Er lidt ked....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Han er født til tiden.

Jeg får ekstra besøg af sp imorgen, hun ville komme med nogle fif til hvordan jeg kan hjælpe ham med sidderiet/balancen. Jeg ser hvad hun har at sige.

Mange tak for dit tilbud. Ser lige hvad hun siger imorgen og så kan det være at jeg skriver en pb til dig 

Er han blevet undersøgt for sådan noget med balancenerven? ku evt også spille ind - fx hvis der er noget med ørene (nu er jeg på ingen måde ekspert så jeg ved det naturligvis ikke)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Tak hvor er du sød. Ja jeg tænker for meget, det kommer man til når man går hjemme og ser på sin guldklump som kæmper for at lære ting som bare ikke vil lykkes 

Jamen gør han slet ingen fremskridt?

Jeg tænker at han har lidt svært ved at få regnet den der balance ud, skridtet fra at være en klump til at kunne bevæge kropsdele og have styr på rygmuskler og så småt begynde at træne ben er en ret stor opgave

Anmeld

5. november 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Min søn har altid været lidt langsom grovmotorisk. Han er 9 mdr og har først for ca en uge siden lært at krybe. Han sidder ikke stabilt når jeg sætter ham på gulvet, altså han kan godt sidde og lege lidt men ligepludselig tilter han og så ligger han på ryggen på gulvet. Min sp siger at jeg skal kunne sætte ham på gulvet og så må han ikke tilte. Han kan ikke sætte sig op selv, prøver men det lykkes ikke.

Han kan sagtens vende rundt på mave og ryg og som sagt krybe, men jeg føler virkelig at han er langt bagefter de andre babyer på hans alder. Han starter i vuggestue om under 14 dage og jeg er så bange for at han skal blive utryg over de andre børn som kravler rundt om ham og bare er meget mere mobile. 

Synes at jeg prøver alt for at styrke motorikken gynge, svømmehal, ligger ham altid fra mig på maven osv...

Vil så gerne høre fra andre som er eller har været i samme eller lign situation.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe min lille skat? 

Det skal du slet ikke være

Carl-Emil bliver snart 10 måneder og han kan ikke kravle eller gå, han kan sidde og lege længe også kan han krybe samt kravle et par få skridt.

Han er tilgengæld meget meget langt fremme på andre punkter, kan sige ord, folk skyder ham altid til at være 13 mdr grundet hans intensitet når han kigger på folk

han er grovmotorisk bagud med god grund: et lyskebrok der blev fjernet i slut august først.

Er ret sikker på at din dreng også har en masse masse ting han er rigtig god til

D

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Vi har lidt samme situation med vores datter - men det er 100% lysten der driver værket her... Hun er meget finmotorisk og har altid været mest interesseret i det der var lige i nærheden og så har hun pillet i det - og så er hun meget observerende og fra hun var ca 5-6 måneder ku hun snildt se en HEL tegnefilm på 1,5 time uden at der skulle ske andet.... så det grovmotoriske har bare ikke været et drive for hende - og uden øvelse = ingen kompetencer

Hun sidder stadig ikke helt stabilt (snart 8 måneder) og er kun LIGE inden for den sidste uge begyndt at møve lidt bagud (ikke bevidst)

Tilgengæld er hun VILDT alsidig og tilstedeværende i hendes sprog og mimik og finmotorik

Så vores tanke med hende er: når lysten er der (fx andre børn man gerne vil følge efter) så skal hun nok få det lært

Måske det er det samme med jeres dreng? prøver han frustreret og kan ikke rigtig lære det - eller har han bare travlt med nogle andre ting og overvejer ikke rigtig alle de ting han også ku

Hvor er det dejligt at man ikke er alene

Han er også ok finmotorisk. Kan ligge længe og undersøge og pille ved sit legetøj og er meget observerede. 

Nogle gange bliver han frustreret over at det ikke lykkes men tror også at der handler om at han slet ikke har tålmodighed til at lære tingene. Han keder sig hurtigt, så han er ikke den baby der ligger og leger ret længe før brokkeriet begynder, og så er det jo svært at lære tingene.

Det er også det at sp nu er obs på det, så bliver jeg ekstra nervøs for om han er ok. Hun snakkede med en børnefys om han skulle tilses, men fyssen mente at vi skulle se tiden an og vente til han begynder i vuggestue. Så skal de holde øje med ham der.

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Er han blevet undersøgt for sådan noget med balancenerven? ku evt også spille ind - fx hvis der er noget med ørene (nu er jeg på ingen måde ekspert så jeg ved det naturligvis ikke)

Jeg har haft ham til ørelæge, men det var for at få tjekket ørene som var fine kunne være at jeg skulle snakke med sp om balancenerven.

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Jamen gør han slet ingen fremskridt?

Jeg tænker at han har lidt svært ved at få regnet den der balance ud, skridtet fra at være en klump til at kunne bevæge kropsdele og have styr på rygmuskler og så småt begynde at træne ben er en ret stor opgave

Jo der sker lidt hver dag, det går bare ikke så hurtigt. Men prøver virkelig at huske mig selv på at ligge mærke til hvad han kan 

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

Det skal du slet ikke være

Carl-Emil bliver snart 10 måneder og han kan ikke kravle eller gå, han kan sidde og lege længe også kan han krybe samt kravle et par få skridt.

Han er tilgengæld meget meget langt fremme på andre punkter, kan sige ord, folk skyder ham altid til at være 13 mdr grundet hans intensitet når han kigger på folk

han er grovmotorisk bagud med god grund: et lyskebrok der blev fjernet i slut august først.

Er ret sikker på at din dreng også har en masse masse ting han er rigtig god til

D

Hvor er han dygtig at han kan sige ord.

Herhjemme pludres der også meget, så det er han god til 

Det må jo komme med tiden. Jeg håber bare at det går lidt langsomt og at der ikke er noget fysisk i vejen. 

Anmeld

5. november 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hvor er han dygtig at han kan sige ord.

Herhjemme pludres der også meget, så det er han god til 

Det må jo komme med tiden. Jeg håber bare at det går lidt langsomt og at der ikke er noget fysisk i vejen. 

Sidder og tænker at din dreng jo lige må være fyldet 9 mdr sidden vi ikke er i MG sammen herinde

Men jeg er sikker på at din dreng kan rigtig mange ting som du ( ligesom alle vi andre når vi er øv over noget ikke kan fokusere på andet end det ) ikke ser lige nu..

han skal helt sikkert nok komme efter det og når han kommer i vuggestue giver det som regel et ret stort skridt i udviklingen

Anmeld

5. november 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Min søn har altid været lidt langsom grovmotorisk. Han er 9 mdr og har først for ca en uge siden lært at krybe. Han sidder ikke stabilt når jeg sætter ham på gulvet, altså han kan godt sidde og lege lidt men ligepludselig tilter han og så ligger han på ryggen på gulvet. Min sp siger at jeg skal kunne sætte ham på gulvet og så må han ikke tilte. Han kan ikke sætte sig op selv, prøver men det lykkes ikke.

Han kan sagtens vende rundt på mave og ryg og som sagt krybe, men jeg føler virkelig at han er langt bagefter de andre babyer på hans alder. Han starter i vuggestue om under 14 dage og jeg er så bange for at han skal blive utryg over de andre børn som kravler rundt om ham og bare er meget mere mobile. 

Synes at jeg prøver alt for at styrke motorikken gynge, svømmehal, ligger ham altid fra mig på maven osv...

Vil så gerne høre fra andre som er eller har været i samme eller lign situation.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe min lille skat? 

Jeg er helt sikker på han nok skal komme efter det 

Jeg kunne have skrevet dit indlæg for lidt over 1 år siden. Isabella var langsom til alt, men det vendte 100 % da hun startede i vuggestue  Hun kunne sidde selv da hun startede som 10 mrd. gammel, men hverken kravle eller stå ap ad ting 

14 dage efter hun startede kravlede hun og stod op af alt - hun gik som 13 mrd. 

I dag er hun en af de bedste i sin alder på stuen til motorikken - dog har hun glemt alt om sproget  Eller... Det kommer først nu hvor hun lige er blevet 2 år  Jeg kan slet ikke følge med mere, for der kommer et nyt ord om dagen 

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg er helt sikker på han nok skal komme efter det 

Jeg kunne have skrevet dit indlæg for lidt over 1 år siden. Isabella var langsom til alt, men det vendte 100 % da hun startede i vuggestue  Hun kunne sidde selv da hun startede som 10 mrd. gammel, men hverken kravle eller stå ap ad ting 

14 dage efter hun startede kravlede hun og stod op af alt - hun gik som 13 mrd. 

I dag er hun en af de bedste i sin alder på stuen til motorikken - dog har hun glemt alt om sproget  Eller... Det kommer først nu hvor hun lige er blevet 2 år  Jeg kan slet ikke følge med mere, for der kommer et nyt ord om dagen 

Mange tak for dit svar. Det er dejligt med solstrålehistorier og hvor dejligt at hun er kommet godt efter det

Jeg håber også at det er i den retning det går når han starter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.