Er lidt ked....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
26 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Anonym trådstarter

Min søn har altid været lidt langsom grovmotorisk. Han er 9 mdr og har først for ca en uge siden lært at krybe. Han sidder ikke stabilt når jeg sætter ham på gulvet, altså han kan godt sidde og lege lidt men ligepludselig tilter han og så ligger han på ryggen på gulvet. Min sp siger at jeg skal kunne sætte ham på gulvet og så må han ikke tilte. Han kan ikke sætte sig op selv, prøver men det lykkes ikke.

Han kan sagtens vende rundt på mave og ryg og som sagt krybe, men jeg føler virkelig at han er langt bagefter de andre babyer på hans alder. Han starter i vuggestue om under 14 dage og jeg er så bange for at han skal blive utryg over de andre børn som kravler rundt om ham og bare er meget mere mobile. 

Synes at jeg prøver alt for at styrke motorikken gynge, svømmehal, ligger ham altid fra mig på maven osv...

Vil så gerne høre fra andre som er eller har været i samme eller lign situation.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe min lille skat? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Min søn har altid været lidt langsom grovmotorisk. Han er 9 mdr og har først for ca en uge siden lært at krybe. Han sidder ikke stabilt når jeg sætter ham på gulvet, altså han kan godt sidde og lege lidt men ligepludselig tilter han og så ligger han på ryggen på gulvet. Min sp siger at jeg skal kunne sætte ham på gulvet og så må han ikke tilte. Han kan ikke sætte sig op selv, prøver men det lykkes ikke.

Han kan sagtens vende rundt på mave og ryg og som sagt krybe, men jeg føler virkelig at han er langt bagefter de andre babyer på hans alder. Han starter i vuggestue om under 14 dage og jeg er så bange for at han skal blive utryg over de andre børn som kravler rundt om ham og bare er meget mere mobile. 

Synes at jeg prøver alt for at styrke motorikken gynge, svømmehal, ligger ham altid fra mig på maven osv...

Vil så gerne høre fra andre som er eller har været i samme eller lign situation.

Det er jeg sikker på nok skal komme når han starter i vuggestue. Da vores dreng startede i dagpleje kom han ud i en meget hurtig udvikling, det var på en dag han lærte helt nye ting. Sådan er det sådan set stadig, nu er det bare nye ord og lege han henter hjem.

Din søn får en hel masse at spejle sig i og udfordre sig selv med og så kommer alt det der

Anmeld

5. november 2012

twinboys

Anonym skriver:

Hejsa er han født til tiden??? Hvor i landet bor du??? Jeg vil gerne hjælpe med gode idéer til hvad du kan gøre... Send mig gerne en pb så skal jeg nok give dig mit mobil nr så kan du ringe...

Majbritt

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Det er jeg sikker på nok skal komme når han starter i vuggestue. Da vores dreng startede i dagpleje kom han ud i en meget hurtig udvikling, det var på en dag han lærte helt nye ting. Sådan er det sådan set stadig, nu er det bare nye ord og lege han henter hjem.

Din søn får en hel masse at spejle sig i og udfordre sig selv med og så kommer alt det der

Tak for dit svar. Mit håb er også at de andre børn kan inspirere ham lidt, håber virkelig at det er det der sker og ikke mit skræksenarie at han slet ikke kan overskue at alle de andre kravler rundt om ham.

Anmeld

5. november 2012

modesty

I min mødregruppe er der to børn der har sprunget kravlestadiet over. De begyndte begge at gå som de første i MG, umiddelbart efter de startede i vuggestue.

Det skal nok komme. 

Anmeld

5. november 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Mit håb er også at de andre børn kan inspirere ham lidt, håber virkelig at det er det der sker og ikke mit skræksenarie at han slet ikke kan overskue at alle de andre kravler rundt om ham.

De børn min dreng går i dagpleje med er alle meget glade for ham, jeg tror det er sådan med alle børn der ser hinanden hver dag.. Især de mindste fordi deres dage bare er fyldt med gode oplevelser.

Jeg tror du er dejlig mor der tænker alt for meget

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Hejsa er han født til tiden??? Hvor i landet bor du??? Jeg vil gerne hjælpe med gode idéer til hvad du kan gøre... Send mig gerne en pb så skal jeg nok give dig mit mobil nr så kan du ringe...

Majbritt

Tak for dit svar.

Han er født til tiden.

Jeg får ekstra besøg af sp imorgen, hun ville komme med nogle fif til hvordan jeg kan hjælpe ham med sidderiet/balancen. Jeg ser hvad hun har at sige.

Mange tak for dit tilbud. Ser lige hvad hun siger imorgen og så kan det være at jeg skriver en pb til dig 

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I min mødregruppe er der to børn der har sprunget kravlestadiet over. De begyndte begge at gå som de første i MG, umiddelbart efter de startede i vuggestue.

Det skal nok komme. 

Han vil meget gerne stå og gå hele tiden, selvfølgelig mens jeg holder ham. Men er lidt tilbageholdende med det 

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

De børn min dreng går i dagpleje med er alle meget glade for ham, jeg tror det er sådan med alle børn der ser hinanden hver dag.. Især de mindste fordi deres dage bare er fyldt med gode oplevelser.

Jeg tror du er dejlig mor der tænker alt for meget

Tak hvor er du sød. Ja jeg tænker for meget, det kommer man til når man går hjemme og ser på sin guldklump som kæmper for at lære ting som bare ikke vil lykkes 

Anmeld

5. november 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Vi har lidt samme situation med vores datter - men det er 100% lysten der driver værket her... Hun er meget finmotorisk og har altid været mest interesseret i det der var lige i nærheden og så har hun pillet i det - og så er hun meget observerende og fra hun var ca 5-6 måneder ku hun snildt se en HEL tegnefilm på 1,5 time uden at der skulle ske andet.... så det grovmotoriske har bare ikke været et drive for hende - og uden øvelse = ingen kompetencer

Hun sidder stadig ikke helt stabilt (snart 8 måneder) og er kun LIGE inden for den sidste uge begyndt at møve lidt bagud (ikke bevidst)

Tilgengæld er hun VILDT alsidig og tilstedeværende i hendes sprog og mimik og finmotorik

Så vores tanke med hende er: når lysten er der (fx andre børn man gerne vil følge efter) så skal hun nok få det lært

Måske det er det samme med jeres dreng? prøver han frustreret og kan ikke rigtig lære det - eller har han bare travlt med nogle andre ting og overvejer ikke rigtig alle de ting han også ku

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.