Skal man starte tidligere med at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

L&V

Chel1992 skriver:

Vi sidder og har en god disskution i geografi med hensyn til fødsels og dødsrateren i Danmark. Vi føder simpelthen for få børn :p

Det vi er nået frem til er at hvis der skulle komme fremgang så skulle alle kvinder føde deres første barn inden de fyldte 25 og skulle gerne have et par stykker, så ville det måske gå den rigtige vej..

Men det er jo rigtig svært for unge at få børn i dagens Danmark fordi alle fordomme er der og alle siger man skal have en uddannelse inden man får børn.. Så der er nok mange der slet ikke tænker på at få børn før de runder de 30 år.

Men hvad tænker i? Tror i det ville være godt for samfundet? De brokker sig jo over der er for få unge i forhold til ældre på pension når man snakker om arbejdsmarkedet. Skulle der være mere hjælp til hvis folk skulle tage valget og stå med barn og uddannelse? Eller er det helt hul i hovedet i vores samfund at unge kvinder skal have børn?

Jeg selv er 20 og krydser fingre for at være gravid inden jeg runder de 21 næste efterår

Synes da bestemt alderen for første gangs mødre er høj men den kan os hurtig blive for lav... Der skal være balance i tingene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Tip!

Jeg var 21 da jeg blev gravid og 22 da jeg fødte min søn. 

Man kan være for ung, for gammel, for doven, for voksen.. Ja hvad ved jeg.. Men så længe man har ambitionerne for at gennemføre en uddannelse selvom man har fået børn og komme er langt stykke i ens karriere, så kan jeg ikke se en forhindring i at have et barn.. 

Anmeld

2. november 2012

Frk. Himmelblå

Man kan da SAGTENS nå at få en uddannelse, inden man er 25...

Folk bør være ansvarlige og i stand til at forsørge sig selv, før de får børn. 

Jeg vil mene, at et sted mellem 25-30 år er et godt tidspunkt at blive forældre til første barn. Men der vil selvfølgelig være en del, hvor det ikke vil være god timing. Og så må det jo blive senere...

Anmeld

2. november 2012

FogL

Jeg er enig - lav nogle unger
Jeg gider ikke lige diskutere, men spændende debat.

Anmeld

2. november 2012

Kamilla-m

Mangler en svar mulighed, jeg var 16 da jeg blev gravid.

Og jeg var 21 da jeg fik nr. tre.

Jeg ser ikke mig selv som ung mor længere.

Anmeld

2. november 2012

dorthemus

Jeg blev 39 år seks dage efter fødslen af min datter. Jeg ville gerne have været yngre, men sådan blev det ikke

Anmeld

2. november 2012

jydeinden

SussieThyssen skriver:

Wau...jeg fik godt nok sat en masse flueben der 

Jeg var gravid med den første da jeg var 18, og så har jeg ellers forsøgt og været gravid nonstop stort set indtil jeg blev 42. Dvs vi blev nu ved med at prøve efter de 42, men, der gad min krop ikke mere, så der har ikke været bid siden.
Jeg havde dog en pause fra jeg var 22, da jeg fik min ældste datter og til jeg var 28, men så har den ellers kørt derudaf siden.

Jeg synes dog ikke man skal få børn, uanset alder, hvis man ikke er parat til det, bare fordi statestikkerne siger dit eller dat, men kun få børn ud fra, at man er parat til at få dem. Og parat betyder, at man ikke kun er mentalt parat men så sandeligt også økonomisk og tidsmæssigt.
Tingene var anderledes i slutningen af '70-erne, da jeg var 18 og blev gravid første gang.
Min daværende mand og jeg havde helt andre grundlag for børn dengang.
Jeg gik godt nok stadig i skole - på HF, men var tæt på at blive færdig, min mand havde et godt fast job, man kunne stadig klare sig på en eller halvanden indkomst...godt endda. Det var let at få job og bolig.
Det er egentligt sjovt at kigge tilbage på.
Vi havde en stor 4-værelses lejlighed på 140 m2 til 675 kr om måneden 
Og vi havde bil. Vi havde endda råd til ferie hvert år og andre oplevelser.
Min mand arbejdede inden for vejvæsenet og da jeg var færdig med skolen, fik jeg arbejde som hjemmehjælper, deltids, og vi havde det skisme godt, og manglede ingen ting.
Vildt ikke
Nå sådan ser det ikke ud i dag.
I dag er det vigtigt at få en uddannelse før noget andet, og for mig er det også vigtigt at man har tid til sine børn, før man får dem, sådan at man planlægger at gå ned i tid og har råd til det.
Men sådan er vi jo så forskellige.

Kærligst
Sussie

enig med dig søde sussie

Anmeld

2. november 2012

Carl-Emil's mor

Chel1992 skriver:

Vi sidder og har en god disskution i geografi med hensyn til fødsels og dødsrateren i Danmark. Vi føder simpelthen for få børn :p

Det vi er nået frem til er at hvis der skulle komme fremgang så skulle alle kvinder føde deres første barn inden de fyldte 25 og skulle gerne have et par stykker, så ville det måske gå den rigtige vej..

Men det er jo rigtig svært for unge at få børn i dagens Danmark fordi alle fordomme er der og alle siger man skal have en uddannelse inden man får børn.. Så der er nok mange der slet ikke tænker på at få børn før de runder de 30 år.

Men hvad tænker i? Tror i det ville være godt for samfundet? De brokker sig jo over der er for få unge i forhold til ældre på pension når man snakker om arbejdsmarkedet. Skulle der være mere hjælp til hvis folk skulle tage valget og stå med barn og uddannelse? Eller er det helt hul i hovedet i vores samfund at unge kvinder skal have børn?

Jeg selv er 20 og krydser fingre for at være gravid inden jeg runder de 21 næste efterår

jeg tror man skal gøre det lige præcis når det passer ind i ens liv..

Jeg havde en svær teenager tid så da jeg var færdig på gym og færdig med at være blevet placeret i en rolle fik den fuld gas i Sunny Beach ( som åbenbart er at være voksen for hurtigt ) derefter var jeg bartender også tog jeg da også lige og blev guide og var en af de der forfærdelige guider der arbejder for et af ungdoms firmaerne - og ærligt det har været med til at skabe mig som jeg er idag! Jeg fik lov til at være MIG og gøre som JEG VILLE og ikke være i en rolle andre havde bestemt for mig

nu er jeg 23 år og mor - ALENE mor SELVVALGT endda og mit liv er perfekt, jeg synes det er skide sjovt at sidde og se nogle af de gamle drenge tosse rundt i sommer i sunny beach, men det har jeg ikke behov for i mit liv på den måde, jeg har minderne og det er ganske rigeligt for mig, for mig betyder det meget meget mere at have verdens lækreste dreng

Det med bare at producerer børn for at de skal være der det synes jeg er totalt fis for det kommer der i sidste ende ikke gode borger til vores samfund ud af - og det sidste vores samfund har brug for er da vidst nok lige at skulle betale endnu flere penge til endnu flere folk der ikke yder noget til samfundet

Anmeld

3. november 2012

mpr

MortilMogL skriver:

Mangler en svar mulighed, jeg var 16 da jeg blev gravid.

Og jeg var 21 da jeg fik nr. tre.

Jeg ser ikke mig selv som ung mor længere.

Der står -18 - 20 så jo der er en svar mulighed og svarene er kun beregnet til første barn så der skulle gerne være en svar mulighed til dig

Anmeld

3. november 2012

Kamilla-m

Chel1992 skriver:

Der står -18 - 20 så jo der er en svar mulighed og svarene er kun beregnet til første barn så der skulle gerne være en svar mulighed til dig

Åh det kan jeg godt se nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.