Hobbys (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

Tulle28

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke rigtig nogen hobby... Gad godt at jeg havde et eller andet, som jeg kunne blive helt opslugt i, men jeg kan godt lide at tage billeder, men har ikke helt lært at redigere endnu og så er jeg fuldstændig vild med kogebøger, kan slet ikke få nok, har over 100

Min kæreste derimod går så amok for os begge

Han er IT ingeinør, så computer er naturligvis en af hans ret store passioner, så er der bordtennis, kaffe (her snakker vi at han har en kafferister, en espressomaskine, tre kaffe kværne, en sifon kolbe, en aero pres, en glas kande, en anden kande, et hario filter og et utal af dimser), så er der den nye dille som er hørertelefoner og hifi udstyr... Så det er godt vi bor i en kæmpe lejlighed på 58 kvm (ironi kan forekomme)

Åh gud!!! Been there - her var det bare golfsæt og mountainbike. I stuen!! Der var ikke plads andre steder ha ha.

TS:
Jeg har ingen hobbyer andet end træning, hvilket er sat lidt på stand by her efter fødslen og med 2 børn er det lidt svært at finde tid. Men det skal nok komme! Derudover elsker jeg at bage, dog er jeg ikke så kreativ som f.eks. DotD, men helt simple kager, brød, muffins osv. bliver der bagt en del af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

MorDk

Vidunderligeunger skriver:

hhobby??? Det har jeg (sgu) ikke tid til! hvordan kan man have det med små børn? ?

Øhhh.... det handler vel om priotering... ?

Jeg har en på 2 år og en på 5 uger og har da god tid til at hygge lidt med min egen hobby. Og ellers har vi jo farmand til at tage over... så man kan få lidt "alene-tid" .... Men det er jo forskelligt gfra familie til familie...

Selvom man har børn skal man ikke glemme sig selv!

Anmeld

1. november 2012

Kloster

MorDk skriver:

Hvilken Hobby har du? Og hvad med din kæreste/mand?

Hvis du har ældre børn hvilken Hobby har de?

Kom frisk!

Jeg går meget op i at tage billeder og redigerer billeder ♥

Og så elsker jeg at skrive... i bøger, babybøger, lave lister m.m

Min kærestes store hobby er kanolivet... og som det sidste nye fiskeri (Fluefiskeri) Han bruger meget tid på at finde grej og sidde på nettet og se fiskefilm m.m

Mine børn er så små endnu så De har ingen rigtige Hobbys...

Hej.

Jeg motionere som min hobby. Det meste af året løber jeg udenfor, men her om vinteren træner jeg i motionscenteren og her bliver det mest til cykling, cross og hastighedsløb. Ellers er jeg meget interesseret i sundhed, både med mad og velvære.

Manden arbejder meget og har ikke nogle hobby's. Han har trænet hund og er "udlært" hundetræner, men da han fik en højere stilling, var han nødt til at vælge det fra.

Vi har 3 drenge på 8, 13 og 14 år. De går alle til fodbold og har gjort det siden de hver var 4 år. Fodbolden betyder meget for vores familie. Dog bliver de aldrig proffessionelle, men vi proiritere kampene og fællesskabet højt. Rent kvalitetstid med hvert barn. Om vinteren træner de kun 1 gang om ugen, så der går den mellemste til badminton også.

Anmeld

1. november 2012

Victoria2013

Jeg tror godt man kan sige jeg har en hobby der hedder cupcakes - og den har jeg haft i årevis. Efter at jeg opdagede hvor fint man kan pynte dem og lege med frosting, er den kun blevet sjovere. Jeg elsker at bage cupcakes, hvis der går flere uger mellem jeg bager og pynter - så er der gået lang tid

Jeg elsker også at læse og at være ude i naturen og gå på museum og og og og og... jeg holder også rigtig meget af madlavning og bagning generelt...

Jeg har også andre hobbys, men dem gemmer jeg lidt, ved ikke om der er nogen her der kender mig og vil gerne forblive lidt anonym endnu

Min kærestes hobby er vist hans computer og spil på denne, der er ikke så meget andet han går virkelig meget op i

Anmeld

1. november 2012

SussieThyssen

MorDk skriver:

Kom frisk!

Min kærestes store hobby er kanolivet... og som det sidste nye fiskeri (Fluefiskeri) Han bruger meget tid på at finde grej og sidde på nettet og se fiskefilm m.m

Uha..det var da også noget af et spørgsmål...LOL 

Hobbies/interesser har jeg ca. en million af, og har haft hele livet.
Først og fremmest, at læse, læse og atter læse.
At samle på viden om alt mellem himmel og jord, almen-viden om du vil.
Men i al denne viden har jeg også haft særlige interesser, altså hobbies i hobby'erne..hehe!
Det startede da jeg var helt lille med naturvidenskab og arkæologi/historie, og de er nok stadig mine kæpheste, især historien.
Sidenhen kom også filosofi/religionsfilosofi, psykologi, medicinsk videnskab og spirituelle studier med.
Det eneste der aldrig rigtigt har fanget mig er nok geografi og fysik.
Men et eller andet sted skal der vel også være en grænse

Derudover, har der jo også været sangen og musikken, ridning, rallykørslen og hjemmeværnet, undervisningen, rådgivningen, foredragene, diverse computerspil og...gamle volvoer. 
Hov..jeg glemte da dansen. Jeg har da også danset..hehe!

For min mands vedkommende, er det alt hvad der har med cimputere og IT at gøre, så meget, at hans hobby også er hans levevej ud over at være bogholder.
Hans store lidenskab er computerspil, faktisk er det at spille computerspil hele familiens store lidenskab i perioder. I flere år var det World of Warcraft, det er dog stort set stoppet helt, men vi håber da, at der med tiden vil dukke et nyt op, som vi kan more os med i fælleskab.
Men i det hele taget er alt teknologisk omkring it, mobiltelefoner og alt sådan noget gemalens store interesse.

Min den ældste er det, jeg kalder et Gaia-barn, et jordens barn.
For hende har det altid handlet om dyr og natur. Hun har altid trivedes bedst med to pinde og en sten, samt en spand vand og en kniv til at snitte i træ med. Og kunne hun ikke være ude og lave den slags ting, så handlede det om at læse, tegne og male.
Hun er en knaldende dygtig tegner og maler, men ligesom jeg med min sang og musik ikke ønskede at køre det op på et prof. plan fordi det var/er vores oase for fred i sjælen, så har hun heller ikke brugt sin evne til andet end for sin egen glædes skyld.
Til gengæld så er hun også en wizz i en køkkenhave. Lige meget hvad hun planter, så trives og gror det, og i den retning er hun en sand Søren Rye. Og når hun derefter går i køkkenet, så er de kulinariske aspekter helt fantastiske. Hvad vi ikke har glæde af fra hendes urtehave og køkken er ikke småting. Det nærmest vælter ud af hende med hjemmelavede ting, og det smager så forbistret godt alt sammen LOL

Den mellemste er et kreativt/musisk barn, nærmest en kombination af hendes søster og mig.
Rebecka tegner og maler glimrende, og synger og spiller som en lærke.
Fotoredigering er hendes helt store lidenskab, og det forener hun så med sit studium til radiograf
Derudover er hun slet og ret en...engel.
Hun elsker mennesker. Elsker at omgås dem. Hvor hendes søster og jeg kun er sociale når vi gider, så er Rebecka kronisk social.
Hun er sådan en type, at hun kommer ind i et rum, uden store ord og fagter, og ALLE lægger mærke til hende.
Hun udstråler...kærlighed.
Og den kærlighed spreder hun til alt og alle. En hobby er det vel ikke, eller ja, jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det, men faktum er, at hun når som helst og hvor som helst opsøger mennesker i alle aldre og spreder sit lys og kærlighed ud til alle, ganske enkelt fordi hun elsker mennesker.

Den yngste Nickolai er en sjov sammensat en.
Han har nogle bedynderlige hobbies.
Sprog først og fremmest, men ligesom sin mor, spreder han sig ud over de mest mærkværdige emner i perioder.
Da han var helt lille, var det alt omkring universet lige fra planeternes indbyrdes forhold i vores solsystem til Big Bang, og undervejs opdagede han så sprog.
Fra han var 6 til han var 8 lærte han sig engelsk, vel at bemærke flydende. Ikke at det var særligt svært, vi er i forvejen en engelsktalende familie, især fordi jeg er tosproget og vi har en stor omgangskreds, hvor engelsk bliver brugt dagligt, men alligevel tilegnede han sig det med lynets hast.
Så opdagde han japansk. Så fra han var 8 til han var 10, lærte han sig selv basis i dette sprog, og han udvikler det stadig.
Derefter snusede han til lidt finsk og siden tysk.
Han har ikke tysk i skolen, men taler det helt ok, dog er engelsk og japansk stadig hans kæpheste.
Det sidste års tid er Naturgeografien kommet til, samt samfundsfagene. Og ligesom med alle de andre ting begraver han sig så i emnerne og ved virkeligt hvad han taler om.
Og så er der jo IT'en og lyd/film og musik produktion.
Så nu må vi se, om nogle af hans mange interesser bliver hans levevej, men ligner han resten af familien, så bliver hans levevej nok noget helt 127'ende 

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. november 2012

VIPpigen

Hobby..... Mmm, den er vel nem her... Jeg designer og syr børnetøj. Inden jeg begyndte på det designede og syede jeg til mig selv og mine veninder. Nu har børnetøjet udviklet sig til en hel lille business, så jeg tager bestillinger, og sælger det jeg laver.

manden flyver, modelsvævefly, dem som man kan styre nede fra jorden, så herhjemme har vi hvert vores hobbyværelse, det er hobbyer der fylder en del, flyverene måler jo 3-4 M samlet.... Og min Maskinpark er på 3 maskiner, og alt for mange stoffer, knapper og andet Grej.....

datteren er vidst for lille endnu til en hobby, men lige nu tegner hun flyvere.... Det vil sige en masse krusseduller, peger og siger flyver. Hun fylder 2 på søndag. Og så spiller hun guitar med faderen... Det lyder ikke altid lige godt, tror de er lige gode til at spille på den 

Anmeld

1. november 2012

MorDk

SussieThyssen skriver:

Uha..det var da også noget af et spørgsmål...LOL 

Hobbies/interesser har jeg ca. en million af, og har haft hele livet.
Først og fremmest, at læse, læse og atter læse.
At samle på viden om alt mellem himmel og jord, almen-viden om du vil.
Men i al denne viden har jeg også haft særlige interesser, altså hobbies i hobby'erne..hehe!
Det startede da jeg var helt lille med naturvidenskab og arkæologi/historie, og de er nok stadig mine kæpheste, især historien.
Sidenhen kom også filosofi/religionsfilosofi, psykologi, medicinsk videnskab og spirituelle studier med.
Det eneste der aldrig rigtigt har fanget mig er nok geografi og fysik.
Men et eller andet sted skal der vel også være en grænse

Derudover, har der jo også været sangen og musikken, ridning, rallykørslen og hjemmeværnet, undervisningen, rådgivningen, foredragene, diverse computerspil og...gamle volvoer. 
Hov..jeg glemte da dansen. Jeg har da også danset..hehe!

For min mands vedkommende, er det alt hvad der har med cimputere og IT at gøre, så meget, at hans hobby også er hans levevej ud over at være bogholder.
Hans store lidenskab er computerspil, faktisk er det at spille computerspil hele familiens store lidenskab i perioder. I flere år var det World of Warcraft, det er dog stort set stoppet helt, men vi håber da, at der med tiden vil dukke et nyt op, som vi kan more os med i fælleskab.
Men i det hele taget er alt teknologisk omkring it, mobiltelefoner og alt sådan noget gemalens store interesse.

Min den ældste er det, jeg kalder et Gaia-barn, et jordens barn.
For hende har det altid handlet om dyr og natur. Hun har altid trivedes bedst med to pinde og en sten, samt en spand vand og en kniv til at snitte i træ med. Og kunne hun ikke være ude og lave den slags ting, så handlede det om at læse, tegne og male.
Hun er en knaldende dygtig tegner og maler, men ligesom jeg med min sang og musik ikke ønskede at køre det op på et prof. plan fordi det var/er vores oase for fred i sjælen, så har hun heller ikke brugt sin evne til andet end for sin egen glædes skyld.
Til gengæld så er hun også en wizz i en køkkenhave. Lige meget hvad hun planter, så trives og gror det, og i den retning er hun en sand Søren Rye. Og når hun derefter går i køkkenet, så er de kulinariske aspekter helt fantastiske. Hvad vi ikke har glæde af fra hendes urtehave og køkken er ikke småting. Det nærmest vælter ud af hende med hjemmelavede ting, og det smager så forbistret godt alt sammen LOL

Den mellemste er et kreativt/musisk barn, nærmest en kombination af hendes søster og mig.
Rebecka tegner og maler glimrende, og synger og spiller som en lærke.
Fotoredigering er hendes helt store lidenskab, og det forener hun så med sit studium til radiograf
Derudover er hun slet og ret en...engel.
Hun elsker mennesker. Elsker at omgås dem. Hvor hendes søster og jeg kun er sociale når vi gider, så er Rebecka kronisk social.
Hun er sådan en type, at hun kommer ind i et rum, uden store ord og fagter, og ALLE lægger mærke til hende.
Hun udstråler...kærlighed.
Og den kærlighed spreder hun til alt og alle. En hobby er det vel ikke, eller ja, jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det, men faktum er, at hun når som helst og hvor som helst opsøger mennesker i alle aldre og spreder sit lys og kærlighed ud til alle, ganske enkelt fordi hun elsker mennesker.

Den yngste Nickolai er en sjov sammensat en.
Han har nogle bedynderlige hobbies.
Sprog først og fremmest, men ligesom sin mor, spreder han sig ud over de mest mærkværdige emner i perioder.
Da han var helt lille, var det alt omkring universet lige fra planeternes indbyrdes forhold i vores solsystem til Big Bang, og undervejs opdagede han så sprog.
Fra han var 6 til han var 8 lærte han sig engelsk, vel at bemærke flydende. Ikke at det var særligt svært, vi er i forvejen en engelsktalende familie, især fordi jeg er tosproget og vi har en stor omgangskreds, hvor engelsk bliver brugt dagligt, men alligevel tilegnede han sig det med lynets hast.
Så opdagde han japansk. Så fra han var 8 til han var 10, lærte han sig selv basis i dette sprog, og han udvikler det stadig.
Derefter snusede han til lidt finsk og siden tysk.
Han har ikke tysk i skolen, men taler det helt ok, dog er engelsk og japansk stadig hans kæpheste.
Det sidste års tid er Naturgeografien kommet til, samt samfundsfagene. Og ligesom med alle de andre ting begraver han sig så i emnerne og ved virkeligt hvad han taler om.
Og så er der jo IT'en og lyd/film og musik produktion.
Så nu må vi se, om nogle af hans mange interesser bliver hans levevej, men ligner han resten af familien, så bliver hans levevej nok noget helt 127'ende 

Kærligst
Sussie

Waaaauw Sussie.... det må jeg nok sige.... sikke en masse.

Herlig læsning

Anmeld

1. november 2012

dukke

MorDk skriver:

Kom frisk!

Min kæreste kan godt lide computer og jeg laver negle

Anmeld

1. november 2012

Miss BananaHammock

Hvis jeg ikke var gravid var mit arbejde og min træning min hobby - nu hvor jeg er sygemeldt er babyting min hobby
Kan også godt lide at læse bøger og vil meget gerne skrive en bog selv på et tidspunkt!

Min mand har den "dejlige" hobby at samle på pinball maskiner. Og ja - det er de store der står i tivoli og andre steder med spillemaskiner. Så i vores kælder står der 3 styk og ellers har han nogle stående rundt hos bekendte som så låner dem til at spille på. Ville nogle gange ønske han samlede på frimærker da de fylder mindre - men elsker at se hans øjne lyse op når han fortæller om sine maskiner. ligesom et lille barn juleaften.

Anmeld

1. november 2012

Fenja09

MorDk skriver:

Kom frisk!

Jeg maler - og denne tid er altid ret travl for mig, men i år har jeg sat blusset ned. Næsten alt hvad der er kreativt interessere mig, synes bare jeg er så træt om aftenen når bettepigen er blevet puttet. Jeg har både hæklet, lavet scrapbøger, tegnet, broderet osv.

Manden herhjemme interessere sig for at lave modelfly/lastbiler/tanks ect. Han elsker faktisk også at samle LEGO, så han har lige samlet en WW rugbrød med over 1300 dele.

Vi bruger generelt ikke så meget af vores tid mere på hobby´er efter vi har fået Alberte. Men vi går ture med hunden i hundeskove, på stranden osv og det får vores datter også rigtig meget ud af.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.