Babyvenlig aftensmad, ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

Tulle28

morlinen skriver:

Gode eksempler

Mht BLW - Får barnet nok mad? Jeg mener, i starten er de jo ikke i stand til at proppe nok i munden, og det tager jo tid at føre videre gennem munden og sluge, så de når ikke at få lige så meget... Og mos er jo mere næringsrigt med fx. smør og mme i.

Har prøvet at sætte mig lidt ind i det tidligere, fordi min datter havde en periode, hvor hun afviste skeen, så derfor så jeg det som en mulighed. Men synes aldrig hun blev god nok til at spise selv, og kunne derfor ikke blive mæt nok, synes jeg. Men synes helt sikkert det er et super alternativ, når nu de ikke gider skeen, og efterhånden skal de jo lære det

Fik dine børn/dit barn meget mælk ved siden af, eller hvordan gjorde I det?

I starten er det jo meget begrænset, hvad der ryger ned og ja, jeg ammede en del ved siden af. Men man (SST) siger jo også at mælk skal udgøre hovedparten af babyers føde indtil 9 mdrs alderen og rigtig mad blot være smagsprøver. Men jeg synes hurtig min datter blev rigtig god til at spise og så er det jo fantastisk for deres finmotorik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Rebecca55

morlinen skriver:

Det har vi også prøvet, men det var underlig nok ikke et hit. Men det bliver det nok med tiden

Det er bare at blive ved, de skal lige have lov at vænne sig til den nye smag og konsistens.

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

StineW79 skriver:

Det er fordi man ska blende det hver for sig, så det ik bare bliver en stor brun / grå masse, der bare smager af det samme!

Jeg arbejder i en døgn institution og jeg bliver tosset, når nogen blender det hele i en stor pærevælling. For det første ka man ik smage hva deforskellige dele smager af, for det andet ser det ik særligt lækkert ug, og helt ærligt hvem vil ik gerne se de flotte farver og smage de forskellige smage?? Børnene spiser i hvert fald mere, når det er blendet hver for sig! 

Så sådan gørvi også her hjemme, også ka man jo spise alt! Vh stine

Synes helt sikkert også, at det giver mere mening, hvis man blender det hver for sig

Det er lige præcis dét med den brunde masse, og at det hele smager af det samme, som ikke tiltaler mig.

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Thalia skriver:

Altså BLW står jo for Baby Led Weaning - så man ammer jo selvfølgelig ved siden af.

I starten spiser de ikke så meget fast føde, men i takt med at de bliver bedre til der fylder de maven mere og får dermed mindre behov for amningen.

Modermælk holder jo ikke op med at virke bare fordi babyen bliver 6 mdr gammel

Nej, jeg ammer nu også stadig 4 gange i døgnet, så har ikke skruet så meget ned endnu.

Synes også det er en trøst, at jeg ved hun får det, de dage hvor hun ikke har så meget appetit. Hun er nemlig ikke en stor baby.

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Tulle28 skriver:

I starten er det jo meget begrænset, hvad der ryger ned og ja, jeg ammede en del ved siden af. Men man (SST) siger jo også at mælk skal udgøre hovedparten af babyers føde indtil 9 mdrs alderen og rigtig mad blot være smagsprøver. Men jeg synes hurtig min datter blev rigtig god til at spise og så er det jo fantastisk for deres finmotorik

Jeg tror jeg tager lidt fra begge lejre, hvis man kan sige det 

Det er helt sikkert godt for dem på flere måder, selv at sidde med maden. Min pige kunne sagtens bliver bedre til det. Synes bare hun smider det hele på gulvet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.