hvornår må???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

Kay

modesty skriver:

Det handler mindre om kropskontrol end om overstimulering. 6 mdr. siger man er grænsen for hvornår de kan klare alle de indtryk uden selv at kunne sige fra ved at vende hovedet væk, som de jo kan når de sidder indad.

jamen når hun sidder ind ad kan hun jo netop slet ikke se ud overhoved...

det er nu heller ik fordi jeg ville vende hende ud nu... men min mand spurgte mig hvornår hun kunne vendes ud og jeg aner det ikke... men det er jo rigtig nok at hvis hun vender ud kan hun ikke selv sige fra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Masig

MorDk skriver:

Ja man skal passe på med overstimuleringen. Verden er SÅ stor og de kan slet slet ik følge med. Jeg vente først vores dreng udaf da han var omkring 5 måneder. (hjemme når vi gik rundt og vaskede op mm) Aldrig ude da der sker for meget.

Min datter er 6 uger og hun har siddet i den MED meget støtte fra min ene arm...  men det var mest for at få en til ro når hun var ked (havde ingen slynge eller strækvikle... så bruge selen.

Vi købte en brugt sele for noget tid siden og han vil bare SLET IKKE sidde indadvendt i den... Men prøvede så at sætte ham udadvendt og det ville han så gerne.. Synes bare ikke han sidder så godt så ville gerne have en anden der støtter ham mere ved numsen...

Men han vil generelt slet ikke bæres indadvendt, heller ikke når vi bare bærer ham alm uden sele... Han skal bare følge med i det hele... Men det er kun herhjemme jeg sætter ham sådan, hvis jeg skulle have ham med ud og handle fx ville jeg sætte ham indadvendt eller vente til han alligevel skulle sove og så lægge ham i barnevognen istedet...

Anmeld

6. november 2012

Masig

Kay skriver:

nej nej hun skal jo heller ikke over stimuleres... men hun bliver bare sur hvis hun hele tiden skal kigge på os... of i øjeblikket kæmper hun for at komme op og sidde hvis hun ligger hos os...

Jamen det er fuldstændig det samme herhjemme... Jeg ville da bare sætte hende udad derhjemme kort tid ad gange og så måske et par gange om dagen... Det må vi også gøre med Fabian eller bære ham udadvendt, for han bliver stiktosset hvis vi vender ham ind mod os...

Anmeld

6. november 2012

Jibbe

Kay kan i ikke bare lade være med at bruge hovedstøtten når hun sidder indadvendt? Så kan hun da dreje hovedet og kigge rundt, kan hun ikke?
Men har også hørt de skal være minimum 6 mdr for at sidde udadvendt pga overstimulering.

Anmeld

6. november 2012

Frøken J.

Kay skriver:

jeg har købt en babybjørn bæresele brugt... og vi har indtil nu brugt den hvor Elna vender ind mod vores maver.... men hvornår må vi vende hende ud mod verden??

Jeg er bare lige NØDT til at spørge! Har du overvejet at købe en alternativ bæresele i stedet for en BabyBjörn? En som støtter barnet bedre og også gøre det bedre for dig som bærer.. Fx en Mei Tei? Undskyld jeg spørger, det er bare fordi der er så mange der ikke kender til alternative bæredimser som er så meget bedre

Anmeld

6. november 2012

Kay

Masig skriver:

Vi købte en brugt sele for noget tid siden og han vil bare SLET IKKE sidde indadvendt i den... Men prøvede så at sætte ham udadvendt og det ville han så gerne.. Synes bare ikke han sidder så godt så ville gerne have en anden der støtter ham mere ved numsen...

Men han vil generelt slet ikke bæres indadvendt, heller ikke når vi bare bærer ham alm uden sele... Han skal bare følge med i det hele... Men det er kun herhjemme jeg sætter ham sådan, hvis jeg skulle have ham med ud og handle fx ville jeg sætte ham indadvendt eller vente til han alligevel skulle sove og så lægge ham i barnevognen istedet...

sådan er Elna også... hun gidder ikke glo på os når hun kan kigge på verden... hvis vi sidder hjemme i sofaen vil hun gerne... men når vi er ude hvor hun kan kigge på spændende ting så liver hun sur hvis vi putter hende i bære selen...

Anmeld

6. november 2012

christina92

Kay skriver:

jeg har købt en babybjørn bæresele brugt... og vi har indtil nu brugt den hvor Elna vender ind mod vores maver.... men hvornår må vi vende hende ud mod verden??

På vores Chicco står der ved 4 måneder  

Anmeld

6. november 2012

Kay

Masig skriver:

Jamen det er fuldstændig det samme herhjemme... Jeg ville da bare sætte hende udad derhjemme kort tid ad gange og så måske et par gange om dagen... Det må vi også gøre med Fabian eller bære ham udadvendt, for han bliver stiktosset hvis vi vender ham ind mod os...

vi bruger den ik rigtig her hjemme hun er nemlig rigtig god til at ligge selv og lege... men måske det bliver aktuelt ved næste tigerspring

Anmeld

6. november 2012

Kay

Jibbe skriver:

Kay kan i ikke bare lade være med at bruge hovedstøtten når hun sidder indadvendt? Så kan hun da dreje hovedet og kigge rundt, kan hun ikke?
Men har også hørt de skal være minimum 6 mdr for at sidde udadvendt pga overstimulering.

jo hun kan selvfølgelig kigge lidt ud når der ik er hoved støtte på... det er rigtig

Anmeld

6. november 2012

Kay

Frøken J. skriver:

Jeg er bare lige NØDT til at spørge! Har du overvejet at købe en alternativ bæresele i stedet for en BabyBjörn? En som støtter barnet bedre og også gøre det bedre for dig som bærer.. Fx en Mei Tei? Undskyld jeg spørger, det er bare fordi der er så mange der ikke kender til alternative bæredimser som er så meget bedre

har ik overvejet mai-thai nej... men har en ring slynge som hun hader hun skriger lige så snart hun kommer i den... også selv om jeg har fået forhandler til at sætte den... tror hun føler sig for "svævende" at der ik er noget der holder fast om hende... sådan har hun det også med badekar hvis der ik er en "badestol"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.