Skoldkopper???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.007 visninger
25 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja min store pige på 4 år har fået skoldkopper og det er jo bare helt fint! 

Men nu har vi jo også alberte på 4 mdr, og hvordan er det lige med små babyer og skoldkopper?? Der er jo nok ik så meget jeg ka gøre for at hun ik bliver smittet i hvert fald!  Men hva har i gjort ved de små?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Mussen2

Jeg tror rolig du kan regne med at hun bliver smittet....men de små er slet, slet ikke mærket med skoldkopper på mme måde. Faktisk. Dr mange der opsøger sygdommen når barnet er helt lille for at få den en gang for alle. Babyer kan nemlig have skoldkopper uden at ddet bemærkes.
Så måske er det held i uheld. Min datter på 2 år dengang var meget mærket af det. Virkelig! Og jeg ville ønske hun havde haft det som spæd og ikke skulle have været det igennem.

god bedring

Anmeld

31. oktober 2012

SaNiNa

Da vores søn fik skoldkopper i sommer fik vores datter ugen efter der var hun 9 måneder og hun var hårdt ramt.

Søger for at smør det godt med zinksalve da det tager noget at kløren.

Vil dog mene at det er bedre at de får det som små og ikke aner hvad det er end når de er større og bliver ved med at pille i det osv.

rigtig godbedring med jeres søn og nok også jer datter

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

Mussen2 skriver:

Jeg tror rolig du kan regne med at hun bliver smittet....men de små er slet, slet ikke mærket med skoldkopper på mme måde. Faktisk. Dr mange der opsøger sygdommen når barnet er helt lille for at få den en gang for alle. Babyer kan nemlig have skoldkopper uden at ddet bemærkes.
Så måske er det held i uheld. Min datter på 2 år dengang var meget mærket af det. Virkelig! Og jeg ville ønske hun havde haft det som spæd og ikke skulle have været det igennem.

god bedring

Jeg tænker også det er ok hvis alberte også får dem, men det er mere hva man lige ka gøre for sådan en bette en, hvis det er.

Kærsten henter noget mod kløe til thea efter arbejde.

Har lige advaret mødregruppen, da vi sku være her hos os i morgen. 2 har meldt fra, så må vi se om de andre tør  Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

SaNiNa skriver:

Da vores søn fik skoldkopper i sommer fik vores datter ugen efter der var hun 9 måneder og hun var hårdt ramt.

Søger for at smør det godt med zinksalve da det tager noget at kløren.

Vil dog mene at det er bedre at de får det som små og ikke aner hvad det er end når de er større og bliver ved med at pille i det osv.

rigtig godbedring med jeres søn og nok også jer datter

Det ville endelig være ok hvis alberte også fik dem, nu vi er i gang! Men ja har også hørt at nr 2 der bliver smittet, tit får flere end den første, og det ville være lidt øv. 

Nu er mødregruppen i hvert fald advaret, også ka de selv bestemme om de tør komme i morgen! Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

SaNiNa

StineW79 skriver:

Det ville endelig være ok hvis alberte også fik dem, nu vi er i gang! Men ja har også hørt at nr 2 der bliver smittet, tit får flere end den første, og det ville være lidt øv. 

Nu er mødregruppen i hvert fald advaret, også ka de selv bestemme om de tør komme i morgen! Vh stine

Skoldkopper smitter også før de bryder ud op til 10 dage før

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

StineW79 skriver:

Men nu har vi jo også alberte på 4 mdr, og hvordan er det lige med små babyer og skoldkopper?? Der er jo nok ik så meget jeg ka gøre for at hun ik bliver smittet i hvert fald!  Men hva har i gjort ved de små?? Vh stine

Min den ældste fik skoldkopper, da hun var 10 og var hønesyg. Selvfølgelig smittede hun sin lillesøster på knapt 4 mdr, men hun var overhovedet ikke påvirket af det.
Hun havde et par streger feber og lignede naturligvis noget der var løgn, men ellers var hun bare i super humør. Det eneste man skal passe lidt på er ørerne, da der let kommer en mellemøresbetændelse i tilgift pga. at skolkopperne også sidder inde i selve ørerne og på trommehinderne, men hvis man bruger en lille bomuldshue døgnet rundt i de dage det står på, så man undgår at de får træk og bliver kolde eller får revet sig  i ørerne, og så skulle man slippe let hen over det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

SaNiNa skriver:

Skoldkopper smitter også før de bryder ud op til 10 dage før

Trode faktisk det var op til 14 dage før. 

Det " sjove " er at thea har gået og sagt de sidste par dage at hun kløede over det hele, men der har ik været noget at se, så var ved at overveje at skifte vaskepulver. Og hun havde et par dage i sidste uge hvor hun var lidt slap og havde lidt feber, så hun holdte fri. Det er jo nok der hun er blevet smittet! 

De har også haft skoldkopper i børnehaven, så det er der de kommer fra. Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
StineW79 skriver:

man kan købe en rigtig god spray på apoeket som man dupper på skoldkopperne børnene ser lidt sjove ud da de bliver helt hvide da man ikke skal smøre det ud men bare duppe på dem. den virker nu var min den yngste noget ældre da han havde dem 1 år men kender nogle hvor de helt små også har haft rigtig mange og været meget præget og den spray har hjulpet.
kan ikke huske hvad den hedder men spørg efter en spray mod skoldkopper og de ved hvad du mener

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

SussieThyssen skriver:

Min den ældste fik skoldkopper, da hun var 10 og var hønesyg. Selvfølgelig smittede hun sin lillesøster på knapt 4 mdr, men hun var overhovedet ikke påvirket af det.
Hun havde et par streger feber og lignede naturligvis noget der var løgn, men ellers var hun bare i super humør. Det eneste man skal passe lidt på er ørerne, da der let kommer en mellemøresbetændelse i tilgift pga. at skolkopperne også sidder inde i selve ørerne og på trommehinderne, men hvis man bruger en lille bomuldshue døgnet rundt i de dage det står på, så man undgår at de får træk og bliver kolde eller får revet sig  i ørerne, og så skulle man slippe let hen over det.

Kærligst
Sussie

Jeg arbejder i en døgninstititutin og der var skoldkoppe epidemi sidste år, og der var en dreng der skoldkopper OVERALT! I munden, ørene, ej mand han så farlig ud. Det var så synd for ham!!

Vidste slet ik at de 2 ting hang sammen. Det vil jeg i hvert fald lige holde øje med! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.