Traditioner til jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
26 svar
0 synes godt om
5. november 2012

emschen09

Hej alle sammen.

Så nærmer den søde juletid sig, hvor vi skal hygge med familie m.v.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt omkring Jeres traditioner...
Både hvad angår gaver, spil, lege osv.

Det er første år vi skal holde jul "hjemme" hvor Emma er der.
Selvfølgelig har vi nogle ting vi "plejer" at gøre, men det kunne være lidt sjovt at høre hvad i andre laver - og måske blive inspireret..

Glæder mig til at få nogle svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

hannetheis

emschen09 skriver:

Hej alle sammen.

Selvfølgelig har vi nogle ting vi "plejer" at gøre, men det kunne være lidt sjovt at høre hvad i andre laver - og måske blive inspireret..

Vi plejer første weekend i dec at bage små kager. Den 14 køber vi juletræ og pynter det. Så klipper vi julepynt tager på juleudstilling.
Børnene får kalender gaver så dem skal der hyggede med hver dag.
Den 20 holder vi ferie og laver havregrynskugler.
Har altid købt julegaverne enden 1 dec så vi ikke skal stresse med det.

I år bliver lidt anderledes da vi skal flytte her den 24/11men vi skal nok nå at hygge.

Anmeld

5. november 2012

Team Putte

emschen09 skriver:

Hej alle sammen.

1. december laver vi juledekorationer med kalenderlys og spiser risengrød

Fast hvert år bages der julesmåkager, havregrynskugler og honninghjerter

Omkring en uge før jul hentes der juletræ som pyntes med lys (intet andet) og vi spiser ævleskiver og drikker varm kakao

D. 23. spiser vi altid risengrød sammen og sætter en portion til nissen. Resten laves til ris a la mande

D. 24. hygges der med gave fra nissen. Vi får hyggelig morgenmad. Der pyntes juletræ. Omkring kl 15 spiser vi æbleskiver og drikker varm kakao. Kl. 16 ser vi Disneys juleshow, og så står den på mad, juletræ og gaver som hos de fleste

Anmeld

5. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Herhjemme har Vi ikk så mange traditioner endnu..
Men fra da jeg boede hjemme (det hænger stadig ved, så Vi er derover og hjælpe og være med) så den 23. kommer juletræet ind og blir pyntet, imens julemusikken spiller
Når så Astrid er puttet efter hjemturen, begynder jeg at lave konfekt til næste dag. -Tror måske Astrid skal være med til det i år (og så skal det nok laves lidt før)

Den 24. sover Astrid til middag i mens min mor og jeg er til julegudstjeneste.
Og så spiser Vi normal mad fra ca 18.30/19.00 og tager det hele stille og roligt.. Når maden er spist og der er ryddet a, danses der om træet. Gaverne pakkes ikke op før efter kl 22, det altid skide sent, men så hyggeligt <3
Efter Astrid er kommet til, var det kun sidste år hun fik en gave imens Vi andre spiste, så hun kunne hygge sig lidt med den

Anmeld

5. november 2012

M (:

emschen09 skriver:

Hej alle sammen.

Vi mødes altid hele familien hos min mormor, sidste fredag før første søndag i advent/1. december og laver juledekorationer og adventskranse. Derudover spiser vi hjemmelavede æbleskiver.. MUMS!

Da jeg var barn have vi en "pakkekalender", hvor der morgen hængte lidt snolder fra nissen (:

I løbet af december bager vi vaniljekranse, triller havregrynskugler og laver konfekt.

Juleaften fik vi en fælles pakke om morgenen (ofte en film eller et spil), så ventetiden gik lidt hurtigere. Nogle år gik/går vi i kirke. 

Vi spiser som regel kl 19, og mens kirsebærsovsen varmer, vasker vi op.

Alle vælger én sang, som SKAL synges mens vi går rundt om juletræet.

Når pakkerne skal deles ud spiller vi terninger, og slår man en sekser må man vælge en gave til en af de andre. Så vidt muligt får alle lidt på skift, selvom vi skiftes til at vælge, hvis tur det er til at få.. (:

Anmeld

5. november 2012

janne1986

Sidste weekend i november pynter vi op til jul.

Midt i december tager vi træet ind og pynter det. 

Mer ved at prøve at indføre en tradition der hedder sig at dem der holder julen, der skal vi mødes d 23 og pynte træ og hygge, spise æbleskiver osv... 

Ellers har vi ikke så mange traditioner... Vi hygger os og tager tingene som de kommer  

Anmeld

5. november 2012

M (:

janne1986 skriver:

Sidste weekend i november pynter vi op til jul.

Midt i december tager vi træet ind og pynter det. 

Mer ved at prøve at indføre en tradition der hedder sig at dem der holder julen, der skal vi mødes d 23 og pynte træ og hygge, spise æbleskiver osv... 

Ellers har vi ikke så mange traditioner... Vi hygger os og tager tingene som de kommer  

Det lyder som en god idé, men herhjemme, ville vi nok lave den omvendt, således at man mødes d. 23 med den del af familien man IKKE skal holde jul med - dvs. hvert andet år min familie, og hver andet år svigerfamilien.. (:

Anmeld

5. november 2012

wamse

Har ingen traditioner what so ever...... arhh det skulle da så lige være, at holde jul d. 24 dec.

Thats that tror jeg

Anmeld

5. november 2012

LBK

emschen09 skriver:

Hej alle sammen.

Vi har ikke nogle konkrete traditioner endnu. Min datter bliver to år til december. Men jeg har da tænkt over nogle ting.

Jeg vil gøre det til en tradition at mine børn (venter nummer to til februar) selv laver et kalenderlys til stuen, inden december måned.

Derudover får vores datter pakkekalendergaver, og ingen adventsgaver. 

Juleaften har vi selvfølgelig mange traditioner. Vi mødes altid til eftermiddag til gløgg og æbleskiver, og en lang gå-tur mens julemaden stadig er i ovnen.

Under maden har vi en lys-leg igang. Alle (børn og voksne) får et lille juletræslys i en stage og alle lys tændes samtidig. Den hvis lys går sidst ud vinder en gave. Det får børnen til at være mere interesserede i at blive ved borden og holde øje med deres lys.

I min mands familie danser man nu det jul igen, mellem juletræs-dans og gaver. skide hyggeligt men HÅRDT 

Anmeld

5. november 2012

Carl-Emil's mor

Team Putte skriver:

1. december laver vi juledekorationer med kalenderlys og spiser risengrød

Fast hvert år bages der julesmåkager, havregrynskugler og honninghjerter

Omkring en uge før jul hentes der juletræ som pyntes med lys (intet andet) og vi spiser ævleskiver og drikker varm kakao

D. 23. spiser vi altid risengrød sammen og sætter en portion til nissen. Resten laves til ris a la mande

D. 24. hygges der med gave fra nissen. Vi får hyggelig morgenmad. Der pyntes juletræ. Omkring kl 15 spiser vi æbleskiver og drikker varm kakao. Kl. 16 ser vi Disneys juleshow, og så står den på mad, juletræ og gaver som hos de fleste

ååååh må jeg ikke få din honingkage opskrift??? Jeg søger efter den helt rigtige som ikke er for tør nemlig

og super traditioner - de lyder meget som dem vi har herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.