Wimmie skriver:
Nu snakker jeg MEGET generelt - ved godt at det IKKE er sådan hos alle unge...
Men hvis vi generelt set skulle få børn inden vi er 25, så skal der ske en gevaldig ændring i vores samfund og den måde unge opfører sig på.
Unge i dag har så travlt med at blive voksne hurtigt...desværre menes der med "voksen" at man skal feste, drikke sig i hegnet, tage til Sunny Beach og komme hjem med færre hjerneceller og flere kønssygdomme.
Og nej, jeg mener ikke kun unge i dag - sådan var det også for nogle år siden da jeg var ung.
Selvfølgelig findes der unge der ikke gider at være fulde hver weekenden men som hellere vil stifte familie - men det er bare ikke nok til at trække føde-gennemsnitsalderen ned.
Og så er det alligevel bedre at man er dét ældre før man får børn end at alt for umodne unge får dem før de er klar.
Som sagt skal der vist en ændring i værdier til...
Men er det ikke også baseret på, at de fleste unge ikke vil vokse med opgaven?
Jeg vil da mene, at langt de fleste sunde og raske unge mennesker i start tyverne, vil vokse med opgaven, ligeså fint som mennesker i start trediverne. Så længe man har en god solid bund.
Jeg tror ikke vi kan gøre noget for, at kvinderne i samfundet skal få børn tidligere.
I grove træk:
I dag har vi jo virkelig ALT, vi kan uddanne os som det passer os og købe hvad det passer os, vores børn får ALT. Fordi vi har det så godt, er det jo hverken nødvendigt eller belejligt at få børn, før vi har fået opbygget os en rigtig god tilværelse. Dvs. at uddannelse, huskøb osv osv.
Jeg tror faktisk, at når nogen vælger at få børn tideligt, kan omgivelserne ubevidst kigge skævt til dem, fordi de ikke har taget imod muligheden for at opbygge den "rigtige" tilværelse først. Det er altså pludseligt blevet uansvrligt. På trods af, at det var normaliteten for ikke ret mange år siden.
På den måde er det både viljen og den sociale etik.
MEN jeg syntes det er et rigtig rigtig stort emne, men uanede mange sider af samme sag