Skal man starte tidligere med at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg var 17 da jeg testede positiv, og er super glad for det. Jeg fortryder ingenting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Maiken Løth

Altså folk synes sikkert jeg er meget ung og alt for ung, men jeg er 16 (bliver 17 om 1 måned ca) og jeg er gravid.
- jeg glæder mig som sindsyg og er fuldstændig klar til rollen, jeg har lige taget grundførløbet som pædagogiskassistent.  jeg håber at det hele kommer til at gå godt for mig :-)

Anmeld

3. november 2012

MortilCilas

Chel1992 skriver:

Vi sidder og har en god disskution i geografi med hensyn til fødsels og dødsrateren i Danmark. Vi føder simpelthen for få børn :p

Det vi er nået frem til er at hvis der skulle komme fremgang så skulle alle kvinder føde deres første barn inden de fyldte 25 og skulle gerne have et par stykker, så ville det måske gå den rigtige vej..

Men det er jo rigtig svært for unge at få børn i dagens Danmark fordi alle fordomme er der og alle siger man skal have en uddannelse inden man får børn.. Så der er nok mange der slet ikke tænker på at få børn før de runder de 30 år.

Men hvad tænker i? Tror i det ville være godt for samfundet? De brokker sig jo over der er for få unge i forhold til ældre på pension når man snakker om arbejdsmarkedet. Skulle der være mere hjælp til hvis folk skulle tage valget og stå med barn og uddannelse? Eller er det helt hul i hovedet i vores samfund at unge kvinder skal have børn?

Jeg selv er 20 og krydser fingre for at være gravid inden jeg runder de 21 næste efterår

Jeg har stemt 18-20 år. Men nu planlagde eksen og jeg ikke at få barn, da han kom uventet. Men jeg har altid, siden jeg var 12-13 år ville være ung mor. Og jeg blev mor som 19 årig! Jeg vil gerne have nr.2 inden jeg er 25 år men det tvivler jeg nu lidt på når at ske

Anmeld

3. november 2012

isabellasmor

Jeg var 16 ( næsten 17) da jeg testede positiv, planlagt. Og.. Jeg tror der er mange unge i min alder derude der sagtens kunne klare rollen, og som , ligesom jeg selv, klare rollen. Selvfølgelig er der også dem som ikke er dér mentalt og fysisk, men tror nu de fleste ville vokse med rollen og ende ud som gode velfungerende forældre. Jeg synes 30 år er gammelt for sit første barn, men har man ikke fundet manden, eller er man bare ikke der i sit liv, så er det jo forståeligt. 

Jeg tror ikke at det ville være dårligt for vores samfund hvis gennemsnittet var yngre når man stiftede familie ... Jeg er selv enormt glad for at jeg bliver ung med mine børn.. Og jeg tager en uddannelse EFTER jeg har stiftet familie, som min mor også gjorde, og det har jeg det godt med. (som sagt, der var fuldt planlagt) .... 

Anmeld

3. november 2012

Gardenia

Chel1992 skriver:

Vi sidder og har en god disskution i geografi med hensyn til fødsels og dødsrateren i Danmark. Vi føder simpelthen for få børn :p

Det vi er nået frem til er at hvis der skulle komme fremgang så skulle alle kvinder føde deres første barn inden de fyldte 25 og skulle gerne have et par stykker, så ville det måske gå den rigtige vej..

Men det er jo rigtig svært for unge at få børn i dagens Danmark fordi alle fordomme er der og alle siger man skal have en uddannelse inden man får børn.. Så der er nok mange der slet ikke tænker på at få børn før de runder de 30 år.

Men hvad tænker i? Tror i det ville være godt for samfundet? De brokker sig jo over der er for få unge i forhold til ældre på pension når man snakker om arbejdsmarkedet. Skulle der være mere hjælp til hvis folk skulle tage valget og stå med barn og uddannelse? Eller er det helt hul i hovedet i vores samfund at unge kvinder skal have børn?

Jeg selv er 20 og krydser fingre for at være gravid inden jeg runder de 21 næste efterår

Her havde vi ikke rigtigt planlagt de unger dér, men da jeg stod med den positive test i hånden og vi havde kendt hinanden i næsten 10 år følte vi ikke vi kunne tillade os at takke nej. At det så viste sig jeg var meget langt henne i min graviditet og det så var en praktisk umulighed uanset hvad, er bare skæbnen. Bliver vi gravide idag, trods p-piller igen, bliver det også valgt til. Jeg var 30 da vi fik drengen og min kæreste var 32.

Måske det er sundt fra et samfundssynspunkt, men på det rent personlige plan er jeg lykkelig for jeg først fik min søn så sent. Jeg er idag en hel kvinde, jeg har været ude og rejse, jeg har prøvet karriereræset af, jeg har været rundt omkring og oplevet dit og dat og jeg føler nu jeg kan give min dreng et fuldt billede af livet.

Det tror jeg bare ikke på man er som 20 årig, 2 år efter man er blevet myndig har man simpelthen ikke lavet nok lort for en selv, til man kan kalde sig selv for moden og voksen.

Beviset finder jeg i mine mindre søskendes veninder, der møder en fyr, begynder projekt baby 6 måneder efter og højest 1½ år efter fødsel er mor og far gået fra hinanden - som regel med stor drama. Har man været sammen i mange år er den sandynlighed bare dét mindre, herhjemme kender jeg ham ud og ind og jeg ved ligesom hvad jeg har med at gøre..

Anmeld

6. november 2012

Ciss

Jeg har fået børn sent (i 30'erne) - men jeg måtte jo lige møde min mand først.

I dag skulle jeg virkelig ønske, at jeg var begyndt med at få børn tidligere. Nu har vi to og der kommer næppe flere - men jeg skulle virkelig gerne have haft tiden med mig til muligvis at udvide familien med en eller to mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.