Nu gider jeg ikke mere, jeg hiver fat i lægen i morgen for 30.000 tusinde gang i morgen! Rose har hostet i evigheder, det holder aldrig op, heller ikke selvom hun ikke er det mindste forkølet eller noget der lignede. For et par uger siden fik vi udleveret Airomir på maske, lægen sagde hun ikke var sikker på det var andet end bare alm. hoste, men vi skulle prøve at give et pust i masken forebyggende morgen og aften. Jeg synes ikke det hjælper, og jeg synes hendes hoste er blevet værre! I øjeblikket er vi inde i en periode, hvor det er super slemt. Hun hoster meget i løbet af dagen, det er særlig slemt når hun anstrenger sig og når hun skal sove. Det er sådan en en dyb hoste, let pibende, og hendes vejrtrækning lyder gerne som om, at hun burde rømme sig, hvis i kender lyden? Hun har 2 gange i løbet af den sidste uge hostet så voldsomt, at hun har kastet op af det.
Men jeg er bare i tvivl om det kan være astmatisk bronkitis, når det ikke er i forbindelse med forkølelse men hele tiden? Kan det så være decideret astma, eller er det usansynligt? Ingen i min familie har det, jeg ved ikke med Lars, han er jo adopteret.
Jeg bliver bare overbevist om, at det må være mere "alvorligt" end som så, for så var jeg også inde og læse på astma-allergi danmark, som skriver, at et typisk tegn også er dårlig appetit, og ja. Rose spiser jo stadig ikke en skid, og når jeg tænker tilbage passer det med det startede samme tid som hosten, og det har stået på i nok 2-3 måneder nu.
Jeg vil gerne høre jeres tanker og evt. fra andre med erfaringer med enten AB eller astma.
Anmeld