hvornår må???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
34 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2012

Kay

jeg har købt en babybjørn bæresele brugt... og vi har indtil nu brugt den hvor Elna vender ind mod vores maver.... men hvornår må vi vende hende ud mod verden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

dukke

Kay skriver:

jeg har købt en babybjørn bæresele brugt... og vi har indtil nu brugt den hvor Elna vender ind mod vores maver.... men hvornår må vi vende hende ud mod verden??

jeg mener når de kan side selv men kan ikke helt huske det 

Anmeld

6. november 2012

Kay

dukke skriver:

jeg mener når de kan side selv men kan ikke helt huske det 

fik afvide af en at det var nå de kan holde hoved... men hun var ik helt sikker

Anmeld

6. november 2012

dukke

Kay skriver:

fik afvide af en at det var nå de kan holde hoved... men hun var ik helt sikker

ja det lyder mere rigtig :-)

Anmeld

6. november 2012

ano14316

Jeg mener også at det er når de kan holde hovedet selv .. er 100% stabile i hovedkontrol.. hvor gammel er hun?

Anmeld

6. november 2012

Masig

Kay skriver:

Som jeg har læst det alle steder, er det når de kan holde hovedet selv, men hun må vist ikke sidde sådan særlig længe ad gangen, da hun jo stadig ikke er 100% stabil i nakken og da ryggen ikke helt kan holde til det i for lang tid... Og så er der noget med overstimulering hvis de sidder udadvendt i for lang tid og ikke kan få den trygge øjenkontakt med mor/far...

Men hvis hun kan holde hovedet kan I vist sagtens forsøge jer med det tror jeg...

Anmeld

6. november 2012

MorDk

Masig skriver:

Som jeg har læst det alle steder, er det når de kan holde hovedet selv, men hun må vist ikke sidde sådan særlig længe ad gangen, da hun jo stadig ikke er 100% stabil i nakken og da ryggen ikke helt kan holde til det i for lang tid... Og så er der noget med overstimulering hvis de sidder udadvendt i for lang tid og ikke kan få den trygge øjenkontakt med mor/far...

Men hvis hun kan holde hovedet kan I vist sagtens forsøge jer med det tror jeg...

Ja man skal passe på med overstimuleringen. Verden er SÅ stor og de kan slet slet ik følge med. Jeg vente først vores dreng udaf da han var omkring 5 måneder. (hjemme når vi gik rundt og vaskede op mm) Aldrig ude da der sker for meget.

Min datter er 6 uger og hun har siddet i den MED meget støtte fra min ene arm...  men det var mest for at få en til ro når hun var ked (havde ingen slynge eller strækvikle... så bruge selen.

Anmeld

6. november 2012

modesty

Det handler mindre om kropskontrol end om overstimulering. 6 mdr. siger man er grænsen for hvornår de kan klare alle de indtryk uden selv at kunne sige fra ved at vende hovedet væk, som de jo kan når de sidder indad.

Anmeld

6. november 2012

Kay

ano14316 skriver:

Jeg mener også at det er når de kan holde hovedet selv .. er 100% stabile i hovedkontrol.. hvor gammel er hun?

hun bliver 3 måneder om 9 dage og holder hoved fint... men bliver selvfølgelig også træt i nakkemusklerne efter et stykke tid...

Anmeld

6. november 2012

Kay

Masig skriver:

nej nej hun skal jo heller ikke over stimuleres... men hun bliver bare sur hvis hun hele tiden skal kigge på os... of i øjeblikket kæmper hun for at komme op og sidde hvis hun ligger hos os...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.