Jeg startet også med at amme med suttebrikker( som de kaldes
) pga indadvendte brystvorter, men kunne smide dem efter 1 måned med lidt træning. Bebs får nemlig suget dine vorter ud, og har derfor nemmere ved at få fat senere.
Mht din mælkeproduktion, vil jeg sige som de andre, du lægger slet ikke baby til nok gange. Desuden er det en glidebane du er på med flaske, da flaske i en så ung alder, kan give sutteforvirring, og dermed ødelægge amningen - måske du skulle overveje en kop istedet?. Og i og med din baby får alt sin næring ved flasken, så efterspørger den ikke dit bryst, og din krop tror derfor ikke der er behov for at producere mere mælk og din produktion nedsættes.
Hvis du virkelig er interesseret i at amme, kan man vist også få et såkaldt supplerings system( prøv at. Google), hvor baby får mme samtidig med at dit bryst stimuleres.
Når det så er sagt, så er det virkelig hårdt( synes jeg) at få amningen op at køre, og hvis du ingen hjælp har haft, kan jeg godt forstå det er gået galt. Det kan være det bliver endnu hårdere at få til at fungere nu hvor baby har vænnet sig til flaske( men ikke umuligt), og husk at amning ikke er alt!

Anmeld