Spørgsmål til pædagogerne herinde ( og I andre )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Tip!

Jeg var i min 1 praktik i en børnehave..

Når ungerne spiste formiddagsmad, kl 9 I KØKKENET var vi også samlet os pædagoger I KØKKENET.

Vi snakkede om hvad dagen skulle bruges på, information som vi alle skulle have. 

Hvis det er fortrolige oplysninger som børnene ikke skulle høre, jamen så blev det ikke råbt ud over det hele, men vi var i samme rum som ungerne, bare lige i hjørnet af det..

Nogen pædagoger sad mellem børnene, og spiste sammen med dem...

Til vores middags pause delte vi os op. Dem der var mødt tidligt gik først til pause, dem der skulle lukke/sent fri til sidst. Det fungere rigtig godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Jeg var i min 1 praktik i en børnehave..

Når ungerne spiste formiddagsmad, kl 9 I KØKKENET var vi også samlet os pædagoger I KØKKENET.

Vi snakkede om hvad dagen skulle bruges på, information som vi alle skulle have. 

Hvis det er fortrolige oplysninger som børnene ikke skulle høre, jamen så blev det ikke råbt ud over det hele, men vi var i samme rum som ungerne, bare lige i hjørnet af det..

Nogen pædagoger sad mellem børnene, og spiste sammen med dem...

Til vores middags pause delte vi os op. Dem der var mødt tidligt gik først til pause, dem der skulle lukke/sent fri til sidst. Det fungere rigtig godt

Det er også i mine øjen helt ok. For I var jo sammen med børnene . Det ser jeg intet galt i.

Anmeld

2. november 2012

Tip!

Anonym skriver:

Det er også i mine øjen helt ok. For I var jo sammen med børnene . Det ser jeg intet galt i.

Men børnene må jo gerne (et par stykker af gangen) være ude på legepladsen uden en voksen.. Vi kigger ud til dem ofte.. Men sjovt nok, så var det ikke fordi de lavede ballade, nej de hjalp hinanden, fandt på nye sjove lege, dannede nye legerelationer fordi det ikke altid lige var den bedste kammerat der var med ude..

Ikke at jeg lovligegøre deres 15 minutters kaffepause, men pædagogerne ER jo I huset.. Ligesom de er indenfor, når fem af dem er på legepladsen?

Det er underligt at de må det fra ledelsens side.. Bestemt ikke gået hvis jeg arbejdede der

Anmeld

2. november 2012

blomst84

Det lyder godt nok underligt.... der må vœre en der holder øje med børnene.. lederen, en vikar, souschef osv.... Eller hvis der hvor de planlœgger er i forlœngelse af stuen hvor børnene opholder sig... Hvis det forholder sig sådan at børnene er alene mens de voksne er til møde, syntes jeg du skal kontakte den pœdagogiske konsulent og fortœlle det, for det er jo ikke forsvarligt... 

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

OPDATERING :

jeg har hentet trolden og valgte at spørge ind til mødet . Men heldigvis forholder det sig sådan , at de i vores børnehave sidder på stuen og holder mødet .

så kan jeg slappe af igen . Tak for svar 

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Men børnene må jo gerne (et par stykker af gangen) være ude på legepladsen uden en voksen.. Vi kigger ud til dem ofte.. Men sjovt nok, så var det ikke fordi de lavede ballade, nej de hjalp hinanden, fandt på nye sjove lege, dannede nye legerelationer fordi det ikke altid lige var den bedste kammerat der var med ude..

Ikke at jeg lovligegøre deres 15 minutters kaffepause, men pædagogerne ER jo I huset.. Ligesom de er indenfor, når fem af dem er på legepladsen?

Det er underligt at de må det fra ledelsens side.. Bestemt ikke gået hvis jeg arbejdede der

Ja det er korrekt. Har selv arbejdet i børnehave i 3 år

og der måtte være 6 ude alene dog kun de store dvs kommende skolebørn.

men i mine øjne er det bare ikke nok de er i huset. 15 min uden opsyn er meget. Og der er jo mange børn i børnehaven.

men heldigvis holder de mødet på stuen. Har lige spurgt derover.

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

blomst84 skriver:

Det lyder godt nok underligt.... der må vœre en der holder øje med børnene.. lederen, en vikar, souschef osv.... Eller hvis der hvor de planlœgger er i forlœngelse af stuen hvor børnene opholder sig... Hvis det forholder sig sådan at børnene er alene mens de voksne er til møde, syntes jeg du skal kontakte den pœdagogiske konsulent og fortœlle det, for det er jo ikke forsvarligt... 

Har lige hentet trolden, og heldigvis holde de mødet på stuen

men i den anden børnehave går ALLE fra i de 15 min. Mødet foregik i køkkenet som ligger midt i huset ( rum for sig )

med stuerne i hver sin ende, og de kan på ingen måde se børnene fra køkkenet.

så der sker men heldigvis ikke i vores

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.