Spørgsmål til pædagogerne herinde ( og I andre )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Dustmuz

morethanperfect skriver:

Arr . Er du nu helt sikker på det ??
Medhjælperne er vel ikke med til møderne , de har vel intet og gøre der ?? 

Men hvis det foregår sådan er det ulovligt .. Det kan du melde .. 

nu spørger jeg bare.. i henhold til hvilken lov er det ulovligt??

mon ikke kommunen ville vide, hvis de brød loven SÅ åbenlyst??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg tror jeg ville forsøge at foreslå om ikke de kan skiftes på stuerne, sådan der er pædagoger til at holde øje med børnen, for det andet synes jeg faktisk er uforsvarligt!

Jeg håber l kan finde en bedre løsning! Der må være andre forældre, der ikke er tilfredse med den ordning!

Nu er det kun 2 dagen vi er der idag, så har svært ved at begynde at lave om på deres dagligdag

men har da overvejet at spørge idag om de GÅR fra alle sammen. Og forlader stuen. Da jeg ikke er 100 %  de gør det i den her børnehave. Da jeg kun spurgte til det i den anden.

jeg finder det ganske uforsvarligt, og kan ikke se det er nødvendigt. Forstår ikke hvorfor de ikke kan gå fra 1 mand eller snakke sammen uden et møde. 

Anmeld

2. november 2012

Miss Church

morethanperfect skriver:

Arr . Er du nu helt sikker på det ??
Medhjælperne er vel ikke med til møderne , de har vel intet og gøre der ?? 

Men hvis det foregår sådan er det ulovligt .. Det kan du melde .. 

Jeg var med til alle møderne, da jeg var medhjælper. Det er også relevant for medhjælpere at være med - selvfølgelig alt efter hvilket møde det er. 

Dog havde vi pædagoger fra andre dele af institutionen, som passede børnene imens. Jeg kan heller ikke helt forstå hvis der slet ikke er nogle voksne tilstede 

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Jeg var med til alle møderne, da jeg var medhjælper. Det er også relevant for medhjælpere at være med - selvfølgelig alt efter hvilket møde det er. 

Dog havde vi pædagoger fra andre dele af institutionen, som passede børnene imens. Jeg kan heller ikke helt forstå hvis der slet ikke er nogle voksne tilstede 

I den børnehave jeg har arbejdet i som medhjælper var jeg med til stuemøderne og personalemøde ( om aftnen )

derudover holdte pædogerne møder kun dem for at planlægge.

pauser holdte vi på skift men kun dem der havde morgen vagterne som havde formiddags pause.

jeg finder det heller ikke rigtig , men det er nu sådan det foregår ( ihvertilfald i den anden børnehave ) ved det 100% da jeg spurgte ind til dette. Og valgte fra af samme årsag.

nu læser jeg så de også holder møde i denne men ved dog ikke om de også går fra

Anmeld

2. november 2012

helle85

Anonym skriver:

Er lige anno i denne tråd .

Har et barn som lige er starte i børnehave, og kan læse i de papirer  vi har fået at kl 9 går alle til pause / møde. Dvs ingen voksne på stuerne, hvilket jeg ikke forstår er ok.

har selv arbejdet i børnehave, og pauserne blev holdt på skift, så der altid var opsyn med børnene.

er jeg den eneste der finder det mærkeligt at her er de alene i 15 min ( og nej mit barn er ikke under konstant overvågning hjemme, men ser lidt anderledes når der er i insititution )

jeg tror jeg havde fundet et sted at klage eller finde en anden børnehave da der kan ske rigtig meget på 15 min.

jeg har været pædagog medhjælper og der var der stue møde hver torsdag så stuerne skiftes også blev tingene planlagt de 3 uger frem. og der holdes også pauser på skift så børnene ikke er alene

Anmeld

2. november 2012

morethanperfect

Miss Church skriver:

Nå okay . Men da jeg var i praktik i børnehaven der var de ikke med 

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

jeg tror jeg havde fundet et sted at klage eller finde en anden børnehave da der kan ske rigtig meget på 15 min.

jeg har været pædagog medhjælper og der var der stue møde hver torsdag så stuerne skiftes også blev tingene planlagt de 3 uger frem. og der holdes også pauser på skift så børnene ikke er alene

Men der er ikke andre muligheder, vi har 2 børnehaver i vores by.

og begge praktisere denne måde. Dog ved jeg 100 % at i den anden går ALLE mand fra I køkkenet.

i vores holder de møde, alle mand ( står i papirerne ) men ved ikke helt om de sidder på stuen. Dog kunne jeg se der var dækket op i personale rummet idag, da den ene gog havde fødselsdag.

har selv været i børnehave i 3 år. Og der havde vi stuemøde 1 gang om ugen ( hvis der var behov ikke altid ) dette foregik på skift.

ligesom pauserne. Børnene var ALDRIG uden opsyn

Anmeld

2. november 2012

Miss Church

morethanperfect skriver:

Nå okay . Men da jeg var i praktik i børnehaven der var de ikke med 

Nårh.. Det er nok forskelligt fra sted til sted så 

Anmeld

2. november 2012

Lunae

Anonym skriver:

Er lige anno i denne tråd .

Har et barn som lige er starte i børnehave, og kan læse i de papirer  vi har fået at kl 9 går alle til pause / møde. Dvs ingen voksne på stuerne, hvilket jeg ikke forstår er ok.

har selv arbejdet i børnehave, og pauserne blev holdt på skift, så der altid var opsyn med børnene.

er jeg den eneste der finder det mærkeligt at her er de alene i 15 min ( og nej mit barn er ikke under konstant overvågning hjemme, men ser lidt anderledes når der er i insititution )

Det lyder mærkeligt! Er det hver dag? Måske de har vikarer inde og dække så!

Jeg håber virkelig at du har misforstået brevet, for det kan simpelthen ikke være rigtigt! Det må de ikke!

Anmeld

2. november 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Det lyder mærkeligt! Er det hver dag? Måske de har vikarer inde og dække så!

Jeg håber virkelig at du har misforstået brevet, for det kan simpelthen ikke være rigtigt! Det må de ikke!

Ja det er HVER dag 

det står under beskrivelsen af dagligdagen.

ca kl 9 holder personalet et kvaters morgenmøde, hvor de også drikker en kop kaffe. Mødet bruges primært til planlægning af dagen.

og nej jeg TROR ikke de har vikar inde hver dag det kvater.

dog ved jeg ikke om de i vores går fra eller sidder stuen. Men ved i den anden børnehave ( vi har 2 i vores by ) der går ALLE  mand fra i køkkenet. ( spurgt e nemlig da vi var på besøg ) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.