er min maelk ved at stoppe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

Gravid2012

MorDk skriver:

Åhh nej nu glemte jeg det igen UNDSKYLD *SS* Det er nok pga. min forbandede udråbstegn !!!! Du ved.... Undskyld  Det er en mega dårlig vane .... Jeg er slet ik sur prøver bare at hjælpe *S*

okay kunne hellere ikke lige forstaar hvorfor du ville vaere sur

Men det er nogen gode raad du kom med, tak for det... nu vil jeg til at i seng saa godnat herfra og ha en dejlig aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Gravid2012

tak for alle jeres gode raad - i er super !!

godnat herfra...

Anmeld

31. oktober 2012

sne190810

Gravid2012 skriver:

ja det var utrolig svaert i starten, fik ikke rigtig nogen hjaelp, saa ammede uden de der plastisk dupper til brystvorterne, og det endte i at mine brystvorter fik revner og bloedte.... (har indadvendte brystvorter aabentbart)

det gjorder bare saa sindsygt ondt at amme... men det er heldigvis blevet bedre!

Øv, hvor åndsvagt.
Jeg håber at det kommer op og kører for dig, i starten her der skal man bare lægge rigtig meget tid af til at få det op og kører. Kan godt selv huske det fra min tid, jeg var SÅ overrasket over hvor tit man egentligt skulle amme og både hvor kort men godt nok også hvor lang tid sådan en amning kunne tage.
Og man bliver tit forvirret og usikker på en masse ting fordi man er ret uvidende på området.

Jeg har desværre ikke selv erfaring med at bruge suttebrik, men det kan være der er nogle herinde som har som kan være mere nyttig end mig

Anmeld

31. oktober 2012

MorDk

Gravid2012 skriver:

okay kunne hellere ikke lige forstaar hvorfor du ville vaere sur

Men det er nogen gode raad du kom med, tak for det... nu vil jeg til at i seng saa godnat herfra og ha en dejlig aften

Godnat

Og Held & Lykke med det hele... *SS*

Anmeld

1. november 2012

nielsen80

Jeg startet også med at amme med suttebrikker( som de kaldes) pga indadvendte brystvorter, men kunne smide dem efter 1 måned med lidt træning. Bebs får nemlig suget dine vorter ud, og har derfor nemmere ved at få fat senere.

Mht din mælkeproduktion, vil jeg sige som de andre, du lægger slet ikke baby til nok gange. Desuden er det en glidebane du er på med flaske, da flaske i en så ung alder, kan give sutteforvirring, og dermed ødelægge amningen - måske du skulle overveje en kop istedet?. Og i og med din baby får alt sin næring ved flasken, så efterspørger den ikke dit bryst, og din krop tror derfor ikke der er behov for at producere mere mælk og din produktion nedsættes.
Hvis du virkelig er interesseret i at amme, kan man vist også få et såkaldt supplerings system( prøv at. Google), hvor baby får mme samtidig med at dit bryst stimuleres.

Når det så er sagt, så er det virkelig hårdt( synes jeg) at få amningen op at køre, og hvis du ingen hjælp har haft, kan jeg godt forstå det er gået galt. Det kan være det bliver endnu hårdere at få til at fungere nu hvor baby har vænnet sig til flaske( men ikke umuligt), og husk at amning ikke er alt!

Anmeld

1. november 2012

dorismusse

Gravid2012 skriver:

syntes hver dag jeg har mindre og mindre maelk at gi....

gir ogsaa flaske fordi han ikke bliver maet af min maelk.

Det er kommet helt op paa at jeg gir

flaske (han spiser normalt 3 timer efter)

flaske

amning + flaske

flaske

flaske

amning + flaske

osv.....

proevede at malke ud for at se hvor meget der er.. (ikke med brystpumpe, men gjorder det bare selv) og kunne kun faa omkring 10 ml ud alt i alt fra begge bryster....

Drik en hvidtøl og læg ham til hvér gang inden du gir flaske, så brystet bliver stimuleret
Når han er færdig så stimuler videre tyve min på hvert bryst med et pumpe...så lover jeg du har fuld mælk snart

Derudover er hud til hud kontakt vigtig, masser af væske og hvile

Pøj pøj

Anmeld

1. november 2012

Kay

jeg ammer også og giver flaske som suplering... men jeg ammer hver gang inden hun får flaske for at holde produktionen oppe...

midt på dagen er der ik meget til hende i brysterne, så hun gidder ik sutte ret længe... men bare det at hun sutter holder mælkeproduktionen oppe...

Anmeld

1. november 2012

Kay

dorismusse skriver:

Drik en hvidtøl og læg ham til hvér gang inden du gir flaske, så brystet bliver stimuleret
Når han er færdig så stimuler videre tyve min på hvert bryst med et pumpe...så lover jeg du har fuld mælk snart

Derudover er hud til hud kontakt vigtig, masser af væske og hvile

Pøj pøj

hvidt øl er altså ikke altid godt! det virker på mælkeproduktionen men der er altså 1,8% alcohol i...

jeg prøvede med hvidt øl og det gav min datter super ondt i maven.. så det gør jeg ikke igen!

har også prøvet at malke ud efter hver amning... 30 min på hvert bryst... men det gav ikke mere mælk...

heller ikke amme the virkede her... jeg ammer så meget jeg kan... og ammer mere end hun får flaske... men ingen af de ting har kunne få min produktion i top...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.