Astma/astmatisk bronkitis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

Princesspigen

Frøken J. skriver:

Nu gider jeg ikke mere, jeg hiver fat i lægen i morgen for 30.000 tusinde gang i morgen! Rose har hostet i evigheder, det holder aldrig op, heller ikke selvom hun ikke er det mindste forkølet eller noget der lignede. For et par uger siden fik vi udleveret Airomir på maske, lægen sagde hun ikke var sikker på det var andet end bare alm. hoste, men vi skulle prøve at give et pust i masken forebyggende morgen og aften. Jeg synes ikke det hjælper, og jeg synes hendes hoste er blevet værre! I øjeblikket er vi inde i en periode, hvor det er super slemt. Hun hoster meget i løbet af dagen, det er særlig slemt når hun anstrenger sig og når hun skal sove. Det er sådan en en dyb hoste, let pibende, og hendes vejrtrækning lyder gerne som om, at hun burde rømme sig, hvis i kender lyden? Hun har 2 gange i løbet af den sidste uge hostet så voldsomt, at hun har kastet op af det.

Men jeg er bare i tvivl om det kan være astmatisk bronkitis, når det ikke er i forbindelse med forkølelse men hele tiden? Kan det så være decideret astma, eller er det usansynligt? Ingen i min familie har det, jeg ved ikke med Lars, han er jo adopteret.

Jeg bliver bare overbevist om, at det må være mere "alvorligt" end som så, for så var jeg også inde og læse på astma-allergi danmark, som skriver, at et typisk tegn også er dårlig appetit, og ja. Rose spiser jo stadig ikke en skid, og når jeg tænker tilbage passer det med det startede samme tid som hosten, og det har stået på i nok 2-3 måneder nu.

Jeg vil gerne høre jeres tanker og evt. fra andre med erfaringer med enten AB eller astma.

jeg har hele mit liv levet med astmatisk bronkitis, og min første tanke er egentlig at det lyder som om det måske kunne være vejret der påvirker ?

altså det lyder som om jo dårliger vejret er blevet jo værre er hendes hoste ?

hvis det er tilfældet så kan det godt være noget enten astma eller bronkitis vil jeg sige.. især hvis der virkelig ikke er anden grund til hun ellers hoster..

hvis lægen ikke vil teste for det så overvej evt at få en anden læge til at undersøge hende  held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

bøllen

Nu tænker jeg at 2 pust er ikke meget i løbet af en dag .

ariomir er anfalds medicin og kan gives optil 6 gange i døgnet .

ville helt sikkert kontakte lægen igen .

her er mindste manden meget plaget af ab , og hoster konstant. Det er meget vejr bestemt og vi går desværre det værste periode i møde . Her kan han også kaste op pga af hoste og spiser i perioder som en syg fugl .

han har fået stillet diagnosen ab , og lyder meget som hos jer . Dog tænker jeg at dosis er alt for lille og forebyggende kan være nødvendigt

Anmeld

5. november 2012

jeanett 26

JEg har 4 børn med astmatisk bronktisk hvor de får maske, 2 af dem får desuden piller får det.
Bare lige så du ved Det den blå aromir er til anfald og en der hedder flexitide er til at forbygge.
Og er det slemt får vores et pust af flexitide om morgen og aften den virker i 12timer og den blå aromir hver 3 time ca. Må de få 6-8gange i døgnet.
Men forbygg

Anmeld

5. november 2012

jeanett 26

Men forbygger man ikke bliver det svære at komme over
Vores er altså heller ikke forkølet når de hoster.
Oversagen til de begynder have problem igen kan være.
Vejret har masser at sige, pelsdyr eller hår, støv, røg, mad os, fugt, tør man tøj inden.

Anmeld

5. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Da frederic var 9 mdr, started han også på den anfalds medicin udl af egen læge og den havde bare NUL og niks virkning her... Og da han valgte at tabe sig over 1 kg på få dage- lige efter hans 1 års us, kunne egen læge godt se at det var mere end hun kunne magte selv...

Vi blev henvist til børne amb og har verdens bedste børne astma/allergi læge... Han er 4 år idag og går der stadig..

Han får forebyggende året rundt og bliver sat op til eftetår så han der får 2 pust morgen og aften. Han kan slet ikke undvære den forebyggende.

Så bank i bordet og bliv henvist... En alm praktiserende læge har læst i 3 år til alm medicin, hvor en børnelæge tager 3 år kun med børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.