Babyvenlig aftensmad, ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

morlinen

StineW79 skriver:

Thea fik også bare bare det samme som os! Hvis vi feks fik steg blendtede vi det bare med lidt hørfrøolie og mælk.

Regner med at vi gør det samme med alberte, når hun bliver stor nok. Vh stine

Ja, man kan jo ikke altid leve af babyvenlige retter. Engang i mellem skal man ha lov til at få en god steg. Er bare ikke fan af at blende, men det skal jo til, når hun ingen tænder har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Dinsen

Uhh lækker tråd   lure li med

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Tulle28 skriver:

Vi brugte BLW ( http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-181 4829.htm) måske kan du finde inspiration i dette link.

Pastaskruer med tomatsovs/kødsovs/pesto

Broccoli, blomkål, gulerødder, kartofler kogt så de er bløde (ikke smattede) i størrelser som de selv kan sidde og gnave af/sutte på

Frikadeller formet sådan lidt aflange, så de selv kan holde om dem

Boller i karry

Simreretter - her kan alt slags kød bruges, eftersom det bliver helt mørt

Ovnstegt laks med pesto

Det var hvad jeg lige kunne komme på...

Gode eksempler

Mht BLW - Får barnet nok mad? Jeg mener, i starten er de jo ikke i stand til at proppe nok i munden, og det tager jo tid at føre videre gennem munden og sluge, så de når ikke at få lige så meget... Og mos er jo mere næringsrigt med fx. smør og mme i.

Har prøvet at sætte mig lidt ind i det tidligere, fordi min datter havde en periode, hvor hun afviste skeen, så derfor så jeg det som en mulighed. Men synes aldrig hun blev god nok til at spise selv, og kunne derfor ikke blive mæt nok, synes jeg. Men synes helt sikkert det er et super alternativ, når nu de ikke gider skeen, og efterhånden skal de jo lære det

Fik dine børn/dit barn meget mælk ved siden af, eller hvordan gjorde I det?

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Rebecca55 skriver:

Risengrød har vores 3 bøller altid elsket med kanelsukker og så er det nok noget af det nemmeste aftensmad at lave.

Det har vi også prøvet, men det var underlig nok ikke et hit. Men det bliver det nok med tiden

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Thalia skriver:

Mine børn får hvad vi spiser - og da jeg selv synes at blended mad smager klamt blender jeg heller ikke mad til babyer.

Hvad med bare at give hende noget gnavemad?

Altså kartofler, tilberedte grøtnsager, blødt kød, og evt supplere med nogle brødpinde med smør?

Jeg synes nemlig heller ikke blended mad ser særlig appetitlig ud

Jo, gnavemad er et hit herhjemme, dog synes jeg der skal suppleres med mos, så der kommer nok ned.

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Babymor2010 skriver:

Da min datter var 8 mrd. spiste hun det samme som os. 

Vi lavede bl.a. boller i karry, pasta med kødsovs eller generelt pastaretter, lasagne, hakkebøf, frikadeller osv. 

Tak for input. Også gode eksempler Må ha lavet en liste, så jeg ikke glemmer det igen

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Dinsen skriver:

Uhh lækker tråd   lure li med

Helt i orden

Godt at vide, at man ikke er den eneste halv-idéforladte

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
morlinen skriver:

Jo, gnavemad er et hit herhjemme, dog synes jeg der skal suppleres med mos, så der kommer nok ned.

Det er fordi man ska blende det hver for sig, så det ik bare bliver en stor brun / grå masse, der bare smager af det samme!

Jeg arbejder i en døgn institution og jeg bliver tosset, når nogen blender det hele i en stor pærevælling. For det første ka man ik smage hva deforskellige dele smager af, for det andet ser det ik særligt lækkert ug, og helt ærligt hvem vil ik gerne se de flotte farver og smage de forskellige smage?? Børnene spiser i hvert fald mere, når det er blendet hver for sig! 

Så sådan gørvi også her hjemme, også ka man jo spise alt! Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

Thalia

morlinen skriver:

Vi BLW'er herhjemme så jeg supplerer med amning.

Anmeld

31. oktober 2012

Thalia

morlinen skriver:

Gode eksempler

Mht BLW - Får barnet nok mad? Jeg mener, i starten er de jo ikke i stand til at proppe nok i munden, og det tager jo tid at føre videre gennem munden og sluge, så de når ikke at få lige så meget... Og mos er jo mere næringsrigt med fx. smør og mme i.

Har prøvet at sætte mig lidt ind i det tidligere, fordi min datter havde en periode, hvor hun afviste skeen, så derfor så jeg det som en mulighed. Men synes aldrig hun blev god nok til at spise selv, og kunne derfor ikke blive mæt nok, synes jeg. Men synes helt sikkert det er et super alternativ, når nu de ikke gider skeen, og efterhånden skal de jo lære det

Fik dine børn/dit barn meget mælk ved siden af, eller hvordan gjorde I det?

Altså BLW står jo for Baby Led Weaning - så man ammer jo selvfølgelig ved siden af.

I starten spiser de ikke så meget fast føde, men i takt med at de bliver bedre til der fylder de maven mere og får dermed mindre behov for amningen.

Modermælk holder jo ikke op med at virke bare fordi babyen bliver 6 mdr gammel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.