når det er på tilbud og bruger eddike som skyllemiddel.

Anmeld

6. november 2012

MomInTheMaking

SecretMe skriver:

Er den evige dårlige samvittighed her hjemme.
Synes altid vi er bagefter, og når man endelig er i bund, kan man jo nærmest starte forfra.

Hvordan er jeres vasketøjsrutiner? kunne virkelig godt bruge lidt inspiration, så vi kan få styr på vores evige hængeparti

Vi har et skab på badeværelset med 4 kurve i (designet til det) en til min datters tøj, en til voksen tøj i lyse farver, en til voksen tøj møeje farver, 1 til håndklæder og undertøj. Hver kurv passer med én maskinfuld, så når en af kurvene er fuld bliver det vasket. Det fungere rigtig godt og når vi flytter herfra, vil jeg have lavet samme løsning det nye sted.

Anmeld

6. november 2012

EnGodMor

Om man vaksker en maskine hver dag, eller 7 maskiner hver søndag, så gir det jo det samme i vand, strøm ogvaskepulver

Her er vi to voksne og to små børn.

Jeg eeeeeeeeeeeeeelsker at vaske tøj det gør jeg altså.

Her vasker jeg hver onsdag og søndag som regl. det er ALT -legetæppe i kravlegården, klude, viskestykker, sengetøj, tøj, overtøj ALT

Det bliver sat over tidlig om morgen ( 5 6 tiden ), hængt op uden for,  og ellers på tørrestativ foran brændeovnen.

Og så blir det lagt sammen enten om middagen, når begge børn sover til middag, eller os blir det lagt sammen, når begge børn bliver puttet til natten og derefter lagt på plads

Jeg HADER tørretumbler vi har en, men den bliver ALDRIG brugt, det er kun i nødstilfælde, vi har brugt vores 10 gange på 9 år

Her ordner jeg vasketøj, når min børn sover, jeg vil bruge tiden på mine børn når de er vågne, så bliver alt andet lavet, når de sover

Anmeld

6. november 2012

Tip!

Jeg ordner bunkevis af tøj syns jeg.. Hele tiden. 

Vi er to herhjemme, ikke slemt, men så småt regntøj, flyverdragt kommer hjem om fredagen.. Så er der nok at se til. 

Jeg har aldrig bunkevis af tøj til at ligge, eller overfyldte kurve. når min søn er i bad om aftenen, får jeg ofte sat en maskine over og det tøj der er tørt på snoren lagt sammen. Jeg har egen maskiner, både vasker og tørre tumbler. 

det er vel bare et spørgsmål om rutiner..

Anmeld

7. november 2012

TeamRocket

Jeg elsker vasketøj, elsker at ligge det sammen og på plads, elsker at hænge det op. Ja jeg er nok bare lidt vild med vasketøj. Heldigt når vi har en maskine eller to om dagen ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.