Er så bange for overstimulering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.140 visninger
25 svar
6 synes godt om
1. november 2012

**Ønskebabyen

Pyhh, tiden kan ikke gå hurtigt nok indtil imorgen, hvor jeg skal op på klinikken til ÆO.

Jeg føler mig virkelig virkelig oppustet, og har ikke kun ondt i underlivet, men også øverst i maven. Min første tanke er at det er fordi jeg har spændt alt for meget i maven idag, på jobbet, og det er derfor jeg har fået ondt. Men jeg synes også jeg har en lille form for kvalme/halsbrænd.

Puha, alle de spekulationer..

Nogle der har prøvet overstimulation efter ÆU??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

**Ønskebabyen

1. november 2012

Neki

**Ønskebabyen skriver:

Pyhh, tiden kan ikke gå hurtigt nok indtil imorgen, hvor jeg skal op på klinikken til ÆO.

Jeg føler mig virkelig virkelig oppustet, og har ikke kun ondt i underlivet, men også øverst i maven. Min første tanke er at det er fordi jeg har spændt alt for meget i maven idag, på jobbet, og det er derfor jeg har fået ondt. Men jeg synes også jeg har en lille form for kvalme/halsbrænd.

Ja, det har jeg - desværre! Du er ikke i tvivl hvis det er en overstimulering, det gør SÅ ondt!

Det er helt normalt at have ondt i maven, både i underlivet og længere oppe efter en ægudtagning. Det er også normalt at være ret hævet og oppustet i maven efterfølgende. Du skal dog reagere, hvis du begynder at tage på meget hurtigt i væske.

En anden MEGET ubehagelig ting det kan medføre at have haft mange follikler er, at æggestokkene kan blive så tunge at de kan dreje sig om sig selv, og derved lukke af for blodtilførslen. Det gør også så ondt at du ikke er i tvivl om at det kræver indlæggelse med det samme.

Jeg synes bare du skal passe på dig selv og slappe lidt ekstra af, for kroppen kan godt have brug for ekstra hvile efter en ÆU.

Held og lykke.. Håber i snart får jeres ønske om en baby opfyldt

Anmeld

1. november 2012

**Ønskebabyen

Neki skriver:

Ja, det har jeg - desværre! Du er ikke i tvivl hvis det er en overstimulering, det gør SÅ ondt!

Det er helt normalt at have ondt i maven, både i underlivet og længere oppe efter en ægudtagning. Det er også normalt at være ret hævet og oppustet i maven efterfølgende. Du skal dog reagere, hvis du begynder at tage på meget hurtigt i væske.

En anden MEGET ubehagelig ting det kan medføre at have haft mange follikler er, at æggestokkene kan blive så tunge at de kan dreje sig om sig selv, og derved lukke af for blodtilførslen. Det gør også så ondt at du ikke er i tvivl om at det kræver indlæggelse med det samme.

Jeg synes bare du skal passe på dig selv og slappe lidt ekstra af, for kroppen kan godt have brug for ekstra hvile efter en ÆU.

Held og lykke.. Håber i snart får jeres ønske om en baby opfyldt

Tusind tak for svar.. Udefra det du skriver, så tror jeg også bare det er helt almindelige smerter efter ÆU. Jeg trøster mig med at jeg skal på klinikken imorgen til ÆO, og mon ikke de reagerer hvis der skal reageres på noget.. ;-)

btw så fik jeg 13 æg taget ud.

Og tusind tak endnu engang. Jeg håber sådan det lykkedes os..

Anmeld

1. november 2012

Neki

**Ønskebabyen skriver:

Tusind tak for svar.. Udefra det du skriver, så tror jeg også bare det er helt almindelige smerter efter ÆU. Jeg trøster mig med at jeg skal på klinikken imorgen til ÆO, og mon ikke de reagerer hvis der skal reageres på noget.. ;-)

btw så fik jeg 13 æg taget ud.

Og tusind tak endnu engang. Jeg håber sådan det lykkedes os..

Bare det at du har kunne gå på arbejde i dag er et godt tegn, det har jeg ikke kunne nogle af gangene efter ÆU, men jeg fik også taget 24 æg ud! Så jeg er næsten sikker på det bare er "normale" smerter efter du har fået taget æg ud du mærker.

Jeg er sikker på, at de nok skal reagere imorgen hvis der skal gøres noget

Har i været gennem iui før ivf, eller er i gået direkte?

Det skal nok lykkes for jer.. Bare hold modet oppe selvom det kan være svært nogle gange!

Anmeld

2. november 2012

**Ønskebabyen

Neki skriver:

Bare det at du har kunne gå på arbejde i dag er et godt tegn, det har jeg ikke kunne nogle af gangene efter ÆU, men jeg fik også taget 24 æg ud! Så jeg er næsten sikker på det bare er "normale" smerter efter du har fået taget æg ud du mærker.

Jeg er sikker på, at de nok skal reagere imorgen hvis der skal gøres noget

Har i været gennem iui før ivf, eller er i gået direkte?

Det skal nok lykkes for jer.. Bare hold modet oppe selvom det kan være svært nogle gange!

I går aftes begyndte smerterne desværre at blive lidt værre og også her til morgen Men jeg kan bare slet heller ikke slappe ordentligt af i min mave. Det er ret frustrerende!

Vi er gået direkte til ICSI

Anmeld

2. november 2012

Neki

**Ønskebabyen skriver:

I går aftes begyndte smerterne desværre at blive lidt værre og også her til morgen Men jeg kan bare slet heller ikke slappe ordentligt af i min mave. Det er ret frustrerende!

Vi er gået direkte til ICSI

Øv.. Sikke noget møg! Skal du til ÆO i dag? For så synes jeg du skal snakke med dem om det på klinikken. Hvor er I i behandling henne?

Rigtig god bedring!

Anmeld

2. november 2012

Wimmie

**Ønskebabyen skriver:

Jeg blev meget overstimuleret og havde så ondt at jeg næsten ikke kunne gå i dagene omkring ÆU og ÆO. De spurgte til ÆO om vi skulle opgive og vente fordi jeg godt kunne blive mere syg af at få sat ægget op, men da det ikke havde nogen indflydelse på selve chancen for graviditet ville jeg fortsætte (nu var vi kommet så langt).
Jeg havde rigtig megen væske i bughulen og havde taget 5 kg på på én uge

Intet under at jeg allerede så gravid ud dér.

Men efter nogle dage gjorde det mindre ondt, og jeg gik i 10-12 dage derefter og var øm men det var ikke slemt.

Og jeg blev gravid, så det endte jo godt og var smerterne værd 

Anmeld

2. november 2012

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Var ikke lige på i går, så derfor det lidt sene svar! Jeg har også været sindsygt oppuset efter æu og det trykker bare på alt i maveregionen!

Jeg blev ikke overstimuleret, men hvis du er usikker, så spørg på klinikken i dag om deres holdning til, om du kan være blevet overstimuleret og bed om at få information med hjem om hvad du skal være opmærksom på

Rigtig meget held og lykke i dag, jeg håber det går nemt og hurtigt

Anmeld

2. november 2012

**Ønskebabyen

Wimmie skriver:

Jeg blev meget overstimuleret og havde så ondt at jeg næsten ikke kunne gå i dagene omkring ÆU og ÆO. De spurgte til ÆO om vi skulle opgive og vente fordi jeg godt kunne blive mere syg af at få sat ægget op, men da det ikke havde nogen indflydelse på selve chancen for graviditet ville jeg fortsætte (nu var vi kommet så langt).
Jeg havde rigtig megen væske i bughulen og havde taget 5 kg på på én uge

Intet under at jeg allerede så gravid ud dér.

Men efter nogle dage gjorde det mindre ondt, og jeg gik i 10-12 dage derefter og var øm men det var ikke slemt.

Og jeg blev gravid, så det endte jo godt og var smerterne værd 

Jeg håber bare på det er smerterne efter ÆU

Nu har jeg købt mig en masse æblejuice, som jeg har læst er godt hvis man er/er ved at blive overstimuleret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.