MorDk skriver:
Hvilken Hobby har du? Og hvad med din kæreste/mand?
Hvis du har ældre børn hvilken Hobby har de?
Kom frisk!
Jeg går meget op i at tage billeder og redigerer billeder ♥
Og så elsker jeg at skrive... i bøger, babybøger, lave lister m.m
Min kærestes store hobby er kanolivet... og som det sidste nye fiskeri (Fluefiskeri) Han bruger meget tid på at finde grej og sidde på nettet og se fiskefilm m.m
Mine børn er så små endnu så De har ingen rigtige Hobbys...
Uha..det var da også noget af et spørgsmål...LOL 
Hobbies/interesser har jeg ca. en million af, og har haft hele livet.
Først og fremmest, at læse, læse og atter læse.
At samle på viden om alt mellem himmel og jord, almen-viden om du vil.
Men i al denne viden har jeg også haft særlige interesser, altså hobbies i hobby'erne..hehe!
Det startede da jeg var helt lille med naturvidenskab og arkæologi/historie, og de er nok stadig mine kæpheste, især historien.
Sidenhen kom også filosofi/religionsfilosofi, psykologi, medicinsk videnskab og spirituelle studier med.
Det eneste der aldrig rigtigt har fanget mig er nok geografi og fysik.
Men et eller andet sted skal der vel også være en grænse 
Derudover, har der jo også været sangen og musikken, ridning, rallykørslen og hjemmeværnet, undervisningen, rådgivningen, foredragene, diverse computerspil og...gamle volvoer. 
Hov..jeg glemte da dansen. Jeg har da også danset..hehe!
For min mands vedkommende, er det alt hvad der har med cimputere og IT at gøre, så meget, at hans hobby også er hans levevej ud over at være bogholder.
Hans store lidenskab er computerspil, faktisk er det at spille computerspil hele familiens store lidenskab i perioder. I flere år var det World of Warcraft, det er dog stort set stoppet helt, men vi håber da, at der med tiden vil dukke et nyt op, som vi kan more os med i fælleskab.
Men i det hele taget er alt teknologisk omkring it, mobiltelefoner og alt sådan noget gemalens store interesse.
Min den ældste er det, jeg kalder et Gaia-barn, et jordens barn.
For hende har det altid handlet om dyr og natur. Hun har altid trivedes bedst med to pinde og en sten, samt en spand vand og en kniv til at snitte i træ med. Og kunne hun ikke være ude og lave den slags ting, så handlede det om at læse, tegne og male.
Hun er en knaldende dygtig tegner og maler, men ligesom jeg med min sang og musik ikke ønskede at køre det op på et prof. plan fordi det var/er vores oase for fred i sjælen, så har hun heller ikke brugt sin evne til andet end for sin egen glædes skyld.
Til gengæld så er hun også en wizz i en køkkenhave. Lige meget hvad hun planter, så trives og gror det, og i den retning er hun en sand Søren Rye. Og når hun derefter går i køkkenet, så er de kulinariske aspekter helt fantastiske. Hvad vi ikke har glæde af fra hendes urtehave og køkken er ikke småting. Det nærmest vælter ud af hende med hjemmelavede ting, og det smager så forbistret godt alt sammen LOL
Den mellemste er et kreativt/musisk barn, nærmest en kombination af hendes søster og mig.
Rebecka tegner og maler glimrende, og synger og spiller som en lærke.
Fotoredigering er hendes helt store lidenskab, og det forener hun så med sit studium til radiograf 
Derudover er hun slet og ret en...engel.
Hun elsker mennesker. Elsker at omgås dem. Hvor hendes søster og jeg kun er sociale når vi gider, så er Rebecka kronisk social.
Hun er sådan en type, at hun kommer ind i et rum, uden store ord og fagter, og ALLE lægger mærke til hende.
Hun udstråler...kærlighed.
Og den kærlighed spreder hun til alt og alle. En hobby er det vel ikke, eller ja, jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det, men faktum er, at hun når som helst og hvor som helst opsøger mennesker i alle aldre og spreder sit lys og kærlighed ud til alle, ganske enkelt fordi hun elsker mennesker.
Den yngste Nickolai er en sjov sammensat en.
Han har nogle bedynderlige hobbies.
Sprog først og fremmest, men ligesom sin mor, spreder han sig ud over de mest mærkværdige emner i perioder.
Da han var helt lille, var det alt omkring universet lige fra planeternes indbyrdes forhold i vores solsystem til Big Bang, og undervejs opdagede han så sprog.
Fra han var 6 til han var 8 lærte han sig engelsk, vel at bemærke flydende. Ikke at det var særligt svært, vi er i forvejen en engelsktalende familie, især fordi jeg er tosproget og vi har en stor omgangskreds, hvor engelsk bliver brugt dagligt, men alligevel tilegnede han sig det med lynets hast.
Så opdagde han japansk. Så fra han var 8 til han var 10, lærte han sig selv basis i dette sprog, og han udvikler det stadig.
Derefter snusede han til lidt finsk og siden tysk.
Han har ikke tysk i skolen, men taler det helt ok, dog er engelsk og japansk stadig hans kæpheste.
Det sidste års tid er Naturgeografien kommet til, samt samfundsfagene. Og ligesom med alle de andre ting begraver han sig så i emnerne og ved virkeligt hvad han taler om.
Og så er der jo IT'en og lyd/film og musik produktion.
Så nu må vi se, om nogle af hans mange interesser bliver hans levevej, men ligner han resten af familien, så bliver hans levevej nok noget helt 127'ende 

Kærligst
Sussie