Skoldkopper???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

SaNiNa

StineW79 skriver:

Trode faktisk det var op til 14 dage før. 

Det " sjove " er at thea har gået og sagt de sidste par dage at hun kløede over det hele, men der har ik været noget at se, så var ved at overveje at skifte vaskepulver. Og hun havde et par dage i sidste uge hvor hun var lidt slap og havde lidt feber, så hun holdte fri. Det er jo nok der hun er blevet smittet! 

De har også haft skoldkopper i børnehaven, så det er der de kommer fra. Vh stine

Nicklas krassede sig også rigtig meget før hans brød løs, og vi var også ret sikker på at han ville få det da næsten hele hans stue lå ned skoldkopper også de andre stuer var ramt, men dejligt at det nu er overstået hos begge to

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
hannetheis skriver:

man kan købe en rigtig god spray på apoeket som man dupper på skoldkopperne børnene ser lidt sjove ud da de bliver helt hvide da man ikke skal smøre det ud men bare duppe på dem. den virker nu var min den yngste noget ældre da han havde dem 1 år men kender nogle hvor de helt små også har haft rigtig mange og været meget præget og den spray har hjulpet.
kan ikke huske hvad den hedder men spørg efter en spray mod skoldkopper og de ved hvad du mener

Har sagt til kærsten at han ska be om hjælp på apoteket, for jeg aner heller ik helt hva man ska bruge på dem. Tror du godt man må smøre de små med det?  Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

SaNiNa skriver:

Nicklas krassede sig også rigtig meget før hans brød løs, og vi var også ret sikker på at han ville få det da næsten hele hans stue lå ned skoldkopper også de andre stuer var ramt, men dejligt at det nu er overstået hos begge to

Jeg så først i går at der stod de havde skoldkopper i børnehaven, men det havde stået der i en uge. Da jeg ringede derom i morges og fortalte det, sagde pædagogen at hun er den 3 i denne uge, der får det. 

Syntes også det er fint hun får det nu, hvor jeg går hjemme på barsel, for så er vi da over det! Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Jeg arbejder i en døgninstititutin og der var skoldkoppe epidemi sidste år, og der var en dreng der skoldkopper OVERALT! I munden, ørene, ej mand han så farlig ud. Det var så synd for ham!!

Vidste slet ik at de 2 ting hang sammen. Det vil jeg i hvert fald lige holde øje med! Vh stine

Alle mennesker, både store og små kan få forskellige infektioner i tilgift til fx børnesygdomme og virusinfektioner.
Influenza kan hos voksene sætte sig i halsen eller på lungerne som betændelse, og hos småbørn fx på ørerne eller lungerne.
Derfor er det vigtigt at holde dem varme og tørre, og passe på ørerne.
Mine havde altid bommuldshuer på da de var små, hvis de fx blev forkølede eller andet, og selvom det virker gammeldags, så er jeg temmelig sikker på, at det sparede os mange sygedage, ved den lille ekstra foranstaltning.

Det gamle husråd om at mave/ryg, hænder, fødder og ører skal holdes varme og tørre er ikke så dumt endda 

Anmeld

31. oktober 2012

SaNiNa

StineW79 skriver:

Jeg så først i går at der stod de havde skoldkopper i børnehaven, men det havde stået der i en uge. Da jeg ringede derom i morges og fortalte det, sagde pædagogen at hun er den 3 i denne uge, der får det. 

Syntes også det er fint hun får det nu, hvor jeg går hjemme på barsel, for så er vi da over det! Vh stine

Netop, de har lige haft et tilfælde i vores børnehave i sidste uge igen så det er jo noget som hele tiden vil være i luften og det smitter jo som bare pokker da det er luft bårende

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

SussieThyssen skriver:

Alle mennesker, både store og små kan få forskellige infektioner i tilgift til fx børnesygdomme og virusinfektioner.
Influenza kan hos voksene sætte sig i halsen eller på lungerne som betændelse, og hos småbørn fx på ørerne eller lungerne.
Derfor er det vigtigt at holde dem varme og tørre, og passe på ørerne.
Mine havde altid bommuldshuer på da de var små, hvis de fx blev forkølede eller andet, og selvom det virker gammeldags, så er jeg temmelig sikker på, at det sparede os mange sygedage, ved den lille ekstra foranstaltning.

Det gamle husråd om at mave/ryg, hænder, fødder og ører skal holdes varme og tørre er ikke så dumt endda 

Men alberte må da gerne komme ud og sove, hvis hun får skoldkopper?? 

Thea har heldigvis heller aldrig været rigtig syg. Hun har lige haft en enkelt omgang, omgangssyge. Men ellers kun de alm forkølelser osv. Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Men alberte må da gerne komme ud og sove, hvis hun får skoldkopper?? 

Thea har heldigvis heller aldrig været rigtig syg. Hun har lige haft en enkelt omgang, omgangssyge. Men ellers kun de alm forkølelser osv. Vh stine

Tjaaa..det må man jo så afgøre med sig selv og sin egen rettesnor.
Hvis hun har feber, synes jeg bestemt ikke du skal sætte hende ud.
Mine er aldrig kommet ud med feber.
Men er hun ellers i fin form, så kan du roligt lægge hende ud og sove, bare sørg for hun er varm og ikke får kolde ører

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..det må man jo så afgøre med sig selv og sin egen rettesnor.
Hvis hun har feber, synes jeg bestemt ikke du skal sætte hende ud.
Mine er aldrig kommet ud med feber.
Men er hun ellers i fin form, så kan du roligt lægge hende ud og sove, bare sørg for hun er varm og ikke får kolde ører

Nej hun vil ik blive lagt ud hvis hun har feber!! Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

Moma

StineW79 skriver:

Ja min store pige på 4 år har fået skoldkopper og det er jo bare helt fint! 

Men nu har vi jo også alberte på 4 mdr, og hvordan er det lige med små babyer og skoldkopper?? Der er jo nok ik så meget jeg ka gøre for at hun ik bliver smittet i hvert fald!  Men hva har i gjort ved de små?? Vh stine

Vores datter fik skoldkopper, da vores søn var 4 mdr, og han fik det ca 14 dage efter. Han havde kun ca 10 stykker - men han var overhovedet ikke påvirket af det - i modsætning til vores datter, som var rigtig skidt.

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

Moma skriver:

Vores datter fik skoldkopper, da vores søn var 4 mdr, og han fik det ca 14 dage efter. Han havde kun ca 10 stykker - men han var overhovedet ikke påvirket af det - i modsætning til vores datter, som var rigtig skidt.

Ja der er jo ik andet at gøre end at vente og så hva der sker. 

Tror bare i lige ska være OB's på at når han ik fik flere, godt ka få det igen! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.