Babyvenlig aftensmad, ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.140 visninger
24 svar
1 synes godt om
30. oktober 2012

morlinen

Hejsa mødre

Jeg mangler simpelthen SÅ meget inspiration til noget aftensmad, som vi alle kan spise, der er babyvenligt. Min datter er nu 8,5 måneder, og synes det er lidt ensidigt det hun får. Det er stadig oftest mos hun får til aftensmad, og hun elsker kartoffel/broccoli med en kødbolle, så det får hun ofte. Moderen her synes det er lidt kedeligt i længden, selvom hun vidst er meget godt tilfreds

Vi har lavet lasagne og millionbøf med kartoffelmos osv... Hun har stadig ingen tænder, så hun kan ikke tykke for store kødstykker fx.

På forhånd KÆMPE tak, det ville være sådan en stor hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Dustmuz

du siger hun elsker kartoffelmos..

tænker lidt Gullash, gerne en som har stået og småsimret i en 4-6 time.

med kartoffelmos til..

ellers så tænker jeg boller i karry.. man kan jo lave en lille potion til din datter, som ikke har så stærk en karry smag..

Kylling med ris og paprika sovs
Tarteletter

Anmeld

31. oktober 2012

Sujan

Min datter er 7 mdr. Hun får alt hvad vi får. Bare blended. Og så fryser jeg bare rester ned til hende.

Kylling i karry er et hit her..

Anmeld

31. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea fik også bare bare det samme som os! Hvis vi feks fik steg blendtede vi det bare med lidt hørfrøolie og mælk.

Regner med at vi gør det samme med alberte, når hun bliver stor nok. Vh stine

Anmeld

31. oktober 2012

Tulle28

Vi brugte BLW (http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-181 4829.htm) måske kan du finde inspiration i dette link.

Pastaskruer med tomatsovs/kødsovs/pesto

Broccoli, blomkål, gulerødder, kartofler kogt så de er bløde (ikke smattede) i størrelser som de selv kan sidde og gnave af/sutte på

Frikadeller formet sådan lidt aflange, så de selv kan holde om dem

Boller i karry

Simreretter - her kan alt slags kød bruges, eftersom det bliver helt mørt

Ovnstegt laks med pesto

Det var hvad jeg lige kunne komme på...

Anmeld

31. oktober 2012

Rebecca55

Risengrød har vores 3 bøller altid elsket med kanelsukker og så er det nok noget af det nemmeste aftensmad at lave.

Anmeld

31. oktober 2012

Thalia

Mine børn får hvad vi spiser - og da jeg selv synes at blended mad smager klamt blender jeg heller ikke mad til babyer.

Hvad med bare at give hende noget gnavemad?

Altså kartofler, tilberedte grøtnsager, blødt kød, og evt supplere med nogle brødpinde med smør?

Anmeld

31. oktober 2012

Clisolka

morlinen skriver:

Hejsa mødre

Jeg mangler simpelthen SÅ meget inspiration til noget aftensmad, som vi alle kan spise, der er babyvenligt. Min datter er nu 8,5 måneder, og synes det er lidt ensidigt det hun får. Det er stadig oftest mos hun får til aftensmad, og hun elsker kartoffel/broccoli med en kødbolle, så det får hun ofte. Moderen her synes det er lidt kedeligt i længden, selvom hun vidst er meget godt tilfreds

Vi har lavet lasagne og millionbøf med kartoffelmos osv... Hun har stadig ingen tænder, så hun kan ikke tykke for store kødstykker fx.

På forhånd KÆMPE tak, det ville være sådan en stor hjælp!

Da min datter var 8 mrd. spiste hun det samme som os. 

Vi lavede bl.a. boller i karry, pasta med kødsovs eller generelt pastaretter, lasagne, hakkebøf, frikadeller osv. 

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Dustmuz skriver:

du siger hun elsker kartoffelmos..

tænker lidt Gullash, gerne en som har stået og småsimret i en 4-6 time.

med kartoffelmos til..

ellers så tænker jeg boller i karry.. man kan jo lave en lille potion til din datter, som ikke har så stærk en karry smag..

Kylling med ris og paprika sovs
Tarteletter

Tak for input Det er jo egentlig ikke sværere. - Og det er jo lækre retter!

Anmeld

31. oktober 2012

morlinen

Sujan skriver:

Min datter er 7 mdr. Hun får alt hvad vi får. Bare blended. Og så fryser jeg bare rester ned til hende.

Kylling i karry er et hit her..

Den må vi også prøve. Omkring din datter alder, havde min pige det med at afvise skeen, så vi serverede jo bare det, der oftest blev spist. Og så skal man lige ud af den rytme igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.