Traditioner til jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

Team Putte

Gardenia skriver:

Passer godt på. VIL ud af køkkenet igen

Kan jeg godt forstå!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

henh01

Vu pynter altid op d 1 dec eller første advent hvis denne falder før Denne dag laver vi risengrød i dynerne og hører julemusik for fuld skrue.

Derudover holder børnene og jeg altid en "pjækkedag" hvor jeg har dem hjemme en af gangen - denne dag bager vi på livet løs.

Vi er i tivoli og på min. 1 julemarked

Vi spiser æbleskiver og advents hygger

børnene får pakkekalender gaver hver morgen

drille nissen farver mælken, bytter rundt på tingene, gemmer gaverne, spilder cornflakes og spiser grød osv.

D. 23 er ren hygge med gløgg og æbleskiver hvor de der har lyst kommer forbi - her bytter vi gaver.

d. 24 laver vi konfekt, pynter juletræ, hører julemusik dagen lang, er i kirke og RÅ hygger.

Vi har rafle leg hvert år efter julegaverne, men i år vil vi prøve at rafle om gaverne under træet - dvs at den der får en 6'er må hente en gave til en anden omkring bordet. Det er en tradition i min kærestes familie og det er smadder hyggeligt, men nu må vi se om ungerne kan holde til spændingen

Anmeld

6. november 2012

isabellasmor

I år har vi for første gang inviteret familien og så skal vi holde herhjemme. Min kæreste har en kaotisk familie og der har ingen traditioner været overhovedet. Så vi har valgt og viderefører traditionerne fra min familie .. 

Vi har ingen faste dage at gører tingene på, men første søndag i advent julehygger vi med bage jule kager, lave julekalender kranse osv . Så plejer vi og følge med i julekalendrene. Børnene får decembergave hver morgen i strømpen, det får vores datter også iår. Omkring D. 22-23 pynter børnene juletræ . Selve juleaften skal der kokkereres til den helt store guld medalje . Så spiser vi og derefter danser vi om juletræ og så er der gaver. Så får vi dessert og kaffe osv . I mellemtiden kommer julemanden forbi (i år og frem over så længe vores datter tror på ham) med en gave til børnene. Så spiller vi banko med gaver til . Ja og så hygger vi ellers bare 

Anmeld

6. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Arh vi har en del traditioner i vores familier/ familie! 

Første søndag i advent bliver der pyntet op i hele huset, klippe, klistre. Rigtig hygeligt!

I løbet af dec, laver kærsten marcipan, og thea og mig hjælper til, så godt vi ka. 

Ska min mor arbejde, holder vi juleaften hos hende i weekenden før jul. De år hun ik ska arbejde er vi sammen juleaften. Så holder vi også jul med kærestens far og kone i løbet af dec. Dem holder vi aldrig sammen med selve juleaften. Hvert 3 år holder vi med kærestens mor og mand. 

Ødet betyder at nogle år, holder vi juleaften 3 gange, hvilket er rigtig hyggeligt, for så bliver gaverne spredt lidt ud, så børnene ik bliver begravet i gaver juleaften, men rent faktisk har tid til at kigge på hva de har fået, og tid til at lege med det! + vi får set hele vores store familie.

D 25/12 er vi til julefrokkost i min store familie, hvor vi er mellem 30-40 mennesker. Vi har alle mad med, spiller fodbold, barsket og andre boldspil ( vi holder det på en skole ) vi leger frugtsalat, avisgok, og mange andre lege. Dejligt at få sig rørt, ovenpå alt jule maden!

D 26/12 er vi samlet hele kærstens familie, med en overflod af mad ( igen sammen skuds gilde ) vi er ca 30 mennesker, den dag, sidder vi ved bordet hele dagen, snakker, hygger og spiller kort! Vh stine

Anmeld

6. november 2012

Carl-Emil's mor

Team Putte skriver:

Selvfølgelig! Den her er super! Men der bliver mange af en enkelt portion så hvis du laver små honningkager så pas på med at lave en dobbelt portion! Så kommer du aldrig ud af køkkenet!

2 dl honning

1½ dl brun farin

150 gram smør

1 tsk stødt ingefær

2 tsk stødt kanel

½ tsk stødt nelliker

2 tsk natron

1 æg

550 gram hvedemel

Honning, smør og farin smeltes sammen i en gryde.

Krydderier og natron røres i (pas på det bruser op, så brug en rigeligt stor gryde)

Afkøl massen til den er lunken og rør æg og mel i.

Ælt dejen sammen og lad den hvile i køleskabet min. 24 timer.

Rul dejen ud i ca. ½-1 cm tykkelse og udstik kagerne.

Bages i 5-8 min midt i øvnen ved 200 grader (Laver du store honninghjerter skal bagetiden forlænges)

Pynt de afkølede kager med forskellige farver glasur.

Velbekommen

TAK

Anmeld

6. november 2012

Team Putte

Carl-Emil's mor skriver:

TAK

SÅ LIDT!

Anmeld

6. november 2012

M (:

henh01 skriver:

Vu pynter altid op d 1 dec eller første advent hvis denne falder før Denne dag laver vi risengrød i dynerne og hører julemusik for fuld skrue.

Derudover holder børnene og jeg altid en "pjækkedag" hvor jeg har dem hjemme en af gangen - denne dag bager vi på livet løs.

Vi er i tivoli og på min. 1 julemarked

Vi spiser æbleskiver og advents hygger

børnene får pakkekalender gaver hver morgen

drille nissen farver mælken, bytter rundt på tingene, gemmer gaverne, spilder cornflakes og spiser grød osv.

D. 23 er ren hygge med gløgg og æbleskiver hvor de der har lyst kommer forbi - her bytter vi gaver.

d. 24 laver vi konfekt, pynter juletræ, hører julemusik dagen lang, er i kirke og RÅ hygger.

Vi har rafle leg hvert år efter julegaverne, men i år vil vi prøve at rafle om gaverne under træet - dvs at den der får en 6'er må hente en gave til en anden omkring bordet. Det er en tradition i min kærestes familie og det er smadder hyggeligt, men nu må vi se om ungerne kan holde til spændingen

Det gør vi også i min familie - det er smadder hyggeligt (og trækker tiden lidt )..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.